Toyota Gazoo Racing #8 najszybsze w pierwszym treningu 6 Hours of Bahrain

Toyota Gazoo Racing #8 / © Toyota Motorsport GmbH

Sebastien Buemi z zespołu Toyota Gazoo Racing #8 okazał się najszybszym zawodnikiem podczas pierwszej sesji treningowej przedostatniej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata, wyprzedzając siostrzany skład oraz prototyp LMP2 ekipy Jota #38.

Szwajcar, który dzieli kokpit z Kazuki Nakajimą i Brendonem Hartleyem, swoje najlepsze okrążenie pokonał już na początku czwartkowych przygotowań, okrążając obiekt w 1:50.571, co pozwoliło zbudować przewagę 0.401 sekundy nad drugim japońskim autem oznaczonym numerem #7, w którym brylował Jose Maria Lopez (1:50.972).

Czołową trójkę ogólnego zestawienia treningu zamknęła ekipa Jota #38, w której najszybsze kółko pokonał Antonio Felix Da Costa (1:51.083). Portugalczyk okazał się liderem klasy LMP2 i zdołał wyprzedzić trzeci zespół kategorii Le Mans Hypercar, Alpine Elf Matmut #36 (1:51.098).

Tuż za Jotą #38 w klasie LMP2 uplasował się zespół RealTeam Racing #70 i Loic Duval za kierownicą prototypu Oreca 07-Gibson, który wyznaczył czas na poziomie 1:51.212. To pozwoliło utrzymać drugi samochód Joty #28, w którym najlepszym wynikiem popisał się Sean Gelael.

Czwarty czas 1:51.887 należał do Fritsa van Eerda z Racing Team Nederland #29, natomiast czołową piątkę uzupełniła ekipa United Autosports #22, w której najlepszym tempem popisał się Fabio Scherer.

Robert Kubica wraz z Dennisem Andersenem i Andreasem Fjordbachem z High Class Racing #20 uplasowali się ostatecznie na siódmym miejscu w klasie LMP2 oraz trzecim w LMP2 Pro/Am, osiągając rezultat w postaci 1:52.280, co dało nieco ponad sekundę straty do lidera kategorii.

W LMGTE Pro najszybszym było Porsche GT Team #91 i Richard Lietz, który wykręcił wynik 1:57.983. To dało 0.802 sekundy przewagi nad drugim samochodem Porsche, w którym rywalizują Kevin Estre i Neel Jani.

Słabsze tempo prezentowały oba składy AF Corse, które tuż przed startem pierwszego treningu zostały obciążone balansem w ramach Balance of Performance. Alessandro Pier Guidi swoje najlepsze okrążenie przejechał w 2:00.330, natomiast Miguel Molina 2:01.899.

Team Project 1 #56 wyznaczył tymczasem najlepsze tempo w LMGTE Am. Perfetti, Cairoli i Pera pokonali najszybsze okrążenie w 1:58.177, co umożliwiło wyprzedzić dwie ekipy Dempsey - Proton Racing, #88 przed #77, które znalazły się na drugim i trzecim miejscu.

Wyniki pierwszej sesji treningowej:

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY Toyota Gazoo Racing LMH - H 1:50.571 36
2. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMH - H 1:50.972 31 0.401
3. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON Jota LMP2 1:51.083 32 0.512
4. 36 A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE Alpine Elf Matmut LMH 1:51.098 29 0.527
5. 70 E. GARCIA / L. DUVAL / N. NATO Realteam Racing LMP2 P/A 1:51.212 39 0.641
6. 28 S. GELAEL / S. VANDOORNE / T. BLOMQVIST Jota LMP2 1:51.529 29 0.958
7. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT Racing Team Nederland LMP2 P/A 1:51.887 39 1.316
8. 22 P. HANSON / F. SCHERER / F. ALBUQUERQUE United Autosports USA LMP2 1:51.995 31 1.424
9. 31 R. FRIJNS / F. HABSBURG / C. MILESI Team WRT LMP2 1:52.084 33 1.513
10. 20 D. ANDERSEN / A. FJORDBACH / R. KUBICA High Class Racing LMP2 P/A 1:52.280 38 1.709
11. 1 S. FLOERSCH / B. VISSER / G. AUBRY Richard Mille Racing Team LMP2 1:53.315 28 2.744
12. 44 M. KONOPKA / O. WEBB / K. MAINI ARC Bratislava LMP2 P/A 1:53.501 40 2.930
13. 21 H. HEDMAN / J. MONTOYA / B. HANLEY Dragonspeed USA LMP2 P/A 1:53.930 21 3.359
14. 34 J. SMIECHOWSKI / R. VAN DER ZANDE / A. BRUNDLE Inter Europol Competition LMP2 1:54.484 29 3.913
15. 91 G. BRUNI / R. LIETZ Porsche GT Team LMGTE Pro 1:57.983 35 7.412
16. 56 E. PERFETTI / M. CAIROLI / R. PERA Team Project 1 LMGTE Am 1:58.177 27 7.606
17. 92 K. ESTRE / N. JANI Porsche GT Team LMGTE Pro 1:58.785 24 8.214
18. 88 K. AL QUBAISI / A. DE LEENER / J. ANDLAUER Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 1:58.897 34 8.326
19. 77 C. RIED / J. EVANS / M. CAMPBELL Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 1:59.328 30 8.757
20. 33 B. KEATING / D. PEREIRA / F. FRAGA TF Sport LMGTE Am 1:59.476 36 8.905
21. 777 S. HOSHINO / T. FUJII / A. WATSON D'Station Racing LMGTE Am 1:59.722 38 9.151
22. 83 F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA AF Corse LMGTE Am 2:00.070 36 9.499
23. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA AF Corse LMGTE Am 2:00.084 34 9.513
24. 47 R. LACORTE / G. SERNAGIOTTO / A. FUOCO Cetilar Racing LMGTE Am 2:00.110 38 9.539
25. 51 A. PIER GUIDI / J. CALADO AF Corse LMGTE Pro 2:00.330 40 9.759
26. 60 R. MASTRONARDI / A. PICCINI / M. CRESSONI Iron Lynx LMGTE Am 2:00.623 34 10.052
27. 98 P. DALLA LANA / A. FARFUS / M. GOMES Aston Martin Racing LMGTE Am 2:01.021 39 10.450
28. 57 T. KIMURA / M. JENSEN / S. ANDREWS Kessel Racing LMGTE Am 2:01.292 32 10.721
29. 52 M. MOLINA / D. SERRA AF Corse LMGTE Pro 2:01.899 37 11.328
30. 85 R. FREY / S. BOVY / K. LEGGE Iron Lynx LMGTE Am 2:01.964 34 11.393
31. 86 M. WAINWRIGHT / B. BARKER / T. GAMBLE GR Racing LMGTE Am 2:02.635 34 12.064