Toyota Gazoo Racing #7 z pole position do pierwsze wyścigu Super sezonu FIA WEC

Toyota Gazoo Racing #7 z pole position do pierwsze wyścigu Super sezonu FIA WEC

Mike Conway i Kamui Kobayashi ze składu Toyoty #7, wywalczyli pierwsze pole startowe do pierwszej rundy Super sezonu 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Spa-Francorchamps.

Kwalifikacje dla Toyoty z numerem #7 rozpoczął Mike Conway, który swoje najszybsze okrążenie pokonał w czasie 1:54.679, wyprzedzając drugiego w zestawieniu Fernando Alonso o niecałe pół sekundy, który tor w Belgii pokonał w 1:55.143.

Bardzo dobrym czasem, po zmianie w obu Toyotach, popisał się Kamui Kobayashi, który ustanowił czas 1:54.488, natomiast Kazuki Nakajima z #8 był wolniejszy od swojego rodaka o niecałe trzy dziesiąte sekundy.

Lepsze rezultaty Conwaya i Kobayashiego, które złożyły się na średnią 1:54.583, dały im pierwszą lokatę startową i pozwoliły wyprzedzić Alonso i Nakajimę o niecałe cztery dziesiąte sekundy.

Tuż za czołową dwójką znalazł się Neel Jani i Bruno Senna z zespołu Rebellion Racing #1, którzy osiągnęli średni czas na poziomie 1:56.425 i stratę 1.8 sekundy do najszybszej Toyoty, jednak wyprzedzili swój siostrzany skład #3 o ponad pół sekundy.

Czołową piątkę uzupełnił zespół SMP Racing (Petrov i Aleshin). Rosyjska para ustanowiła średni czas 1:58.547, co pozwoliło o 0.450 sekundy wyprzedzić rywali z ekipy Bykolles Racing.

Siostrzany rosyjski skład nie zdołał zanotować czasu, czego przyczyną była awaria techniczna, która zatrzymała Stephane'a Sarazzina na prostej Kemmel, co wywołało wywieszenie czerwonej flagi.

Sesja kwalifikacyjna po raz drugi została wstrzymana z powody wypadku Pietro Fittipaldiego, którzy uderzył w ścianę w zakręcie Eau Rogue swoim prototypem BR1, a następnie został przetransportowany do centrym medycznego na torze.

W klasie LMP2 najszybszą parą okazali się Nicolas Lapierre i Pierre Thriet z ekipy Signatech Alpone. Średni czas obu kierowców wyniósł 2:02.405, co pozwoliło im wyprzedzić o jedną dziesiątą sekundy zespół G-Drive Racing, który ustanowił średni czas na poziomie 2:02.429.

Trzecia i czwarta lokata należała do ekipy Jackie Chan DC Racing, która wyprzedziła DragonSpeed.

Dublet zespołu Ford Chip Ganassi w klasie LMGTE Pro

Tampo z sesji treningowych potwierdził natomiast zespół Ford Chip Ganassi, który zakończył kwalifikacje na pierwszej i drugiej lokacie.

Andy Priaulx i Harry Tincknell wyznaczyli średni czas 2:12.420, co pozwoliło im wyprzedzić siostrzany skład o jedyne 0.083 sekundy, w którym rywalizowali Stefan Mucke i Olivier Pla.

Bardzo bliski Brytyjskiej ekipy był zespół Porsche #91 - Richard Lietz i Gianmaria Bruni - którzy do poprzedzającej ekipy stracili jedynie cztery tysięczne sekundy, wyprzedzając swój siostrzany zespół z numerem #92 o 0.318 sekundy.

Piąta lokata należała finalnie do debiutującego zespołu BMW Team MTEK, w którym Tom Blomqvist i Antonio Felix da Costa ustanowili średni czas w postaci 2:14.017.

W klasie LMGTE Am bardzo dobrym średnim czasem popisał się zespół Dempsey - Proton Racing #77, który osiągnął 2:16.357, wyprzedzając ostatecznie Aston Martina #98 i Team Project 1 o odpowiednio 0.002 i 0.280 sekundy.