Toyota Gazoo Racing #8 najszybsze w pierwszym treningu 6 Hours of Bahrain

Sebastien Buemi z zespołu Toyota Gazoo Racing #8 okazał się najszybszym zawodnikiem podczas pierwszej sesji treningowej przedostatniej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata, wyprzedzając siostrzany skład oraz prototyp LMP2 ekipy Jota #38.
Szwajcar, który dzieli kokpit z Kazuki Nakajimą i Brendonem Hartleyem, swoje najlepsze okrążenie pokonał już na początku czwartkowych przygotowań, okrążając obiekt w 1:50.571, co pozwoliło zbudować przewagę 0.401 sekundy nad drugim japońskim autem oznaczonym numerem #7, w którym brylował Jose Maria Lopez (1:50.972).
Czołową trójkę ogólnego zestawienia treningu zamknęła ekipa Jota #38, w której najszybsze kółko pokonał Antonio Felix Da Costa (1:51.083). Portugalczyk okazał się liderem klasy LMP2 i zdołał wyprzedzić trzeci zespół kategorii Le Mans Hypercar, Alpine Elf Matmut #36 (1:51.098).
Tuż za Jotą #38 w klasie LMP2 uplasował się zespół RealTeam Racing #70 i Loic Duval za kierownicą prototypu Oreca 07-Gibson, który wyznaczył czas na poziomie 1:51.212. To pozwoliło utrzymać drugi samochód Joty #28, w którym najlepszym wynikiem popisał się Sean Gelael.
Czwarty czas 1:51.887 należał do Fritsa van Eerda z Racing Team Nederland #29, natomiast czołową piątkę uzupełniła ekipa United Autosports #22, w której najlepszym tempem popisał się Fabio Scherer.
Robert Kubica wraz z Dennisem Andersenem i Andreasem Fjordbachem z High Class Racing #20 uplasowali się ostatecznie na siódmym miejscu w klasie LMP2 oraz trzecim w LMP2 Pro/Am, osiągając rezultat w postaci 1:52.280, co dało nieco ponad sekundę straty do lidera kategorii.
W LMGTE Pro najszybszym było Porsche GT Team #91 i Richard Lietz, który wykręcił wynik 1:57.983. To dało 0.802 sekundy przewagi nad drugim samochodem Porsche, w którym rywalizują Kevin Estre i Neel Jani.
Słabsze tempo prezentowały oba składy AF Corse, które tuż przed startem pierwszego treningu zostały obciążone balansem w ramach Balance of Performance. Alessandro Pier Guidi swoje najlepsze okrążenie przejechał w 2:00.330, natomiast Miguel Molina 2:01.899.
Team Project 1 #56 wyznaczył tymczasem najlepsze tempo w LMGTE Am. Perfetti, Cairoli i Pera pokonali najszybsze okrążenie w 1:58.177, co umożliwiło wyprzedzić dwie ekipy Dempsey - Proton Racing, #88 przed #77, które znalazły się na drugim i trzecim miejscu.
Wyniki pierwszej sesji treningowej:
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 1:50.571 | 36 | |
2. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 1:50.972 | 31 | 0.401 |
3. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 1:51.083 | 32 | 0.512 |
4. | 36 | A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE | Alpine Elf Matmut | LMH | 1:51.098 | 29 | 0.527 |
5. | 70 | E. GARCIA / L. DUVAL / N. NATO | Realteam Racing | LMP2 P/A | 1:51.212 | 39 | 0.641 |
6. | 28 | S. GELAEL / S. VANDOORNE / T. BLOMQVIST | Jota | LMP2 | 1:51.529 | 29 | 0.958 |
7. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT | Racing Team Nederland | LMP2 P/A | 1:51.887 | 39 | 1.316 |
8. | 22 | P. HANSON / F. SCHERER / F. ALBUQUERQUE | United Autosports USA | LMP2 | 1:51.995 | 31 | 1.424 |
9. | 31 | R. FRIJNS / F. HABSBURG / C. MILESI | Team WRT | LMP2 | 1:52.084 | 33 | 1.513 |
10. | 20 | D. ANDERSEN / A. FJORDBACH / R. KUBICA | High Class Racing | LMP2 P/A | 1:52.280 | 38 | 1.709 |
11. | 1 | S. FLOERSCH / B. VISSER / G. AUBRY | Richard Mille Racing Team | LMP2 | 1:53.315 | 28 | 2.744 |
12. | 44 | M. KONOPKA / O. WEBB / K. MAINI | ARC Bratislava | LMP2 P/A | 1:53.501 | 40 | 2.930 |
13. | 21 | H. HEDMAN / J. MONTOYA / B. HANLEY | Dragonspeed USA | LMP2 P/A | 1:53.930 | 21 | 3.359 |
14. | 34 | J. SMIECHOWSKI / R. VAN DER ZANDE / A. BRUNDLE | Inter Europol Competition | LMP2 | 1:54.484 | 29 | 3.913 |
15. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:57.983 | 35 | 7.412 |
16. | 56 | E. PERFETTI / M. CAIROLI / R. PERA | Team Project 1 | LMGTE Am | 1:58.177 | 27 | 7.606 |
17. | 92 | K. ESTRE / N. JANI | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:58.785 | 24 | 8.214 |
18. | 88 | K. AL QUBAISI / A. DE LEENER / J. ANDLAUER | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 1:58.897 | 34 | 8.326 |
19. | 77 | C. RIED / J. EVANS / M. CAMPBELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 1:59.328 | 30 | 8.757 |
20. | 33 | B. KEATING / D. PEREIRA / F. FRAGA | TF Sport | LMGTE Am | 1:59.476 | 36 | 8.905 |
21. | 777 | S. HOSHINO / T. FUJII / A. WATSON | D'Station Racing | LMGTE Am | 1:59.722 | 38 | 9.151 |
22. | 83 | F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA | AF Corse | LMGTE Am | 2:00.070 | 36 | 9.499 |
23. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 2:00.084 | 34 | 9.513 |
24. | 47 | R. LACORTE / G. SERNAGIOTTO / A. FUOCO | Cetilar Racing | LMGTE Am | 2:00.110 | 38 | 9.539 |
25. | 51 | A. PIER GUIDI / J. CALADO | AF Corse | LMGTE Pro | 2:00.330 | 40 | 9.759 |
26. | 60 | R. MASTRONARDI / A. PICCINI / M. CRESSONI | Iron Lynx | LMGTE Am | 2:00.623 | 34 | 10.052 |
27. | 98 | P. DALLA LANA / A. FARFUS / M. GOMES | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 2:01.021 | 39 | 10.450 |
28. | 57 | T. KIMURA / M. JENSEN / S. ANDREWS | Kessel Racing | LMGTE Am | 2:01.292 | 32 | 10.721 |
29. | 52 | M. MOLINA / D. SERRA | AF Corse | LMGTE Pro | 2:01.899 | 37 | 11.328 |
30. | 85 | R. FREY / S. BOVY / K. LEGGE | Iron Lynx | LMGTE Am | 2:01.964 | 34 | 11.393 |
31. | 86 | M. WAINWRIGHT / B. BARKER / T. GAMBLE | GR Racing | LMGTE Am | 2:02.635 | 34 | 12.064 |