Toyota #8 najszybsza również w drugim treningu FIA WEC na torze Fuji

Toyota Gazoo Racing z numerem #8 ponownie okazała się najszybsza i zakończyła piątkowe przygotowania na torze Fuji z czasem 1:25.623, wyprzedzając Rebellion Racing #1 oraz Team LNT #5.
Podobnie jak w przypadku pierwszego treningu, także i w drugim Toyota oznaczona numerem #8 wyznaczyła najszybszy czas, jednak tym razem prym za kierownicą wiódł Kazuki Nakajima, który już podczas pierwszego szybkiego okrążenia osiągnął rezultat 1:25.623.
Rezultat wykręcony przez japońskiego kierowcę pozostał niezmieniony do końca drugich przygotowań, co pozwoliło wyprzedzić skład Rebellion Racing #1 o 1.419 sekundy.
Na trzeciej lokacie trening zakończyła ekipa Team LNT #5, w której najszybszym był Egor Orudzhev, osiągając czas w postaci 1:27.602, co dało prawie pół sekundy przewagi nad siostrzanym składem z numerem #6.
Czołową piątkę zamknęła tymczasem Toyota oznaczona numerem #7. Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez pokonali japońską pętlę w czasie 1:28.171 i do lidera treningu stracili ponad dwie i pół sekundy.
W klasie LMP2 najszybszym czasem popisał się natomiast Anthony Davidson z zespołu Jota #38. Brytyjczyk swoje szybkie kółko pokonał w 1:29.633, co dało ponad pół sekundy przewagi nad liderem pierwszego treningu High Class Racing #33, który finalnie był drugi.
Na trzeciej pozycji ostatecznie znalazł się zespół United Autosports #22, który osiągnął czas w postaci 1:30.205, wyprzedzając Cool Racing #42 i Racing Team Nederland #29, które zamknęło czołową piątkę klasy LMP2.
Porsche ponownie na prowadzeniu w LMGTE Pro
Prowadzenie w klasie LMGTE Pro utrzymał także zespół Porsche, jednak tym razem najszybszym okazał się Michael Christensen z #92, który osiągnął czas 1:38.214.
Niewielka przewaga zdobyta pod koniec sesji pozwoliła utrzymać za plecami ekipę AF Corse #51, w której najlepszym tempem dysponował James Calado, uzyskują czas 1:38.252 oraz siostrzany skład, który stracił 0.101 sekundy.
W klasie LMGTE Am po raz kolejny najszybszym czasem popisał się zespół TF Sport (1:38.719), co dało 0.197 sekundy przewagi nad drugim Team Project 1 #56 oraz Aston Martinem #98, który wskoczył na trzecią lokatę.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:25.623 | 49 | |
2. | 1 | B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO | Rebellion Racing | LMP1 | 1:27.042 | 42 | 1.419 |
3. | 5 | L. GHIOTTO / B. HANLEY / E. ORUDZHEV | Team LNT | LMP1 | 1:27.602 | 30 | 1.979 |
4. | 6 | C. ROBERTSON / M. SIMPSON / G. SMITH | Team LNT | LMP1 | 1:28.062 | 23 | 2.439 |
5. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:28.171 | 34 | 2.548 |
6. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 1:29.633 | 50 | 4.010 |
7. | 33 | M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH | High Class Racing | LMP2 | 1:30.163 | 37 | 4.540 |
8. | 22 | P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / O. JARVIS | United Autosports | LMP1 | 1:30.205 | 39 | 4.582 |
9. | 42 | N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY | Cool Racing | LMP2 | 1:30.346 | 48 | 4.723 |
10. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES | Racing Team Nederland | LMP2 | 1:30.462 | 49 | 4.839 |
11. | 36 | T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES | Signatech Alpine ELF | LMP2 | 1:30.833 | 42 | 5.210 |
12. | 37 | H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 1:31.118 | 51 | 5.495 |
13. | 47 | R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO | Cetilar Racing | LMP2 | 1:31.836 | 37 | 6.213 |
14. | 92 | M. CHRISTENSEN / K. ESTRE | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:38.214 | 46 | 12.591 |
15. | 51 | J. CALADO / A. PIER GUIDI | AF Corse | LMGTE Pro | 1:38.252 | 49 | 12.629 |
16. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:38.315 | 49 | 12.692 |
17. | 97 | A. LYNN / M. MARTIN | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 1:38.451 | 49 | 12.828 |
18. | 90 | S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM | TF Sport | LMGTE Am | 1:38.719 | 46 | 13.096 |
19. | 95 | M. SØRENSEN / N. THIIM | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 1:38.728 | 48 | 13.105 |
20. | 71 | D. RIGON / M. MOLINA | AF Corse | LMGTE Pro | 1:38.909 | 40 | 13.286 |
21. | 56 | E. PERFETTI / D. HEINEMEIER-HANSSON / M. CAIROLI | Team Project 1 | LMGTE Am | 1:38.916 | 41 | 13.293 |
22. | 98 | P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 1:38.949 | 47 | 13.326 |
23. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 1:38.953 | 48 | 13.330 |
24. | 88 | S. HOSHINO / A. DE LEENER / T. PREINING | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 1:39.051 | 45 | 13.428 |
25. | 77 | C. RIED / M. CAMPBELL / R. PERA | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 1:39.071 | 49 | 13.448 |
26. | 57 | B. KEATING / F. FRAGA / J. BLEEKEMOLEN | Team Project 1 | LMGTE Am | 1:39.127 | 45 | 13.504 |
27. | 83 | F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN | AF Corse | LMGTE Am | 1:39.337 | 46 | 13.714 |
28. | 70 | M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO | MR Racing | LMGTE Am | 1:39.405 | 47 | 13.782 |
29. | 86 | M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER | Gulf Racing | LMGTE Am | 1:39.676 | 41 | 14.053 |
30. | 62 | B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS | Red River Sport | LMGTE Am | 1:40.512 | 48 | 14.889 |