Toyota #8 na czele pierwszego treningu 8 Hours of Bahrain

Brendon Hartley ze składu Toyoty oznaczonej numerem #8 okazał się najszybszym zawodnikiem podczas pierwszej sesji treningowej 8 Hours of Bahrain, pokonując siostrzany skład o cztery dziesiąte sekundy.
Oba prototypy japońskiego producenta po raz kolejny wyznaczyły najlepsze tempo podczas przygotowań do walki na torze Bahrain International, podobnie jak miało to miejsce podczas przedostatniej rundy, kończącej się kampanii 2021 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Najlepszy przejazd Nowozelandczyka był o 0.408 sekundy szybszy od okrążenia Kamui Kobayashiego z „siódemki”, który obiekt w Sakhir pokonał z rezultatem 1:48.898. Japończyk zdołał utrzymać za sobą ekipę Alpine Elf Matmut i Nicolasa Lapierre'a, który do liderującej Toyoty stracił niecałą sekundę.
Wysoką konkurencyjnością wykazał się tymczasem skład Realteam Racing #70, który wyznaczył tempo w klasie LMP2 i Pro/Am w osobie Normana Nato. Francuz swoje najszybsze kółko pokonał na poziomie 1:50.792, co pozwoliło o niecałe trzy tysięczne sekundy wyprzedzić Toma Blomqvista z Joty #28.
Czołową trójkę zamknął tymczasem Giedo van der Garde z Racing Team Nederland #29 z wynikiem 1:51.008 i utrzymał za sobą drugi skład Joty z numerem #38 (1:51.182) oraz United Autosport #22, którego strata wyniosła 0.400 sekundy.
Pierwsze przygotowania do ostatniej rundy tegorocznego sezonu wyścigowego zakończył także polski zespół Inter Europol Competition. Jakub Śmiechowski, Alex Brundle i Renger van der Zange osiągneli czas w postaci 1:51.793, co pozwoliło znaleźć się przed High Class Racing #20, w którym ściga się Robert Kubica.
W klasie LMGTE Pro po raz kolejny tempo nadał skład Porsche GT, który został uwikłany w debatę na temat systemu Balance of Performance, po swoim zwycięstwie w pierwszym wyścigu w Bahrajnie.
Pierwszy trening ostatniej rundy również należał do niemieckiego producenta i Neela Janiego, który osiągnął 1:57.657, wyprzedzając zespołowych kolegów o 0.356 sekundy.
Ogromną stratę do swoich rywali zanotował skład AF Corse, w którym najlepszym wynikiem popisał się Miguel Molina, okrążając obiekt w 2:00.631. Czas Hiszpana okazał się słabszy o prawie trzy sekundy od rezultatu Neela Janiego, ale także od wszystkich ekip startujących w najniższej klasie.
W LMGTE Am na czele zestawienia czwartkowych przygotowań znalazł się Aston Martin Racing #98 (1:58.093), przed Team Project 1 #56 (1:58.321) i Cetilar Racing #47 (1:58.629).
Wyniki pierwszej sesji treningowej:
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 1:48.490 | 40 | |
2. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 1:48.898 | 36 | 0.408 |
3. | 36 | A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE | Alpine Elf Matmut | LMH | 1:49.479 | 37 | 0.989 |
4. | 70 | E. GARCIA / L. DUVAL / N. NATO | Realteam Racing | LMP2 P/A | 1:50.792 | 37 | 2.302 |
5. | 28 | S. GELAEL / S. VANDOORNE / T. BLOMQVIST | Jota | LMP2 | 1:50.820 | 33 | 2.330 |
6. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT | Racing Team Nederland | LMP2 P/A | 1:51.008 | 43 | 2.518 |
7. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 1:51.182 | 35 | 2.692 |
8. | 22 | P. HANSON / F. SCHERER / F. ALBUQUERQUE | United Autosports USA | LMP2 | 1:51.192 | 29 | 2.702 |
9. | 31 | R. FRIJNS / F. HABSBURG / C. MILESI | Team WRT | LMP2 | 1:51.199 | 36 | 2.709 |
10. | 34 | J. SMIECHOWSKI / R. VAN DER ZANDE / A. BRUNDLE | Inter Europol Competition | LMP2 | 1:51.793 | 34 | 3.303 |
11. | 20 | D. ANDERSEN / A. FJORDBACH / R. KUBICA | High Class Racing | LMP2 P/A | 1:52.145 | 43 | 3.655 |
12. | 1 | T. CALDERON / S. FLOERSCH / B. VISSER | Richard Mille Racing Team | LMP2 | 1:52.385 | 35 | 3.895 |
13. | 21 | H. HEDMAN / J. MONTOYA / B. HANLEY | Dragonspeed USA | LMP2 P/A | 1:53.252 | 28 | 4.762 |
14. | 44 | M. KONOPKA / O. CALDWELL / N. PANCIATICI | ARC Bratislava | LMP2 P/A | 1:53.815 | 41 | 5.325 |
15. | 92 | K. ESTRE / N. JANI | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:57.657 | 31 | 9.167 |
16. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:58.013 | 39 | 9.523 |
17. | 98 | P. DALLA LANA / A. FARFUS / M. GOMES | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 1:58.093 | 38 | 9.603 |
18. | 56 | E. PERFETTI / M. CAIROLI / R. PERA | Team Project 1 | LMGTE Am | 1:58.321 | 39 | 9.831 |
19. | 47 | R. LACORTE / G. SERNAGIOTTO / A. FUOCO | Cetilar Racing | LMGTE Am | 1:58.629 | 39 | 10.139 |
20. | 777 | S. HOSHINO / T. FUJII / A. WATSON | D'Station Racing | LMGTE Am | 1:58.697 | 39 | 10.207 |
21. | 83 | F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA | AF Corse | LMGTE Am | 1:58.921 | 36 | 10.431 |
22. | 33 | B. KEATING / D. PEREIRA / F. FRAGA | TF Sport | LMGTE Am | 1:59.000 | 35 | 10.510 |
23. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 1:59.050 | 33 | 10.560 |
24. | 77 | C. RIED / J. EVANS / M. CAMPBELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 1:59.339 | 29 | 10.849 |
25. | 88 | K. AL QUBAISI / A. JEFFERIES / J. ANDLAUER | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 1:59.552 | 38 | 11.062 |
26. | 57 | T. KIMURA / M. JENSEN / S. ANDREWS | Kessel Racing | LMGTE Am | 1:59.723 | 37 | 11.233 |
27. | 60 | C. SCHIAVONI / A. PICCINI / M. CRESSONIs | Iron Lynx | LMGTE Am | 1:59.857 | 35 | 11.367 |
28. | 85 | R. FREY / S. BOVY / K. LEGGE | Iron Lynx | LMGTE Am | 2:00.143 | 39 | 11.653 |
29. | 86 | M. WAINWRIGHT / B. BARKER / T. GAMBLE | GR Racing | LMGTE Am | 2:00.431 | 31 | 11.941 |
30. | 52 | M. MOLINA / D. SERRA | AF Corse | LMGTE Pro | 2:00.631 | 19 | 12.141 |
31. | 51 | A. PIER GUIDI / J. CALADO | AF Corse | LMGTE Pro | 2:00.677 | 20 | 12.187 |
- Image: © Toyota Motorsport GmbH