Toyota #7 zdobywa pole position do 8 Hours of Bahrain

Toyota Gazoo Racing #7 / © Toyota Motorsport GmbH

Kamui Kobayashi z Toyoty oznaczonej numerem #7 wyznaczył najlepszy czas okrążenia podczas ostatniej sesji kwalifikacyjnej tegorocznego sezonu FIA WEC, robiąc przedostatni krok do mistrzowskiego tytułu w obecnej kampanii.

Dziesięciominutowa piątkowa czasówka do 8-godzinnego wyścigu na torze Bahrain International zakończyła się najszybszym okrążeniem Kamui Kobayashiego, który pętlę pokonał z wynikiem 1:46.250, co wystarczyło do objęcia prowadzenia w zestawieniu i utrzymania się na pierwszej lokacie do końca sesji.

Kłopoty dopadły natomiast drugi skład japońskiego producenta i Brendona Hartleya, którego pierwszy czas został usunięty z powodu przekroczenia limitów toru. Nowozelandczyk z „ósemki” zdołał jednak pokonać drugie szybkie kółko (1:46.540), które przybliżyło go do siostrzanej ekipy, jednak nie na tyle, aby odebrać im prowadzenie.

Na trzeciej pozycji w Le Mans Hypercar uplasował się zespół Alpine Elf Matmut #36 i Matthieu Vaxiviere za kierownicą prototypu A480 Gibson, który był wolniejszy do najszybszej Toyoty o 0.775 sekundy.

Przeczytaj też: Porsche GT #92 zdobywa pierwsze pole startowe w LMGTE do ostatniej rundy tegorocznego sezonu WEC

Do ostatnich sekund ważyły się natomiast losy pierwszej lokaty startowej w klasie LMP2, w której po bardzo dobrym okrążeniu Normana Nato (1:49.819), prowadził skład Realteam Racing #70.

Wszelkie wątpliwości rozwiał jednak Filipe Albuquerque z United Autosports USA #22, który na swoim ostatnim pomiarowym przejeździe wyznaczył czas na poziomie 1:49.525, co pozwoliło finalnie znaleźć się na pierwszej pozycji z przewagą 0.294 sekundy nad „siedemdziesiątką”.

Trzeci wynik (1:49.910) należał ostatecznie do ekipy Jota #38, w której o jak najlepszy czas walczył Antonio Felix da Costa, co pozwoliło utrzymać za sobą Racing Team Nederland #29 (1:50.149) i Roberta Kubicę w prototypie High Class Racing #20 (1:50.372), który był piąty.

Słabiej tym razem zaprezentował się polski zespół Inter Europol Competition #34 i Renger van der Zande w kokpicie prototypu Oreca 07-Gibson. Holender najszybsze okrążenie przejechał w 1:51.187, co dało zaledwie dziesiątą pozycję w LMP2.

Wyniki sesji kwalifikacyjnej klas Le Mans Hypercar i LMP2:

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMH - H 1:46.250 2
2. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY Toyota Gazoo Racing LMH - H 1:46.540 5 0.290
3. 36 A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE Alpine Elf Matmut LMH 1:47.025 2 0.775
4. 22 P. HANSON / F. SCHERER / F. ALBUQUERQUE United Autosports USA LMP2 1:49.525 5 3.275
5. 70 E. GARCIA / L. DUVAL / N. NATO Realteam Racing LMP2 P/A 1:49.819 5 3.569
6. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON Jota LMP2 1:49.910 3 3.660
7. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT Racing Team Nederland LMP2 P/A 1:50.149 5 3.899
8. 20 D. ANDERSEN / A. FJORDBACH / R. KUBICA High Class Racing LMP2 P/A 1:50.372 5 4.122
9. 1 T. CALDERON / S. FLOERSCH / B. VISSER Richard Mille Racing Team LMP2 1:50.744 5 4.494
10. 31 R. FRIJNS / F. HABSBURG / C. MILESI Team WRT LMP2 1:51.063 5 4.813
11. 21 H. HEDMAN / J. MONTOYA / B. HANLEY Dragonspeed USA LMP2 P/A 1:51.134 4 4.884
12. 28 S. GELAEL / S. VANDOORNE / T. BLOMQVIST Jota LMP2 1:51.145 4 4.895
13. 34 J. SMIECHOWSKI / R. VAN DER ZANDE / A. BRUNDLE Inter Europol Competition LMP2 1:51.187 4 4.937
14. 44 M. KONOPKA / O. CALDWELL / N. PANCIATICI ARC Bratislava LMP2 P/A 1:51.424 4 5.174
Image: © Toyota Motorsport GmbH