Toyota na czele drugiego treningu 6 Hours of Shanghai

Toyota na czele drugiego treningu 6 Hours of Shanghai

Toyota utrzymała prowadzenie i osiągnęła najlepszy rezultat podczas drugiej sesji treningowej 6 Hours of Shanghai Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Po raz kolejny bardzo dobrym tempem popisały się dwa składy Toyoty, które ponownie znalazły się na czele treningu. Najszybszym był jednak Jose Maria Lopez w prototypie z numerem #7, który wyznaczył tempo na poziomie 2:02.259, jednak nie zdołał poprawić rezultatu Sebastiena Buemiego z pierwszego treningu, czego powodem były używane jedynie opony na mokrą nawierzchnię.

O dwie dziesiąte sekundy gorszy czas osiągnął Kamui Kobayashi w prototypie z numerem #8, jednak zdołał utrzymać za sobą dwa składy Rebelliona, które straciły odpowiednio 0.169 oraz 0.431 sekundy do poprzedzającej ich Toyoty.

Piąta i szósta lokata należały tymczasem do zespołu SMP Racing. W prototypie z numerem #11 najszybszym okazał się Jenson Button, który osiągnął czas 2:03.648, a tuż za nim znalazł się skład z numerem #17, jednak strata do zespołowych kolegów wyniosła aż 0.940 sekundy.

Klasę LMP1 zamknęły ekipy DragonSpeed #10 z czasem 2:04.696 oraz ByKolles Racing #4, który wyznaczył czas na poziomie 2:06.744.

W klasie LMP2 po raz kolejny dobrą dyspozycję zaprezentował Jazeman Jaafar z zespołu Jackie Chan DS Racing #37, który swoje najszybszy okrążenie pokonał w 2:10.869, wyprzedzając o jedyne 0.027 sekundy ekipę Signatech Alpine Matmut #36.

Trzecia lokata należała finalnie do zespołu TDS Racing #28, w której brylował Matthieu Vaxiviere, osiągając czas 2:11.746, co pozwoliło utrzymać za sobą Larbre Competition #50 oraz Racing Team Nederland #29, które zamknęło czołową piątkę.

James Calado okazał się natomiast najszybszy w klasie LMGTE Pro. Brytyjczyk swoje najszybsze kółko pokonał już po kilku minutach sesji, wyznaczając czas ma poziomie 2:14.315, co dało 0.649 sekundy przewagi nad drugim w zestawieniu BMW Team MTEK #82 oraz dwoma Astonami #97 i #95, które uplasowały się na trzeciej i czwartej pozycji.

W klasie LMGTE Am najszybszym był Giancarlo Fisichella z zespołu Spirit of Race #54 pokonując jedno najszybsze okrążenie w czasie 2:16.835. Na drugiej pozycji uplasował się Clearwater Racing #61 ze stratą jedynie 0.043 sekundy, natomiast czołową trójkę zamknęła ekipa Gulf Racing #86.

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Strata Okr
1. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 2:02.259 32
2. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 2:02.504 0.245 35
3. 3 M. BECHE / T. LAURENT / G. MENEZES Rebellion Racing LMP1 2:02.673 0.414 35
4. 1 N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA Rebellion Racing LMP1 2:02.935 0.676 28
5. 11 M. ALESHIN / V. PETROV / J. BUTTON SMP Racing LMP1 2:03.648 1.389 30
6. 17 S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / M. ISAAKYAN SMP Racing LMP1 2:04.588 2.329 29
7. 10 J. ALLEN / B. HANLEY / R. VAN DER ZANDE DragonSpeed LMP1 2:04.696 2.437 36
8. 4 O. WEBB / T. DILLMANN / J. ROSSITER Bykolles Racing Team LMP1 2:06.744 4.485 25
9. 37 J. JAAFAR / W. TAN / N. JEFFRI Jackie Chan DC Racing LMP2 2:10.869 8.610 31
10. 36 N. LAPIERRE / A. NEGRAO / P. THIRIET Signatech Alpine Matmut LMP2 2:10.896 8.637 32
. . .