Toyota kończy przedsezonowe testy na Sebring na dwóch pierwszych lokatach

Zespół Toyota Gazoo Racing #8 okazał się najszybszym składem podczas ostatniej sesji testowej na torze Sebring, wyprzedzając siostrzaną ekipę oraz trzeciego w zestawieniu Cadillaca.
Najlepszym okrążeniem podczas niedzielnej popołudniowej sesji popisał się Brendon Hartley z Toyoty GR010 Hybrid #8, który najlepsze kółko pokonał w czasie 1:48.216 i wyprzedził „siódemkę” o 0.117 sekundy.
Czołową trójkę uzupełnił tymczasem Cadillac Racing #2 i Earl Bamber za kierownicą, który był wolniejszy od lidera sesji o 0.674 sekundy, jednak zdołał utrzymać za sobą Ferrari AF Corse #50 (1:49.300) oraz dwa prototypy Porsche Penske Motorsport, które znalazły się na piątej i szóstej pozycji.
Drugi z prototypów Ferrari, oznaczony numerem #51, nie wyjechał na obiekt, po porannych kłopotach Jamesa Calado, przedwcześnie kończąc przedsezonowe przygotowania.
Problemy tymczasem dopadły tymczasem ekipę Peugeota. Panowanie nad autem #94 stracił Gustavo Menezes, który wjechał w bariery z opon w zakręcie numer trzy, co na torze wywołało czerwoną flagę. Drugi skład natomiast większość sesji spędził w boksach, a na pętli pojawił się w ostatnich minutach jazd i wykręcił dziewiąty czas.
Niewielką ilość czasu na torze spędziły także dwa auta niehybrydowe – Floyd Vanwall Racing #4 z czasem 1:51.781 był dopiero piętnasty, natomiast Glickenhaus #708 z 1:52.533 zakończył dzień dopiero dwudziesty drugi w ogólnej klasyfikacji. Oba składy przejechały odpowiednio dwadzieścia i osiemnaście okrążeń.
W klasie LMP2 na czele zestawienia znalazł się tymczasem Robert Kubica oraz Team WRT #41. Polak osiągnął wynik 1:50.827 i wyprzedził skład Hertz Team Jota #48 (1:51.342) oraz United Autosports #22, którzy odnotowali stratę w postaci 0.587 sekundy.
W pierwszej piątce znalazł się także Alpine Elf Team #36 (1:51.513), wyprzedzając skład Vector Sport #10 o zaledwie 0.096 sekundy.
Polski zespół Inter Europol Competition #34 zakończył przygotowania na torze Sebring na jedenastej lokacie w LMP2, skupiając się na własnym programie testowym. Ekipa spod Warszawy zanotowała rezultat na poziomie 1:52.228 i pokonała czterdzieści cztery okrążenia.
W LMGTE Am po raz kolejny najszybsze okazało się Porsche 911 RSR - 19, jednak tym razem na prowadzeniu znalazł się zespół GR Racing #86, który zanotował wynik w postaci 1:59.253.
Na drugiej pozycji znalazł się skład Richard Mille AF Corse #83, który stracił zaledwie 0.010 sekundy, natomiast pierwszą trójkę uzupełnił Project 1 - AO #56 (1:59.478).
Wyniki czwartej sesji testowej:
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 8 | S. BUEMI / B. HARTLEY / R. HIRAKAWA | Toyota Gazoo Racing | HYPERCAR H | 1:48.216 | 70 | |
2. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | HYPERCAR H | 1:48.333 | 75 | 0.117 |
3. | 2 | E. BAMBER / A. LYNN / R. WESTBROOK | Cadillac Racing | HYPERCAR H | 1:48.890 | 53 | 0.674 |
4. | 50 | A. FUOCO / M. MOLINA / N. NIELSEN | Ferrari AF Corse | HYPERCAR H | 1:49.300 | 58 | 1.084 |
5. | 5 | D. CAMERON / M. CHRISTENSEN / F. MAKOWIECKI | Porsche Penske Motorsport | HYPERCAR H | 1:49.716 | 71 | 1.500 |
6. | 6 | K. ESTRE / A. LOTTERER / L. VANTHOOR | Porsche Penske Motorsport | HYPERCAR H | 1:49.856 | 48 | 1.640 |
7. | 94 | L. DUVAL / G. MENEZES / N. MÜLLER | Peugeot TotalEnergies | HYPERCAR H | 1:50.137 | 65 | 1.921 |
8. | 41 | R. ANDRADE / R. KUBICA / L. DELÉTRAZ | Team WRT | LMP2 | 1:50.827 | 61 | 2.611 |
9. | 93 | P. DI RESTA / M. JENSEN / J. VERGNE | Peugeot TotalEnergies | HYPERCAR H | 1:51.217 | 4 | 3.001 |
10. | 48 | D. BECKMANN / Y. YE / W. STEVENS | Hertz Team JOTA | LMP2 | 1:51.324 | 71 | 3.108 |
11. | 22 | F. LUBIN / P. HANSON / F. ALBUQUERQUE | United Autosports | LMP2 | 1:51.414 | 67 | 3.198 |
12. | 36 | M. VAXIVIERE / J. CANAL / C. MILESI | Alpine Elf Team | LMP2 | 1:51.513 | 59 | 3.297 |
13. | 10 | R. CULLEN / M. KAISER / G. AUBRY | Vector Sport | LMP2 | 1:51.609 | 62 | 3.393 |
14. | 31 | S. GELAEL / F. HABSBURG / R. FRIJNS | Team WRT | LMP2 | 1:51.699 | 70 | 3.483 |
15. | 4 | T. DILLMANN / E. GUERRIERI / J. VILLENEUVE | Floyd Vanwall Racing Team | HYPERCAR | 1:51.781 | 20 | 3.565 |
16. | 9 | F. UGRAN / B. VISCAAL / A. CALDARELLI | Prema Team | LMP2 | 1:51.939 | 61 | 3.723 |
17. | 63 | D. PIN / M. BORTOLOTTI / D. KVYAT | Prema Racing | LMP2 | 1:51.965 | 59 | 3.749 |
18. | 23 | J. PIERSON / T. BLOMQVIST / O. JARVIS | United Autosports | LMP2 | 1:52.012 | 71 | 3.796 |
19. | 28 | D. HEINEMEIER-HANSSON / P. FITTIPALDI / O. RASMUSSEN | Jota | LMP2 | 1:52.149 | 71 | 3.933 |
20. | 34 | J. SMIECHOWSKI / F. SCHERER / A. COSTA | Inter Europol Competition | LMP2 | 1:52.228 | 44 | 4.012 |
21. | 35 | A. NEGRÃO / M. ROJAS / O. CALDWELL | Alpine Elf Team | LMP2 | 1:52.457 | 54 | 4.241 |
22. | 708 | R. DUMAS / R. BRISCOE / O. PLA | Glickenhaus Racing | HYPERCAR | 1:52.533 | 18 | 4.317 |
23. | 86 | M. WAINWRIGHT / R. PERA / B. BARKER | GR Racing | LMGTE Am | 1:59.253 | 55 | 11.037 |
24. | 83 | L. PEREZ COMPANC / L. WADOUX / A. ROVERA | Richard Mille AF Corse | LMGTE Am | 1:59.263 | 64 | 11.047 |
25. | 56 | P. HYETT / G. JEANNETTE / M. CAIROLI | Project 1 - AO | LMGTE Am | 1:59.478 | 40 | 11.262 |
26. | 60 | C. SCHIAVONI / M. CRESSONI / A. PICARIELLO | Iron Lynx | LMGTE Am | 1:59.516 | 60 | 11.300 |
27. | 85 | S. BOVY / M. GATTING / R. FREY | Iron Lynx | LMGTE Am | 1:59.558 | 60 | 11.342 |
28. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / D. RIGON | AF Corse | LMGTE Am | 1:59.599 | 62 | 11.383 |
29. | 33 | B. KEATING / N. VARRONE / N. CATSBURG | Corvette Racing | LMGTE Am | 1:59.632 | 44 | 11.416 |
30. | 88 | R. HARDWICK / Z. ROBICHON / H. TINCKNELL | Proton Competition | LMGTE Am | 1:59.694 | 58 | 11.478 |
31. | 57 | T. KIMURA / S. HUFFAKER / D. SERRA | Kessel Racing | LMGTE Am | 1:59.749 | 66 | 11.533 |
32. | 21 | S. COSTANTINI / S. MANN / U. DE PAUW | AF Corse | LMGTE Am | 1:59.993 | 54 | 11.777 |
33. | 77 | C. RIED / M. PEDERSEN / J. ANDLAUER | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 2:00.396 | 50 | 12.180 |
34. | 25 | A. AL HARTHY / M. DINAN / C. EASTWOOD | ORT by TF | LMGTE Am | 2:00.460 | 59 | 12.244 |
35. | 98 | P. DALLA LANA / A. JEFFERIES / N. THIIM / T. MERRIL | Northwest AMR | LMGTE Am | 2:00.471 | 58 | 12.255 |
36. | 777 | S. HOSHINO / C. STEVENSON / T. FUJII | D'Station Racing | LMGTE Am | 2:00.511 | 58 | 12.295 |
37. | 51 | A. PIER GUIDI / J. CALADO / A. GIOVINAZZI | Ferrari AF Corse | HYPERCAR H | – | 0 | – |
- Image: © Toyota Motorsport GmbH