Toyota Gazoo Racing #7 z pole position do sześciogodzinnego wyścigu w Japonii

Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez wywalczyli pierwsze pole startowe dla składu Toyoty Gazoo Racing z numerem #7, do sześciogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji osiągając czas 1:23.557.
Bardzo dobrym tempem kwalifikacje rozpoczął skład Toyoty z numerem #8, w którym walczyli Fernando Alonso i Sebastien Buemi, prowadząc po pierwszych okrążeniach z przewagą 0.006 tysięcznych sekundy przed swoimi kolegami z zespołu. Kara nałożona na Szwajcara, za przekraczanie limitów toru oznaczała jednak, że "ósemka" musiała finalnie zadowolić się drugą lokatą.
Buemi, po usunięciu pierwszego czasu przez sędziów, próbował w drugiej próbie pokonać jeszcze lepsze okrążenie, jednak ta sztuka mu się nie udała i ze średnim czasem wolniejszym o 0.091 sekundy do składu z numerem #8, znaleźli się na drugiej lokacie.
Walkę w klasie prototypów z jednostkami nie-hybrydowymi wygrała natomiast ekipa Rebelliona, która wywalczyła drugi rząd. Andre Lotterer i Neel Jani pokazali się z bardzo dobrej strony i zakończyli kwalifikacje ze stratą zaledwie ośmiu dziesiątych sekundy za najszybszymi Toyotami wykręcając czas 1:24.359.
Druga ekipa Rebelliona z numerem #3 osiągnęła czas w postaci 1:24.533, co dało jej 0.976 sekundy straty do pierwszej lokaty.
Tuż za zespołem Rebellion Racing znalazła się ekipa SMP Racing. Po raz kolejny szybszymi okazali się Egor Orudzhev i Stephane Sarrazin z prototypu oznaczonego numerem #17, tracąc do drugiego Rebelliona 0.211 sekundy oraz wyprzedzając swój siostrzany skład, w którym walkę o jak najlepsze pole podjeli Jenson Button i Witalij Pietrow.
Ostatnie pozycje w klasie LMP1 należały tym razem do zespołu Bykolles Racing oraz DragonSpeed #10, które jako jedyne straciły ponad trzy sekundy.
DragonSpeed #31 najlepsze w klasie LMP2
Niespodzianką zakończyły się kwalifikacje w klasie LMP2. Najszybszym okazał się skład DragonSpeed #31, w prototypie którego na torze pojawili się Anthony Davidson i Roberto Gonzales.
Para w Orece 07 Gibson ustanowiła średni czas na poziomie 1:28.906, co pozwoliło o trzy dziesiąte sekundy wyprzedzić obie ekipy Jackie Chan DC Racing #37 oraz #38.
Czwarta pozycja należała finalnie do zespołu Signatech Alpine Matmut #36, która uzyskała średni czas w postaci 1:29.432, wyprzedzając TDS Racing #28, Racing Team Nederland #29 oraz Larbre Competition #50, który w ten weekend pozostaje daleko w tyle.
Pierwsze pole position w sezonie dla zespołu Aston Martin Racing
Zespół Aston Martin Racing #95 z nową generacją Vantage GTE, wywalczył pierwsze pole startowe w klasie LMGTE Pro.
Duńska para - Marco Sorensen i Nicki Thiim - osiągnęła średni czas w postaci 1:36.093, co pozwoliło wyprzedzić drugie w zestawieniu BMW MTEK #82 o 0.182 sekundy oraz siostrzany skład z numerem #97 o 0.269 sekundy.
Na czwartej pozycji uplasował się Ford Chip Ganassi #67 (1:36.453) przed dwoma składami zespołu AF Corse #71 (1:36.542) i #51 (1:36.544), za którymi znalazła się druga ekipa BMW MTEK z numerem #81.
Czołową dziesiątkę zamknęły oba składy Porsche GT #91 i #92, przedzielone przez Forda z numerem #66.
W klasie LMGTE Am swoje dobre tempo potwierdził zespół Dempsey - Proton Racing, który uplasował się na pierwszej i trzeciej lokacie. Ekipa z numerem #88 wykręciła średni czas na poziomie 1:38.336, wyprzedzając Astona Martina #98 o jedyne 0.064 sekundy i siostrzany skład #77 o 0.188 sekundy.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | LMGTE | LMP | Czas | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:23.557 | 1:23.557 | ||
2. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:23.648 | 1:23.648 | 0.091 | |
3. | 1 | N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA | Rebellion Racing | LMP1 | 1:24.359 | 1:24.359 | 0.802 | |
4. | 3 | M. BECHE / T. LAURENT / G. MENEZES | Rebellion Racing | LMP1 | 1:24.533 | 1:24.533 | 0.976 | |
5. | 17 | S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / M. ISAAKYAN | SMP Racing | LMP1 | 1:24.744 | 1:24.744 | 1.187 | |
6. | 11 | M. ALESHIN / V. PETROV / J. BUTTON | SMP Racing | LMP1 | 1:25.146 | 1:25.146 | 1.589 | |
7. | 4 | O. WEBB / T. DILLMANN / J. ROSSITER | Bykolles Racing Team | LMP1 | 1:26.579 | 1:26.579 | 3.022 | |
8. | 10 | J. ALLEN / B. HANLEY | DragonSpeed | LMP1 | 1:26.713 | 1:26.713 | 3.156 | |
9. | 31 | R. GONZALEZ / P. MALDONADO / A. DAVIDSON | DragonSpeed | LMP2 | 1:28.906 | 1:28.906 | 5.349 | |
10. | 37 | J. JAAFAR / W. TAN / N. JEFFRI | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 1:29.203 | 1:29.203 | 5.646 | |
. . . |