Toyota Gazoo Racing zdobywa dublet w pierwszym wyścigu sezonu na torze Silverstone

Toyota Gazoo Racing zdobywa dublet w pierwszym wyścigu sezonu na torze Silverstone

Zespół Toyota Gazoo Racing wywalczył dwie pierwsze lokaty podczas rywalizacji w 4 Hours of Silverstone, pierwszej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata sezonu 2019/20.

Czterogodzinne starcie rozpoczęło się od prowadzenia Toyoty z numerem #7, która utrzymała się przed siostrzanym składem oznaczonym ósemką oraz dwoma prototypami ekipy Rebellion Racing.

Wszystko wskazywało na to, że to Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley odniosą przekonujące zwycięstwo nad resztą stawki, co prezentowali podczas kolejnych okrążeń. Do zmiany na prowadzeniu doszło jednak po opadach deszczu, kiedy w prototypie #8 doszło do awarii wycieraczki. Za odrabianie strat zabrali się kierowcy siódemki, którzy objęli prowadzenie i odnieśli pierwsze zwycięstwo z przewagą niecałych dwóch sekund nad siostrzaną Toyotą.

Najszybszym niehybrydowym prototypem okazał się Rebellion z numerem #3, w którym Nathanael Berthon, Pipo Derani i Loic Duval minęli linię mety na trzeciej lokacie, z bezpieczną przewagą nad czwartym składem Team LNT #5, który na mecie zjawił się ze stratą aż czterech okrążeń do wcześniej wspomnianego Rebelliona.

Drugi skład szwajcarskiej ekipy znalazł się finalnie na piątej lokacie, po problemach technicznych, które dopadły Sennę, Menezesa i Nato w ostatniej fazie wyścigu. Trójka zawodników pojawiła się na mecie ze stratą sześciu okrążeń, lecz aż z jedenastoma przewagi nad drugą ekipą Team LNT #6, która już od pierwszych minut zmagała się z przeciwnościami.

W klasie LMP2 bardzo dobrym tempem popisał się skład Cool Racing #42, debiutujący w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Duet Antonin Borga i Nicolas Lapierre, który musiał poradzić sobie bez kontuzjowanego Alexandre Coigny, pokonał zarówno bardziej doświadczony Signatech Alpine Elf #36, a także zdobywców pole position Racing Team Nederland #29.

Skład z numerem #29 bardzo dobrze poradził sobie z lotnym startem i utrzymał prowadzenie w LMP2, jednak po pięciosekundowej karze stop-and-go wszystko się zmieniło i to ekipa Cool Racing #42 mogła cieszyć się z awansu na pierwszą lokatę.

To nie był jednak koniec kłopotów Racing Team Nederland #29. Holenderski skład na ostatnim okrążeniu stracił drugie miejsce na rzecz Signatech Alpine Elf #36, w którym bardzo dobrym manewrem wyprzedzania popisał się Thomas Laurent, dając swojemu zespołowi miejsce tuż za liderem LMP2.

Czwarta lokata finalnie należała do zespołu Jackie Chan DC Racing #37, która utrzymała się przed ekipą Jota #38, a także debiutantami Cetilar Racing #47 i High Class Racing #33.

Tylko dwa okrążenia, w czterogodzinnym starciu, rywalizował skład United Autosports #22, czego przyczyną był problem techniczny.

Porsche bezbłędne w klasie LMGTE Pro

Swój pierwszy dublet w sezonie 2019/20 FIA WEC wywalczył także zespół Porsche GT. Richard Lietz i Gianmaria Bruni odnieśli zwycięstwo przed Kevinem Estrem i Michaelem Christensenem.

Oba składy z powodzeniem wystartowały do rywalizacji na Silverstone i po opadach deszczu z powodzeniem wykorzystali swoją strategię w doborze opon, co wystarczyło na zdobycie pierwszej i drugiej lokaty tuż przed Aston Martinem #97, w której startowali Alex Lynn i Maxime Martin.

Problemy dopadły tymczasem oba składy AF Corse. Już na początku starcia po świeży komplet opon musiał zjechać James Calado z Ferrari #51, u którego doszło do przebicia jednej z opon, natomiast w trakcie trwania wyścigu z rywalizacji odpadli Davide Rigon i Miguel Molina, którzy po starciu z Team LNT #6 wycofali się z wyścigu. AF Corse #71 zderzyło się z Ginettą #6 prowadzoną przez Olivera Jarvisa w zakręcie Maggotts, co zakończyło się uderzeniem w bandę przez Ferrari.

Straty próbował odrobić tymczasem Alessandro Pier Guidi z AF Corse #51, jednak kara przejazdu przez boksy dały dopiero czwartą lokatę tuż przed Aston Martinem Racing #95.

Rywalizacja w klasie LMGTE Am, pełna starć i kar, zakończyła się zwycięstwem AF Corse #83. Francois Perrodo, Emmanuel Collard i Niklas Nielsen minęli linię mety z przewagą jednego okrążenia przed Aston Martinem Racing #98 i MR Racing #70, którzy uzupełnili podium.

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata Pit Naj. okr.
1. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 4:00:57.709 129 6 1:37.289
2. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 4:00:59.610 129 1.901 6 1:37.349
3. 3 N. BERTHON / P. DERANI / L. DUVAL Rebellion Racing LMP1 4:02:35.108 128 +1 okr 8 1:38.410
4. 5 C. ROBERTSON / B. HANLEY / E. ORUDZHEV Team LNT LMP1 4:01:20.815 124 +5 okr 6 1:39.271
5. 42 N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY Cool Racing LMP2 4:01:22.238 124 +5 okr 8 1:43.953
6. 36 T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES Signatech Alpine ELF LMP2 4:02:11.549 124 +5 okr 6 1:44.389
7. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT Racing Team Nederland LMP2 4:02:13.971 124 +5 okr 6 1:43.404
8. 37 H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS Jackie Chan DC Racing LMP2 4:02:21.210 124 +5 okr 6 1:44.028
9. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON Jota LMP2 4:02:21.695 124 +5 okr 7 1:44.179
10. 1 B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO Rebellion Racing LMP1 4:02:12.702 123 +6 okr 7 1:38.490
11. 47 R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO Cetilar Racing LMP2 4:01:19.970 122 +7 okr 6 1:44.945
12. 33 M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH High Class Racing LMP2 4:02:14.610 122 +7 okr 7 1:44.446
13. 91 G. BRUNI / R. LIETZ Porsche GT Team LMGTE Pro 4:01:15.704 115 +14 okr 4 1:56.198
14. 92 M. CHRISTENSEN / K. ESTRE Porsche GT Team LMGTE Pro 4:01:19.506 115 +14 okr 4 1:55.817
15. 97 A. LYNN / M. MARTIN Aston Martin Racing LMGTE Pro 4:01:21.990 115 +14 okr 5 1:55.772
16. 51 J. CALADO / A. PIER GUIDI AF Corse LMGTE Pro 4:01:31.758 115 +14 okr 6 1:55.903
17. 95 M. SØRENSEN / N. THIIM Aston Martin Racing LMGTE Pro 4:01:29.200 114 +15 okr 5 1:55.900
18. 83 F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN AF Corse LMGTE Am 4:02:44.660 114 +15 okr 5 1:56.952
19. 98 P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN Aston Martin Racing LMGTE Am 4:01:08.923 113 +16 okr 7 1:56.983
20. 70 M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO MR Racing LMGTE Am 4:01:19.885 113 +16 okr 5 1:56.596
21. 86 M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER Gulf Racing LMGTE Am 4:01:24.669 113 +16 okr 5 1:57.669
22. 77 C. RIED / M. CAMPBELL / R. PERA Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 4:01:32.278 113 +16 okr 5 1:57.301
23. 56 E. PERFETTI / D. KOLKMANN / M. CAIROLI Team Project 1 LMGTE Am 4:01:41.570 113 +16 okr 5 1:56.916
24. 90 S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM TF Sport LMGTE Am 4:02:09.221 113 +16 okr 5 1:56.520
25. 62 B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS Red River Sport LMGTE Am 4:02:24.380 113 +16 okr 5 1:57.014
26. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA AF Corse LMGTE Am 4:02:43.473 113 +16 okr 4 1:57.161
27. 57 B. KEATING / F. FRAGA / J. BLEEKEMOLEN Team Project 1 LMGTE Am 4:00:59.253 112 +17 okr 5 1:56.969
28. 6 M. SIMPSON / O. JARVIS / G. SMITH Team LNT LMP1 4:01:35.831 112 +17 okr 9 1:39.180
29. 88 T. PREINING / G. GIRAUDI / R. SANCHEZ Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 4:02:00.671 111 +18 okr 5 1:57.395
Nieskalsyfikowani
71 D. RIGON / M. MOLINA AF Corse LMGTE Pro 1:54:41.638 54 +75 okr 2 1:55.762
22 P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / P. DI RESTA United Autosports LMP1 3:52.039 2 +127 oke 0 2:02.553