Toyota Gazoo Racing #8 najszybsza w pierwszym treningu na torze Sebring

Kazuki Nakajima z zespołu Toyota Gazoo Racing okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszego treningu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Sebring.
Japoński kierowca, na kilka minut przed końcem pierwszej sesji treningowej, swoje najszybsze mierzone okrążenie pokonał w czasie 1:41.957, wyprzedzając o ponad pół sekundy drugi skład Toyoty, w którym prym wiódł Jose Maria Lopez, pokonując tor Sebring w czasie 1:42.506.
Trzecia i czwarta lokata należała do ekipy Rebellion Racing. Skład z numerem #1 osiągnął rezultat w postaci 1:43.552, natomiast siostrzana ekipa #3 zakończyła trening z ponad jedną dziesiątą straty do trzeciej pozycji.
Zespół SMP Racing znalazł się tymczasem na piątym i szóstym miejscu. Najlepszym kierowcą w rosyjskim zespole okazał się Brendon Hartley, który wykręcił czas 1:43.843, jednak do hybrydowych Toyot stracił niecałe dwie sekundy.
Klasę LMP1 zamknął zespół DragonSpeed #10, który do lidera stracił ponad cztery sekundy, a poprzedzającego prototypu SMP Racing #17 ponad półtorej sekundy.
W klasie LMP2 najlepsze okrążenie pokonał Nyck de Vries z zespołu Racing Team Nederland, który okrążył tor w 1:47.835, wyprzedzając Signatech Alpine Matmut #36 o 0.511 sekundy.
Trzecia lokata należała finalnie do zespołu TDS Racing #28, który do liderów klasy straciła kolejne 0.440 sekundy, jednak zdołał utrzymać za sobą dwa składy Jackie Chan DC Racing - #37 przed #38 oraz DragonSpeed #31 i zamykającego stawkę Larbre Competition #50.
Maxime Martin z Aston Martina Racing #97 był najszybszym w klasie LMGTE Pro w swoim Aston Martinie Vantage AMR. Belg okrążył tor Sebring w czasie 1:58.044, wyprzedzając drugiego w zestawieniu Forda #67, w którym najlepszy czas osiągnął Harry Tincknell.
Fabryczne składy Porsche zakończyły trening na trzeciej i czwartej lokacie. Szybszym okazał się Richard Lietz od Kevina Estre'a, jednak obaj kierowcy stracili ponad pół sekundy, wyprzedzając siebie o zaledwie 0.017 sekundy.
Czołową piątkę zamknął drugi Aston Martin z numerem #95, w którym rywalizować będą Sorensen, Thiim i Turner.
Pedro Lamy był najszybszy w klasie LMGTE Am również w Aston Martinie #98, pokonując tor w czasie 2:00.043 i wyprzedzając dwa składy Dempsey - Proton Racing - #88 przed #77.
Na torze nie pojawiła się ekipa Team Project 1 #56, która ucierpiała podczas testów, po pożarze auta. Zespół otrzymał nowe auto, jednak nie zdołał go przygotować na pierwszy trening.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas / Strata | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:41.957 | |
2. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 0.549 | |
3. | 1 | N. JANI / M. BECHE / B. SENNA | Rebellion Racing | LMP1 | 1.595 | |
4. | 3 | N. BERTHON / T. LAURENT / G. MENEZES | Rebellion Racing | LMP1 | 1.707 | |
5. | 11 | M. ALESHIN / V. PETROV / B. HARTLEY | SMP Racing | LMP1 | 1.886 | |
6. | 17 | S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / S. SIROTKIN | SMP Racing | LMP1 | 2.343 | |
7. | 10 | H. HEDMAN / B. HANLEY / R. VAN DER ZANDE | DragonSpeed | LMP1 | 4.008 | |
8. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES | Racing Team Nederland | LMP2 | 5.878 | |
9. | 36 | N. LAPIERRE / A. NEGRAO / P. THIRIET | Signatech Alpine Matmut | LMP2 | 6.389 | |
10. | 28 | F. PERRODO / M. VAXIVIERE / L. DUVAL | TDS Racing | LMP2 | 6.829 | |
. . . |