Toyota #7 triumfuje nad Toyotą #8 w sześciogodzinnym wyścigu na torze Fuji

Toyota Gazoo Racing potwierdziła swoją dominację w Długodystansowych Mistrzostwach Świata również w 6-godzinnym wyścigu na torze Fuji. W swojej domowej rundzie najszybsza okazała się załoga Toyoty numer 7 - Mike Conway, Jose Maria Lopez oraz Kamui Kobayashi, natomiast na drugim miejscu wyścig ukończyła ekipa siostrzanego samochodu #8 - Fernando Alonso, Kazuki Nakajima oraz Sebastien Buemi.
Start 6-godzinnego wyścigu na torze Fuji odbył się na mokrej nawierzchni. Mimo trudnych warunków kierowcy z pierwszym zakrętem poradzili sobie bardzo dobrze i nie doszło do żadnych poważnych kolizji. Prowadzenie z kolei utrzymał Kazuki Nakajima z ekipy Toyoty #8. Za jego plecami jechały natomiast dwa Rebelliony.
Po zaledwie 30 minutach rywalizacji na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Jego wyjazd był konsekwencją leżących na prostej startowej odłamków z Ferrari oznaczonego numerem 70. W samochodzie doszło bowiem do przebicia prawej tylnej opony, która doprowadziła do uszkodzenia tylnego zawieszenia. Podczas neutralizacji ekipy wymienizły ogumienie deszczowe na slicki.
Niewiele później wielki dramat spotkał załogę Rebelliona #3. Kierujący wówczas samochodem Gustavo Menezes stracił panowanie nad autem na wyjściu z pierwszego zakrętu i uderzył w bariery. Uszkodzenia były na tyle duże, że kontynuowanie jazdy nie miało już sensu.
Mimo startu Toyoty #7 z końca stawki, Kamui Kobayashi był w stanie szybko odrobić straty i po dwóch godzinach rywalizacji znajdował się już na pierwszej pozycji. Drugą lokatę zajmowała z kolei ekipa siostrzanego samochodu oznaczonego numerem 8.
Kolejne godziny ścigania przebiegały pod znakiem dominacji Toyoty i sporą dawką emocji w kategoriach GTE. Od czasu do czasu dochodziło natomiast do niegroźnych kontaktów pomiędzy samochodami. Większe dramaty rozegrały się dopiero po niespełna 4 godzinach rywalizacji. Wówczas w 10. zakręcie zatrzymał się zasiadający za kierownicą SMP Racing #17 Matewos Isaakian. Dla tej ekipy był to już koniec wyścigu na torze Fuji.
Na około półtorej godziny przed końcem wyścigu doszło do nieprzyjemnej sytuacji pomiędzy Ferrari a Dragonspeedem. Zasiadający za kierownicą auta numer 31 Pastor Maldonado uderzył w tył samochodu numer 71 prowadzonego przez Davide Rigona. W wyniku tego kontaktu w Ferrari doszło do uszkodzenia tylnego zawieszenia, przez co konieczna była wizyta w alei serwisowej. W garażu pojawił się również Dragonspeed.
Do końca wyścigu w kategorii LMP1 nie działo się już zbyt wiele, tak więc zwycięstwo odniosła załoga Toyoty oznaczonej numerem 7. Kamui Kobayashi finiszował 11 sekund przed Kazukim Nakajimą z siostrzanej ekipy numer 8. Najniższy stopień podium w klasie przypadł Rebellionowi oznaczonemu numerem 1 (Neel Jani, Andre Lotterer, Bruno Senna). Ci stracili jednak do zwycięzców 4 okrążenia.
Dominacja Jackie Chan DC Racing w LMP2
W klasie LMP2 najlepiej poradziły sobie załogi ekipy Jackie Chana. Na pierwszej pozycji wyścig ukończyła załoga samochodu numer 37 (J. Jaafar, W. Tan oraz N. Jeffri), natomiast na drugim miejscu finiszowała ekipa z auta oznaczonego numerem 38. W rywalizację wmieszał się również Signatech Alpine Matmut #36, lecz do zwycięzcy kategorii stracił ostatecznie ponad 40 sekund.
Wyścig na torze Fuji nie wyszedł natomiast zdobywcom pole position. Ekipa prototypu Dragonspeed oznaczonego numerem 31 finiszowała dopiero na przedostatnim miejscu w klasie, tracąc ponad 6 okrążeń do samochodu numer 37.
Pojedynek Porsche z BMW w kategorii LMGTE Pro
Rywalizacja w klasie GTE Pro przebiegała pod znakiem walki pomiędzy załogą Porsche GT #92 a ekipą BMW MTEK #82. Ostatecznie górą z niego wyszli ci pierwsi, którzy w składzie M. Christensen, K. Estre pokonali o zaledwie 12 sekund ekipę z BMW, T. Blomqvista oraz A. Da Costę. Podium w kategorii uzupełnił Ford Chip Ganassi #67, który stracił zaledwie sekundę do poprzedzającego go BMW.
Team Project 1 zwycięzcą klasy LMGTE Am
Tak, jak w trzech pozostałych kategoriach, tak i również w tej zwycięstwa nie odniosła ekipa startująca z pole position. Załoga Dempsey - Proton Racing #88 (S. Hoshino, G. Roda Jr, M. Cairoli) musiała bowiem uznać wyższość ekipy Team Project 1 (J. Bergmeister, P. Lindsey, E. Perfetti). Podium uzupełnił TF Sport #90.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Strata | Okr | Pit | Naj. okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 6:00:21.800 | 230 | 9 | 1:25.603 | |
2. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 6:00:33.240 | 11.440 | 230 | 9 | 1:26.043 |
3. | 1 | N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA | Rebellion Racing | LMP1 | 6:00:26.437 | +4 okr | 226 | 10 | 1:27.081 |
4. | 11 | M. ALESHIN / V. PETROV / J. BUTTON | SMP Racing | LMP1 | 6:01:02.482 | +11 okr | 219 | 9 | 1:26.568 |
5. | 4 | O. WEBB / T. DILLMANN / J. ROSSITER | Bykolles Racing Team | LMP1 | 6:01:25.636 | +11 okr | 219 | 8 | 1:29.966 |
6. | 37 | J. JAAFAR / W. TAN / N. JEFFRI | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 6:00:22.831 | +13 okr | 217 | 8 | 1:31.034 |
7. | 38 | H. TUNG / G. AUBRY / S. RICHELMI | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 6:00:48.918 | +13 okr | 217 | 8 | 1:31.024 |
8. | 36 | N. LAPIERRE / A. NEGRAO / P. THIRIET | Signatech Alpine Matmut | LMP2 | 6:01:07.229 | +13 okr | 217 | 8 | 1:30.610 |
9. | 28 | F. PERRODO / M. VAXIVIERE / J. VERGNE | TDS Racing | LMP2 | 6:01:11.992 | +14 okr | 216 | 9 | 1:30.640 |
10. | 50 | E. CREED / R. RICCI / K. IHARA | Larbre Competition | LMP2 | 6:00:56.552 | +19 okr | 211 | 8 | 1:32.331 |
. . . |