Toyota #7 zdobywa pole position do 8 Hours of Bahrain

Kamui Kobayashi z Toyoty oznaczonej numerem #7 wyznaczył najlepszy czas okrążenia podczas ostatniej sesji kwalifikacyjnej tegorocznego sezonu FIA WEC, robiąc przedostatni krok do mistrzowskiego tytułu w obecnej kampanii.
Dziesięciominutowa piątkowa czasówka do 8-godzinnego wyścigu na torze Bahrain International zakończyła się najszybszym okrążeniem Kamui Kobayashiego, który pętlę pokonał z wynikiem 1:46.250, co wystarczyło do objęcia prowadzenia w zestawieniu i utrzymania się na pierwszej lokacie do końca sesji.
Kłopoty dopadły natomiast drugi skład japońskiego producenta i Brendona Hartleya, którego pierwszy czas został usunięty z powodu przekroczenia limitów toru. Nowozelandczyk z „ósemki” zdołał jednak pokonać drugie szybkie kółko (1:46.540), które przybliżyło go do siostrzanej ekipy, jednak nie na tyle, aby odebrać im prowadzenie.
Na trzeciej pozycji w Le Mans Hypercar uplasował się zespół Alpine Elf Matmut #36 i Matthieu Vaxiviere za kierownicą prototypu A480 Gibson, który był wolniejszy do najszybszej Toyoty o 0.775 sekundy.
Przeczytaj też: Porsche GT #92 zdobywa pierwsze pole startowe w LMGTE do ostatniej rundy tegorocznego sezonu WEC
Do ostatnich sekund ważyły się natomiast losy pierwszej lokaty startowej w klasie LMP2, w której po bardzo dobrym okrążeniu Normana Nato (1:49.819), prowadził skład Realteam Racing #70.
Wszelkie wątpliwości rozwiał jednak Filipe Albuquerque z United Autosports USA #22, który na swoim ostatnim pomiarowym przejeździe wyznaczył czas na poziomie 1:49.525, co pozwoliło finalnie znaleźć się na pierwszej pozycji z przewagą 0.294 sekundy nad „siedemdziesiątką”.
Trzeci wynik (1:49.910) należał ostatecznie do ekipy Jota #38, w której o jak najlepszy czas walczył Antonio Felix da Costa, co pozwoliło utrzymać za sobą Racing Team Nederland #29 (1:50.149) i Roberta Kubicę w prototypie High Class Racing #20 (1:50.372), który był piąty.
Słabiej tym razem zaprezentował się polski zespół Inter Europol Competition #34 i Renger van der Zande w kokpicie prototypu Oreca 07-Gibson. Holender najszybsze okrążenie przejechał w 1:51.187, co dało zaledwie dziesiątą pozycję w LMP2.
Wyniki sesji kwalifikacyjnej klas Le Mans Hypercar i LMP2:
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 1:46.250 | 2 | |
2. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 1:46.540 | 5 | 0.290 |
3. | 36 | A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE | Alpine Elf Matmut | LMH | 1:47.025 | 2 | 0.775 |
4. | 22 | P. HANSON / F. SCHERER / F. ALBUQUERQUE | United Autosports USA | LMP2 | 1:49.525 | 5 | 3.275 |
5. | 70 | E. GARCIA / L. DUVAL / N. NATO | Realteam Racing | LMP2 P/A | 1:49.819 | 5 | 3.569 |
6. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 1:49.910 | 3 | 3.660 |
7. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT | Racing Team Nederland | LMP2 P/A | 1:50.149 | 5 | 3.899 |
8. | 20 | D. ANDERSEN / A. FJORDBACH / R. KUBICA | High Class Racing | LMP2 P/A | 1:50.372 | 5 | 4.122 |
9. | 1 | T. CALDERON / S. FLOERSCH / B. VISSER | Richard Mille Racing Team | LMP2 | 1:50.744 | 5 | 4.494 |
10. | 31 | R. FRIJNS / F. HABSBURG / C. MILESI | Team WRT | LMP2 | 1:51.063 | 5 | 4.813 |
11. | 21 | H. HEDMAN / J. MONTOYA / B. HANLEY | Dragonspeed USA | LMP2 P/A | 1:51.134 | 4 | 4.884 |
12. | 28 | S. GELAEL / S. VANDOORNE / T. BLOMQVIST | Jota | LMP2 | 1:51.145 | 4 | 4.895 |
13. | 34 | J. SMIECHOWSKI / R. VAN DER ZANDE / A. BRUNDLE | Inter Europol Competition | LMP2 | 1:51.187 | 4 | 4.937 |
14. | 44 | M. KONOPKA / O. CALDWELL / N. PANCIATICI | ARC Bratislava | LMP2 P/A | 1:51.424 | 4 | 5.174 |
- Image: © Toyota Motorsport GmbH