Toyota na czele drugiego treningu 6 Hours of Shanghai

Toyota utrzymała prowadzenie i osiągnęła najlepszy rezultat podczas drugiej sesji treningowej 6 Hours of Shanghai Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Po raz kolejny bardzo dobrym tempem popisały się dwa składy Toyoty, które ponownie znalazły się na czele treningu. Najszybszym był jednak Jose Maria Lopez w prototypie z numerem #7, który wyznaczył tempo na poziomie 2:02.259, jednak nie zdołał poprawić rezultatu Sebastiena Buemiego z pierwszego treningu, czego powodem były używane jedynie opony na mokrą nawierzchnię.
O dwie dziesiąte sekundy gorszy czas osiągnął Kamui Kobayashi w prototypie z numerem #8, jednak zdołał utrzymać za sobą dwa składy Rebelliona, które straciły odpowiednio 0.169 oraz 0.431 sekundy do poprzedzającej ich Toyoty.
Piąta i szósta lokata należały tymczasem do zespołu SMP Racing. W prototypie z numerem #11 najszybszym okazał się Jenson Button, który osiągnął czas 2:03.648, a tuż za nim znalazł się skład z numerem #17, jednak strata do zespołowych kolegów wyniosła aż 0.940 sekundy.
Klasę LMP1 zamknęły ekipy DragonSpeed #10 z czasem 2:04.696 oraz ByKolles Racing #4, który wyznaczył czas na poziomie 2:06.744.
W klasie LMP2 po raz kolejny dobrą dyspozycję zaprezentował Jazeman Jaafar z zespołu Jackie Chan DS Racing #37, który swoje najszybszy okrążenie pokonał w 2:10.869, wyprzedzając o jedyne 0.027 sekundy ekipę Signatech Alpine Matmut #36.
Trzecia lokata należała finalnie do zespołu TDS Racing #28, w której brylował Matthieu Vaxiviere, osiągając czas 2:11.746, co pozwoliło utrzymać za sobą Larbre Competition #50 oraz Racing Team Nederland #29, które zamknęło czołową piątkę.
James Calado okazał się natomiast najszybszy w klasie LMGTE Pro. Brytyjczyk swoje najszybsze kółko pokonał już po kilku minutach sesji, wyznaczając czas ma poziomie 2:14.315, co dało 0.649 sekundy przewagi nad drugim w zestawieniu BMW Team MTEK #82 oraz dwoma Astonami #97 i #95, które uplasowały się na trzeciej i czwartej pozycji.
W klasie LMGTE Am najszybszym był Giancarlo Fisichella z zespołu Spirit of Race #54 pokonując jedno najszybsze okrążenie w czasie 2:16.835. Na drugiej pozycji uplasował się Clearwater Racing #61 ze stratą jedynie 0.043 sekundy, natomiast czołową trójkę zamknęła ekipa Gulf Racing #86.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Strata | Okr |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 2:02.259 | 32 | |
2. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 2:02.504 | 0.245 | 35 |
3. | 3 | M. BECHE / T. LAURENT / G. MENEZES | Rebellion Racing | LMP1 | 2:02.673 | 0.414 | 35 |
4. | 1 | N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA | Rebellion Racing | LMP1 | 2:02.935 | 0.676 | 28 |
5. | 11 | M. ALESHIN / V. PETROV / J. BUTTON | SMP Racing | LMP1 | 2:03.648 | 1.389 | 30 |
6. | 17 | S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / M. ISAAKYAN | SMP Racing | LMP1 | 2:04.588 | 2.329 | 29 |
7. | 10 | J. ALLEN / B. HANLEY / R. VAN DER ZANDE | DragonSpeed | LMP1 | 2:04.696 | 2.437 | 36 |
8. | 4 | O. WEBB / T. DILLMANN / J. ROSSITER | Bykolles Racing Team | LMP1 | 2:06.744 | 4.485 | 25 |
9. | 37 | J. JAAFAR / W. TAN / N. JEFFRI | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 2:10.869 | 8.610 | 31 |
10. | 36 | N. LAPIERRE / A. NEGRAO / P. THIRIET | Signatech Alpine Matmut | LMP2 | 2:10.896 | 8.637 | 32 |
. . . |