Toyota Gazoo Racing #8 z pole position do 6 Hours of Fuji

Zespół Toyota Gazoo Racing nie dał szans swoim rywalom i zabezpieczył dwie pierwsze pozycje startowe do wyścigu 6 Hours of Fuji, drugiej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Duet Brendon Hartley i Kazuki Nakajima z Toyoty #8 wydawał się niezagrożony przez cały okres trwania sesji kwalifikacyjnej. Obaj kierowcy wyznaczyli średni czas na poziomie 1:25.013, co pozwoliło z przewagą 0.790 sekundy utrzymać za sobą siostrzany skład, a także nie-hybrydowe prototypy.
Mimo iż ekipa Team LNT #6 nie zdołała ukończyć drugiego przejazdu, osiągnęła trzeci najszybszy czas sesji 1:25.889, wyprzedzając ekipę Rebelliona #1 o trzy dziesiąte sekundy. Zespół z numerem #6 z powodu braku osiągnięcia średniego czasu, do niedzielnego wyścigu wystartuje z końca stawki.
Stawkę klasy LMP1 zamknął tym razem skład Team LNT #5, który do najszybszej Toyoty stracił niecałe dwie sekundy.
Bardzo ciekawie rozpoczęła się sesja kwalifikacyjna w klasie LMP2, w której początkowo tempo nadawał Nyck de Vries z zespołu Racing Team Nederland #29, jednak po przejęciu auta przez Fritsa van Eerda, tempo drastycznie spadło i holenderski skład spadł na przedostatnią lokatę.
Z lepszej strony zaprezentowali się kierowcy ekipy Jackie Chan DS Racing #37. Ho-Pin Tung i Gabriel Aubry osiągnęli średni czas na poziomie 1:29.302, co pozwoliło wywalczyć pierwszą lokatę w klasie i utrzymać za sobą ekipę United Austosports #22, która do liderów straciła 0.485 sekundy.
Na trzeciej pozycji finalnie znalazł się skład Jota #38, który utrzymał za sobą High Class Racing #33, Cool Racing #42 oraz Signatech Alpine Elf #36.
Ostatnie dwie lokaty w klasie należały do wcześniej wspomnianej ekipy Racing Team Nederland #29 oraz Cetilar Racing #47.
Porche GT #91 z pole position do sześciogodzinnego starcia na Fuji
Gianmaria Bruni i Richard Lietz wywalczyli pierwsze pole startowe w klasie LMGTE Pro do sześciogodzinnego wyścigu na torze Fuji.
Niemiecki zespół przez wszystkie treningi pokazywał bardzo dobre tempo, co potwierdził także w kwalifikacjach. Kierowcy Porsche 911 RSR-19 uzyskali średni czas w postaci 1:37.356, co pozwoliło wyprzedzić o jedyne 0.038 sekundy Jamesa Calado i Alessandro Pier Guidiego z AF Corse #51.
Dobrym tempem podczas swojego szybkiego okrążenia popisał się Calado, który był szybszy od Bruniego, jednak lepszy przejazd Lietza o dwie dziesiąte sekundy, pozwolił ekipie Porsche cieszyć się z pierwszego pola startowego.
Na trzeciej pozycji kwalifikacje zakończyli tymczasem kierowcy Aston Martina #95. Marco Sorensen i Nicki Thiim osiągnęli średni czas o zaledwie 0.110 sekundy gorszy od kierowców Porsche, jednak zdołali utrzymać za sobą drugi skład AF Corse #71, w którym walczyli Davide Rigon i Miguel Molina. Włoski skład uzyskał średni czas w postaci 1:37.792, co dało 0.4 sekundy straty do zdobywców pole position.
Alex Lynn i Maxime Martin z Aston Martina #97 osiągnęli piąty średni czas, podczas gdy panujący mistrzowie świata, Michael Christensen i Kevin Estre zajęli dopiero szóste pole startowe.
W klasie LMGTE Am najszybszymi okazali się Ben Keating i Felipe Fraga z zespołu Team Project 1 #57, którzy osiągnęli średni czas w postaci 1:38.733, co pozwoliło wyprzedzić szybszych przez cały weekend TF Sport #90 w Aston Martinie Vantage AMR, którzy do lidera stracili zaledwie 0.088 sekundy.
Trzecia lokata finalnie należała do AF Corse #83, w którym o jak najlepsze pole startowe walczyli Nicklas Nielsen i Francois Perrodo. Kierowcy Ferrari 488 GTE EVO uzyskali czas 1:38.821, co dało stratę 0.117 sekundy.
Obok AF Corse ustawi się Aston Martin Racing #98, a tuż za nimi Team Project 1 #56 oraz Dempsey-Proton Racing #88.
Na kolejnych pozycjach znaleźli się: AF Corse #54, Dempsey-Proton Racing #77, Gulf Racing #86, MR Racing #70, natomiast stawkę zamknęli Red River Sport #62.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | LMGTE | LMP | Czas | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:25.013 | 1:25.013 | ||
2. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:25.803 | 1:25.803 | 0.790 | |
3. | 1 | B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO | Rebellion Racing | LMP1 | 1:26.163 | 1:26.163 | 1.150 | |
4. | 5 | L. GHIOTTO / B. HANLEY / E. ORUDZHEV | Team LNT | LMP1 | 1:26.820 | 1:26.820 | 1.807 | |
5. | 37 | H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 1:29.302 | 1:29.302 | 4.289 | |
6. | 22 | P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / O. JARVIS | United Autosports | LMP1 | 1:29.787 | 1:29.787 | 4.774 | |
7. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 1:29.792 | 1:29.792 | 4.779 | |
8. | 33 | M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH | High Class Racing | LMP2 | 1:30.073 | 1:30.073 | 5.060 | |
9. | 42 | N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY | Cool Racing | LMP2 | 1:30.087 | 1:30.087 | 5.074 | |
10. | 36 | T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES | Signatech Alpine ELF | LMP2 | 1:30.858 | 1:30.858 | 5.845 | |
11. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES | Racing Team Nederland | LMP2 | 1:30.935 | 1:30.935 | 5.922 | |
12. | 47 | R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO | Cetilar Racing | LMP2 | 1:31.342 | 1:31.342 | 6.329 | |
13. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:37.356 | 1:37.356 | 12.343 | |
14. | 51 | J. CALADO / A. PIER GUIDI | AF Corse | LMGTE Pro | 1:37.397 | 1:37.397 | 12.384 | |
15. | 95 | M. SØRENSEN / N. THIIM | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 1:37.466 | 1:37.466 | 12.453 | |
16. | 71 | D. RIGON / M. MOLINA | AF Corse | LMGTE Pro | 1:37.792 | 1:37.792 | 12.779 | |
17. | 97 | A. LYNN / M. MARTIN | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 1:37.820 | 1:37.820 | 12.807 | |
18. | 92 | M. CHRISTENSEN / K. ESTRE | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:37.935 | 1:37.935 | 12.922 | |
19. | 57 | B. KEATING / F. FRAGA / J. BLEEKEMOLEN | Team Project 1 | LMGTE Am | 1:38.733 | 1:38.733 | 13.720 | |
20. | 90 | S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM | TF Sport | LMGTE Am | 1:38.821 | 1:38.821 | 13.808 | |
21. | 83 | F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN | AF Corse | LMGTE Am | 1:38.850 | 1:38.850 | 13.837 | |
22. | 98 | P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 1:38.917 | 1:38.917 | 13.904 | |
23. | 56 | E. PERFETTI / D. HEINEMEIER-HANSSON / M. CAIROLI | Team Project 1 | LMGTE Am | 1:39.022 | 1:39.022 | 14.009 | |
24. | 88 | S. HOSHINO / A. DE LEENER / T. PREINING | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 1:39.025 | 1:39.025 | 14.012 | |
25. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 1:39.291 | 1:39.291 | 14.278 | |
26. | 77 | C. RIED / M. CAMPBELL / R. PERA | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 1:39.549 | 1:39.549 | 14.536 | |
27. | 86 | M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER | Gulf Racing | LMGTE Am | 1:39.610 | 1:39.610 | 14.597 | |
28. | 70 | M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO | MR Racing | LMGTE Am | 1:39.628 | 1:39.628 | 14.615 | |
29. | 62 | B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS | Red River Sport | LMGTE Am | 1:39.889 | 1:39.889 | 14.876 | |
30. | 6 | C. ROBERTSON / M. SIMPSON / G. SMITH | Team LNT | LMP1 | 1:25.889 | 1:25.889 | 0.876 |