Toyota Gazoo Racing zdobywa dublet w pierwszym wyścigu sezonu na torze Silverstone

Zespół Toyota Gazoo Racing wywalczył dwie pierwsze lokaty podczas rywalizacji w 4 Hours of Silverstone, pierwszej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata sezonu 2019/20.
Czterogodzinne starcie rozpoczęło się od prowadzenia Toyoty z numerem #7, która utrzymała się przed siostrzanym składem oznaczonym ósemką oraz dwoma prototypami ekipy Rebellion Racing.
Wszystko wskazywało na to, że to Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley odniosą przekonujące zwycięstwo nad resztą stawki, co prezentowali podczas kolejnych okrążeń. Do zmiany na prowadzeniu doszło jednak po opadach deszczu, kiedy w prototypie #8 doszło do awarii wycieraczki. Za odrabianie strat zabrali się kierowcy siódemki, którzy objęli prowadzenie i odnieśli pierwsze zwycięstwo z przewagą niecałych dwóch sekund nad siostrzaną Toyotą.
Najszybszym niehybrydowym prototypem okazał się Rebellion z numerem #3, w którym Nathanael Berthon, Pipo Derani i Loic Duval minęli linię mety na trzeciej lokacie, z bezpieczną przewagą nad czwartym składem Team LNT #5, który na mecie zjawił się ze stratą aż czterech okrążeń do wcześniej wspomnianego Rebelliona.
Drugi skład szwajcarskiej ekipy znalazł się finalnie na piątej lokacie, po problemach technicznych, które dopadły Sennę, Menezesa i Nato w ostatniej fazie wyścigu. Trójka zawodników pojawiła się na mecie ze stratą sześciu okrążeń, lecz aż z jedenastoma przewagi nad drugą ekipą Team LNT #6, która już od pierwszych minut zmagała się z przeciwnościami.
W klasie LMP2 bardzo dobrym tempem popisał się skład Cool Racing #42, debiutujący w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Duet Antonin Borga i Nicolas Lapierre, który musiał poradzić sobie bez kontuzjowanego Alexandre Coigny, pokonał zarówno bardziej doświadczony Signatech Alpine Elf #36, a także zdobywców pole position Racing Team Nederland #29.
Skład z numerem #29 bardzo dobrze poradził sobie z lotnym startem i utrzymał prowadzenie w LMP2, jednak po pięciosekundowej karze stop-and-go wszystko się zmieniło i to ekipa Cool Racing #42 mogła cieszyć się z awansu na pierwszą lokatę.
To nie był jednak koniec kłopotów Racing Team Nederland #29. Holenderski skład na ostatnim okrążeniu stracił drugie miejsce na rzecz Signatech Alpine Elf #36, w którym bardzo dobrym manewrem wyprzedzania popisał się Thomas Laurent, dając swojemu zespołowi miejsce tuż za liderem LMP2.
Czwarta lokata finalnie należała do zespołu Jackie Chan DC Racing #37, która utrzymała się przed ekipą Jota #38, a także debiutantami Cetilar Racing #47 i High Class Racing #33.
Tylko dwa okrążenia, w czterogodzinnym starciu, rywalizował skład United Autosports #22, czego przyczyną był problem techniczny.
Porsche bezbłędne w klasie LMGTE Pro
Swój pierwszy dublet w sezonie 2019/20 FIA WEC wywalczył także zespół Porsche GT. Richard Lietz i Gianmaria Bruni odnieśli zwycięstwo przed Kevinem Estrem i Michaelem Christensenem.
Oba składy z powodzeniem wystartowały do rywalizacji na Silverstone i po opadach deszczu z powodzeniem wykorzystali swoją strategię w doborze opon, co wystarczyło na zdobycie pierwszej i drugiej lokaty tuż przed Aston Martinem #97, w której startowali Alex Lynn i Maxime Martin.
Problemy dopadły tymczasem oba składy AF Corse. Już na początku starcia po świeży komplet opon musiał zjechać James Calado z Ferrari #51, u którego doszło do przebicia jednej z opon, natomiast w trakcie trwania wyścigu z rywalizacji odpadli Davide Rigon i Miguel Molina, którzy po starciu z Team LNT #6 wycofali się z wyścigu. AF Corse #71 zderzyło się z Ginettą #6 prowadzoną przez Olivera Jarvisa w zakręcie Maggotts, co zakończyło się uderzeniem w bandę przez Ferrari.
Straty próbował odrobić tymczasem Alessandro Pier Guidi z AF Corse #51, jednak kara przejazdu przez boksy dały dopiero czwartą lokatę tuż przed Aston Martinem Racing #95.
Rywalizacja w klasie LMGTE Am, pełna starć i kar, zakończyła się zwycięstwem AF Corse #83. Francois Perrodo, Emmanuel Collard i Niklas Nielsen minęli linię mety z przewagą jednego okrążenia przed Aston Martinem Racing #98 i MR Racing #70, którzy uzupełnili podium.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata | Pit | Naj. okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 4:00:57.709 | 129 | 6 | 1:37.289 | |
2. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 4:00:59.610 | 129 | 1.901 | 6 | 1:37.349 |
3. | 3 | N. BERTHON / P. DERANI / L. DUVAL | Rebellion Racing | LMP1 | 4:02:35.108 | 128 | +1 okr | 8 | 1:38.410 |
4. | 5 | C. ROBERTSON / B. HANLEY / E. ORUDZHEV | Team LNT | LMP1 | 4:01:20.815 | 124 | +5 okr | 6 | 1:39.271 |
5. | 42 | N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY | Cool Racing | LMP2 | 4:01:22.238 | 124 | +5 okr | 8 | 1:43.953 |
6. | 36 | T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES | Signatech Alpine ELF | LMP2 | 4:02:11.549 | 124 | +5 okr | 6 | 1:44.389 |
7. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT | Racing Team Nederland | LMP2 | 4:02:13.971 | 124 | +5 okr | 6 | 1:43.404 |
8. | 37 | H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 4:02:21.210 | 124 | +5 okr | 6 | 1:44.028 |
9. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 4:02:21.695 | 124 | +5 okr | 7 | 1:44.179 |
10. | 1 | B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO | Rebellion Racing | LMP1 | 4:02:12.702 | 123 | +6 okr | 7 | 1:38.490 |
11. | 47 | R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO | Cetilar Racing | LMP2 | 4:01:19.970 | 122 | +7 okr | 6 | 1:44.945 |
12. | 33 | M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH | High Class Racing | LMP2 | 4:02:14.610 | 122 | +7 okr | 7 | 1:44.446 |
13. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 4:01:15.704 | 115 | +14 okr | 4 | 1:56.198 |
14. | 92 | M. CHRISTENSEN / K. ESTRE | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 4:01:19.506 | 115 | +14 okr | 4 | 1:55.817 |
15. | 97 | A. LYNN / M. MARTIN | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 4:01:21.990 | 115 | +14 okr | 5 | 1:55.772 |
16. | 51 | J. CALADO / A. PIER GUIDI | AF Corse | LMGTE Pro | 4:01:31.758 | 115 | +14 okr | 6 | 1:55.903 |
17. | 95 | M. SØRENSEN / N. THIIM | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 4:01:29.200 | 114 | +15 okr | 5 | 1:55.900 |
18. | 83 | F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN | AF Corse | LMGTE Am | 4:02:44.660 | 114 | +15 okr | 5 | 1:56.952 |
19. | 98 | P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 4:01:08.923 | 113 | +16 okr | 7 | 1:56.983 |
20. | 70 | M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO | MR Racing | LMGTE Am | 4:01:19.885 | 113 | +16 okr | 5 | 1:56.596 |
21. | 86 | M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER | Gulf Racing | LMGTE Am | 4:01:24.669 | 113 | +16 okr | 5 | 1:57.669 |
22. | 77 | C. RIED / M. CAMPBELL / R. PERA | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 4:01:32.278 | 113 | +16 okr | 5 | 1:57.301 |
23. | 56 | E. PERFETTI / D. KOLKMANN / M. CAIROLI | Team Project 1 | LMGTE Am | 4:01:41.570 | 113 | +16 okr | 5 | 1:56.916 |
24. | 90 | S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM | TF Sport | LMGTE Am | 4:02:09.221 | 113 | +16 okr | 5 | 1:56.520 |
25. | 62 | B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS | Red River Sport | LMGTE Am | 4:02:24.380 | 113 | +16 okr | 5 | 1:57.014 |
26. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 4:02:43.473 | 113 | +16 okr | 4 | 1:57.161 |
27. | 57 | B. KEATING / F. FRAGA / J. BLEEKEMOLEN | Team Project 1 | LMGTE Am | 4:00:59.253 | 112 | +17 okr | 5 | 1:56.969 |
28. | 6 | M. SIMPSON / O. JARVIS / G. SMITH | Team LNT | LMP1 | 4:01:35.831 | 112 | +17 okr | 9 | 1:39.180 |
29. | 88 | T. PREINING / G. GIRAUDI / R. SANCHEZ | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 4:02:00.671 | 111 | +18 okr | 5 | 1:57.395 |
Nieskalsyfikowani | |||||||||
71 | D. RIGON / M. MOLINA | AF Corse | LMGTE Pro | 1:54:41.638 | 54 | +75 okr | 2 | 1:55.762 | |
22 | P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / P. DI RESTA | United Autosports | LMP1 | 3:52.039 | 2 | +127 oke | 0 | 2:02.553 |