Toyota Gazoo Racing #8 na czele drugiego treningu czwartej rundy FIA WEC na Monzy

Brendon Hartley z zespołu Toyota Gazoo Racing #8 wyznaczył tempo w porannym sobotnim treningu 6 Hours of Monza, wyprzedzając Peugeota #93 oraz ekipę Glickenhaus Racing oznaczoną numerem #708.
Nowozelandczyk swoje najlepsze okrążenie oraz najszybsze w całej stawce pokonał już na początku sesji, osiągając poziom 1:37.692, co pozwoliło utrzymać się na prowadzeniu przez całe przygotowania.
Najbliższym pokonania kierowcy Toyoty był Mikkel Jensen z zespołu Peugeot TotalEnergies #93, który okazał się wolniejszy o jedyne 0.083 sekundy. Czas Duńczyka 1:37.775, pozwolił jednak na utrzymanie za plecami składu Glikenhaus Racing #708 oraz siostrzanej ekipy, który jedno szybkie kółko pokonała w 1:38.061.
Stawkę najwyższej kategorii zamknął zespół Alpine Elf Team #36 z wynikiem 1:38.082 oraz druga Toyota, która ustanowiła czas w postaci 1:38.116.
Najlepsze tempo w LMP2 wyznaczył tym razem Filipe Albuquerque z zespołu United Autosports #22 i był jedynym zawodnikiem klasy, który złamał barierę 1:39. Portugalczyk osiągnął wynik na poziomie 1:38.917, co dało 0.255 sekundy przewagi nad AF Corse #83 oraz kolejne 0.014 sekundy nad trzecim w zestawieniu WRT #31.
Słabsze tempo tym razem zaprezentowały składy Roberta Kubicy i Jakuba Śmiechowskiego. Prema Orlen Team #9 z 1:39.903 znalazła się dopiero na dziewiątym miejscu, natomiast Inter Europol Competition #34 ustanowił dopiero trzynasty czas, tracąc do lidera LMP2 ponad półtorej sekundy.
W LMGTE Pro po raz kolejny dominowało Porsche, jednak tym razem na wyżyny swoich możliwości wspiął się skład oznaczony numerem #91 i Gianmaria Bruni, który najlepsze kółko pokonał w 1:46.245.
Druga i trzecia lokata należała tym razem do AF Corse – Miguel Molina w Ferrari #52 znalazł się tuż za liderem z czasem 1:46.714, natomiast w #51 za kierownicą brylował James Calado, poprawiając swoje tempo na 1:46.816.
Czwarty wynik należał ostatecznie do Porsche #92 (1:47.063), natomiast stawkę zamknęła Corvette'a z 1:47.255.
Na szczycie kategorii LMGTE Am znalazł się natomiast Mikkel O. Pedersen z Team Project 1 #46, osiągając 1:47.738 i notując przewagę jedynie 0.019 sekundy nad AF Corse #21 oraz kolejne 0.020 sekundy nad drugim włoskim składem AF Corse z numerem #54.
Pierwsza sobotnia sesja treningowa opiewała także w jedną czerwoną flagę, która pojawiła się na torze po wypadku Tijmena van de Helma z zespołu ARC Bratislava. Holender podczas pokonywania Variante della Roggia zahaczył lewą tylną oponą o żwir, co zakończyło się uślizgiem i mocnym uderzeniem w bandę.
Kierowca prototypu #44 zdołał jednak powrócić do boksów, lecz uszkodzenia barierki były na tyle poważne, że przerwa potrwała aż 23 minuty. Naprawa bandy nie zabrała jednak zawodnikom czasu na przygotowania, a cały trening został przedłużony o pół godziny.
Wyniki drugiej sesji treningowej:
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 8 | S. BUEMI / B. HARTLEY / R. HIRAKAWA | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 1:37.692 | 47 | |
2. | 93 | P. DI RESTA / M. JENSEN / J. VERGNE | Peugeot TotalEnergies | LMH - H | 1:37.775 | 37 | 0.083 |
3. | 708 | O. PLA / R. DUMAS / L. DERANI | Glickenhaus Racing | LMH | 1:37.961 | 48 | 0.269 |
4. | 94 | L. DUVAL / G. MENEZES / J. ROSSITER | Peugeot TotalEnergies | LMH - H | 1:38.061 | 38 | 0.369 |
5. | 36 | A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE | Alpine Elf Team | LMH | 1:38.082 | 48 | 0.390 |
6. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 1:38.116 | 46 | 0.424 |
7. | 22 | P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / W. OWEN | United Autosports USA | LMP2 | 1:38.917 | 45 | 1.225 |
8. | 83 | F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA | AF Corse | LMP2 P/A | 1:39.172 | 49 | 1.480 |
9. | 31 | S. GELAEL / R. FRIJNS / R. RAST | Team WRT | LMP2 | 1:39.186 | 46 | 1.494 |
10. | 44 | M. KONOPKA / T. VAN DER HELM / M. BECHE | ARC Bratislava | LMP2 P/A | 1:39.253 | 46 | 1.561 |
11. | 23 | A. LYNN / O. JARVIS / J. PIERSON | United Autosports USA | LMP2 | 1:39.315 | 44 | 1.623 |
12. | 28 | O. RASMUSSEN / E. JONES / J. ABERDEIN | Jota | LMP2 | 1:39.331 | 41 | 1.639 |
13. | 41 | R. ANDRADE / F. HABSBURG / N. NATO | Realteam by WRT | LMP2 | 1:39.443 | 48 | 1.751 |
14. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / W. STEVENS | Jota | LMP2 | 1:39.801 | 43 | 2.109 |
15. | 9 | R. KUBICA / L. DELETRAZ / L. COLOMBO | Prema Orlen Team | LMP2 | 1:39.903 | 41 | 2.211 |
16. | 10 | N. MÜLLER / R. CULLEN / S. BOURDAIS | Vector Sport | LMP2 | 1:39.988 | 36 | 2.296 |
17. | 45 | S. THOMAS / J. ALLEN / R. BINDER | Algarve Pro Racing | LMP2 | 1:40.183 | 39 | 2.491 |
18. | 1 | L. WADOUX / P. CHATIN / C. MILESI | Richard Mille Racing Team | LMP2 | 1:40.437 | 37 | 2.745 |
19. | 34 | J. SMIECHOWSKI / A. BRUNDLE / E. GUTIERREZ | Inter Europol Competition | LMP2 | 1:40.520 | 48 | 2.828 |
20. | 35 | J. LAHAYE / M. LAHAYE / F. HERIAU | Ultimate | LMP2 P/A | 1:41.242 | 45 | 3.550 |
21. | 91 | G. BRUNI / F. MAKOWIECKI | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:46.245 | 39 | 8.553 |
22. | 52 | M. MOLINA / A. FUOCO | AF Corse | LMGTE Pro | 1:46.714 | 43 | 9.022 |
23. | 51 | A. PIER GUIDI / J. CALADO | AF Corse | LMGTE Pro | 1:46.816 | 44 | 9.124 |
24. | 92 | M. CHRISTENSEN / K. ESTRE | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:47.063 | 43 | 9.371 |
25. | 64 | T. MILNER / N. TANDY | Corvette Racing | LMGTE Pro | 1:47.255 | 35 | 9.563 |
26. | 46 | M. CAIROLI / M. PEDERSEN / N. LEUTWILER | Team Project 1 | LMGTE Am | 1:47.738 | 43 | 10.046 |
27. | 21 | S. MANN / C. ULRICH / T. VILANDER | AF Corse | LMGTE Am | 1:47.757 | 45 | 10.065 |
28. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / N. CASSIDY | AF Corse | LMGTE Am | 1:47.777 | 42 | 10.085 |
29. | 86 | M. WAINWRIGHT / R. PERA / B. BARKER | GR Racing | LMGTE Am | 1:47.817 | 41 | 10.125 |
30. | 33 | B. KEATING / H. CHAVES / M. SØRENSEN | TF Sport | LMGTE Am | 1:47.883 | 45 | 10.191 |
31. | 77 | C. RIED / S. PRIAULX / H. TINCKNELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 1:47.951 | 40 | 10.259 |
32. | 60 | C. SCHIAVONI / M. CRESSONI / G. FISICHELLA | Iron Lynx | LMGTE Am | 1:47.985 | 41 | 10.293 |
33. | 56 | B. IRIBE / O. MILLROY / B. BARNICOAT | Team Project 1 | LMGTE Am | 1:48.024 | 44 | 10.332 |
34. | 98 | P. DALLA LANA / D. PITTARD / N. THIIM | Northwest AMR | LMGTE Am | 1:48.205 | 39 | 10.513 |
35. | 85 | R. FREY / M. GATTING / S. BOVY | Iron Lynx | LMGTE Am | 1:48.216 | 37 | 10.524 |
36. | 71 | F. DEZOTEUX / P. RAGUES / G. AUBRY | Spirit of Race | LMGTE Am | 1:48.385 | 30 | 10.693 |
37. | 88 | F. POORDAD / P. LINDSEY / J. HEYLEN | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 1:48.395 | 40 | 10.703 |
38. | 777 | S. HOSHINO / T. FUJII / C. FAGG | D'Station Racing | LMGTE Am | 1:48.456 | 44 | 10.764 |
- Image: © Toyota Motorsport GmbH