Toyota Gazoo Racing na czele pierwszego treningu na torze Fuji

Zespół Toyota Gazoo Racing okazała się najszybsza podczas pierwszego treningu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji, który został przerwany długim okresem czerwonej flagi.
Początek 90-minutowej sesji należał do Sebastiena Buemiego, który prototypem TS050 Hybrid ustanowił czas w postaci 1:25.847, wyprzedzając o ponad pół sekundy siostrzany skład z numerem #8, w którym brylował Kamui Kobayashi.
Pierwszy trening, na godzinę i dwanaście minut przed końcem, został jednak przerwany przez wywieszeniem czerwonych flag, czego powodem były odłamki na torze. Sędziowie wyścigowi postanowili także naprawić luźny krawężnik, co w konsekwencji oznaczało 32-minutowe opóźnienie.
Po wznowieniu sesji żaden z kierowców Toyoty nie zdołał poprawić najlepszych rezultatów, jak również Fernando Alonso, który przejął samochód do Sebastiena Buemiego.
Na trzeciej lokacie pierwszy trening ostatecznie zakończył zespół SMP Racing z numerem #11, w którym bardzo dobrymi czasami popisywał się Jenson Button, jednak Mistrz Świata Formuły 1 z 2009 roku, uzyskał o ponad sekundę gorszy czas od najszybszej Toyoty, choć zdołał utrzymać za sobą ekipę Rebellion Racing #1 (+1.304 sekundy) i siostrzany skład z numerem #17, który tracił kolejne 0.484 sekundy.
Klasę LMP1 zamknęły tymczasem składy DragonSpeed #10 (1:29.088) i Bykolles Racing #4, które odnotowało ponad trzysekundową stratę do najszybszego Buemiego.
##TDS Racing na prowadzeniu w klasie LMP2
Zespół TDS Racing i Jean-Eric Vergne to najszybszy skład w klasie LMP2. Francuz ustanowił czas w postaci 1:30.360 i wyprzedził drugą w zestawieniu ekipę Jackie Chan DC Racing #38 o 1.245 sekundy.
Trzecia pozycja finalnie należała do DragonSpeed #31, w której rywalizują byli kierowcy F1 Pastor Maldonado oraz Anthony Davidson, który w poprzednich latach ścigał się także w barwach Toyoty. Skład oznaczony numerem #31 ustanowił czas w postaci 1:31.705, tracąc do lidera 1.345 sekundy, jednak utrzymał za sobą ekipę Racing Team Nederland #29 o jedyne trzy tysięczne sekundy oraz Signatech Alpine Matmut #36 o kolejne 0.218 sekundy.
W klasie LMGTE Pro najlepszy czas uzyskał Ford Chip Ganassi #66, mimo że ekipa oraz oba składy Porsche GT zostały spowolnione przez Balance of Performance (równowagę wydajności).
Najszybszy był Stefan Mucke, który uzyskał czas w postaci 1:38.555, plasując się przed Gianmarią Bruni (Porsche GT #91) z przewagą 0.264 sekundy oraz kolejnymi 0.177 sekundami przed Michaelem Christensenem z Porsche GT #92.
Na czwartym miejscu pierwszy trening zakończył drugi skład Forda z numerem #67 (1:39.387), wyprzedzając AF Corse #51 (1:39.420), zamykające czołową piątkę.
Najlepszy czas w klasie LMGTE Am uzyskał natomiast skład Aston Martin Racing #98, który odnotował 1:39.763, wyprzedzając ostatecznie ekipę Dempsey - Proton Racing #77 o 0.162 sekundy oraz TF Sport #90 o 0.376 sekundy.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Strata | Okr |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:25.847 | 43 | |
2. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:26.381 | 0.534 | 44 |
3. | 11 | M. ALESHIN / V. PETROV / J. BUTTON | SMP Racing | LMP1 | 1:26.890 | 1.043 | 23 |
4. | 1 | N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA | Rebellion Racing | LMP1 | 1:27.151 | 1.304 | 44 |
5. | 17 | S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / M. ISAAKYAN | SMP Racing | LMP1 | 1:27.635 | 1.788 | 36 |
6. | 3 | M. BECHE / T. LAURENT / G. MENEZES | Rebellion Racing | LMP1 | 1:27.916 | 2.069 | 37 |
7. | 10 | J. ALLEN / B. HANLEY | DragonSpeed | LMP1 | 1:29.088 | 3.241 | 40 |
8. | 4 | O. WEBB / T. DILLMANN / J. ROSSITER | Bykolles Racing Team | LMP1 | 1:29.250 | 3.403 | 26 |
9. | 28 | F. PERRODO / M. VAXIVIERE / J. VERGNE | TDS Racing | LMP2 | 1:30.360 | 4.513 | 45 |
10. | 38 | H. TUNG / G. AUBRY / S. RICHELMI | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 1:31.605 | 5.758 | 39 |
. . . |