Toyota na czele klasyfikacji trzeciego treningu 8 Hours of Bahrain

Zespół Toyota Gazoo Racing #8 wyznaczyła najlepszy czas podczas trzeciej sesji treningowej 8 Hours of Bahrain, wyprzedzając ekipę Team LNT #5 oraz skład LMP2 United Autosports #22, zamykający pierwszą trójkę.
Już drugie okrążenie trzeciej sesji treningowej na torze Sakhir okazało się najszybszym w wykonaniu Brendona Hartleya z zespołu Toyota Gazoo Racing #8, który osiągnął czas w postaci 1:44.285, co dało pierwszą lokatę, którą japoński skład utrzymał do zakończenia ostatnich przygotowań.
Druga pozycja finalnie należała do składu Team LNT #5, w której najlepszym kółkiem popisał się Ben Hanley, który okrążył tor w czasie 1:44.389, co dało 0.103 sekundy straty do najszybszej Toyoty.
Tylko te dwa składy zdołały uplasować się przed stawką LMP2, w której najszybszy ponownie okazał się zespół United Autosports #22 z czasem 1:45.970, utrzymując za sobą Jackie Chan DC Racing #37 (1:46.159) oraz ekipę JOTA #38 (1:46.767).
Pozostałe ekipy klasy LMP1 znalazły się dopiero na pozycjach od szóstej do ósmej, co było spowodowane zimniejszymi warunkami panującymi na torze oraz zapowiadanymi opadami deszczu.
W klasie LMP1 na trzeciej lokacie uplasował się drugi skład Team LNT #6 (1:46.886), przed Rebellionem #1 (1:47.190) oraz Toyotą oznaczoną numerem #7, która do lidera sesji straciła prawie trzy i pół sekundy.
Phil Hanson tymczasem okazał się najszybszym zawodnikiem z zespołu United Autosports #22, co pozwoliło wskoczyć na prowadzenie w klasie LMP2 z czasem 1:45.970 i utrzymać za sobą ekipę Jackie Chan DC Racing, która traciła 0.189 sekundy.
Na trzeciej lokacie znalazła się JOTA #38 (1:46.767), przed Cool Racing #42 (1:48.687) oraz zamykającym pierwszą piątkę składem Racing Team Nederland #29, który do lidera klasy stracił 3.614 sekundy.
Problemy tymczasem dopadły Andreę Negrao z zespołu Signatech Alpine ELF #36, który na swoim pierwszym okrążeniu stracił panowanie nad prototypem i uderzył w bariery. Zawodnikowi udało się powrócić do boksów, a następnie na tor, aby zakończyć trening na ósmej lokacie w klasie.
Włosi na prowadzeniu w klasie LMGTE Pro
Po raz pierwszy w ten weekend najszybszym składem w LMGTE Pro okazali się Davide Rigon i Miguel Molina z zespołu AF Corse #71, którzy swoje najlepsze okrążenie pokonali w czasie 1:56.095, co pozwoliło wyprzedzić Aston Martina #95 (1:56.364) oraz siostrzany skład z numerem #51, który stracił niecałe trzy dziesiąte sekundy.
Wolniejsze w tym treningu okazały się oba Porsche, które uplasowały się na piątej i szóstej lokacie.
W klasie LMGTE Am po raz kolejny najszybszym było Porsche, jednak tym razem na czele zestawienia znalazła się ekipa Gulf Racing #86, w której najlepszym czasem popisał się Ben Barker, ustanawiając rezultat na poziomie 1:57.221.
Na drugim miejscu znalazł się Dempsey - Proton Racing #77 (1:57.345), a pierwszą trójkę zamknął Aston Martin #98 (1:57.359).
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:44.285 | 30 | |
2. | 5 | C. ROBERTSON / B. HANLEY / J. KING | Team LNT | LMP1 | 1:44.389 | 26 | 0.104 |
3. | 22 | P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / P. DI RESTA | United Autosports | LMP2 | 1:45.970 | 26 | 1.685 |
4. | 37 | H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 1:46.159 | 30 | 1.874 |
5. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 1:46.767 | 29 | 2.482 |
6. | 6 | M. SIMPSON / C. DYSON / G. SMITH | Team LNT | LMP1 | 1:46.886 | 28 | 2.601 |
7. | 1 | B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO | Rebellion Racing | LMP1 | 1:47.190 | 15 | 2.905 |
8. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:47.700 | 32 | 3.415 |
9. | 42 | N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY | Cool Racing | LMP2 | 1:48.687 | 11 | 4.402 |
10. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES | Racing Team Nederland | LMP2 | 1:49.584 | 29 | 5.299 |
11. | 26 | R. RUSINOV / J. VAN UITERT / J. VERGNE | G-Drive Racing | LMP1 | 1:49.842 | 30 | 5.557 |
12. | 47 | R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO | Cetilar Racing | LMP2 | 1:49.857 | 26 | 5.572 |
13. | 36 | T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES | Signatech Alpine ELF | LMP2 | 1:50.656 | 25 | 6.371 |
14. | 33 | M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH | High Class Racing | LMP2 | 1:51.664 | 30 | 7.379 |
15. | 71 | D. RIGON / M. MOLINA | AF Corse | LMGTE Pro | 1:56.095 | 25 | 11.810 |
16. | 95 | M. SØRENSEN / N. THIIM | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 1:56.364 | 27 | 12.079 |
17. | 51 | J. CALADO / A. PIER GUIDI | AF Corse | LMGTE Pro | 1:56.367 | 24 | 12.082 |
18. | 97 | A. LYNN / M. MARTIN | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 1:56.460 | 24 | 12.175 |
19. | 86 | M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER | Gulf Racing | LMGTE Am | 1:57.221 | 19 | 12.936 |
20. | 77 | C. RIED / R. PERA / M. CAMPBELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 1:57.345 | 25 | 13.060 |
21. | 98 | P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 1:57.359 | 28 | 13.074 |
22. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:57.743 | 26 | 13.458 |
23. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 1:58.264 | 27 | 13.979 |
24. | 92 | M. CHRISTENSEN / K. ESTRE | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:58.291 | 22 | 14.006 |
25. | 83 | F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN | AF Corse | LMGTE Am | 1:58.381 | 27 | 14.096 |
26. | 70 | M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO | MR Racing | LMGTE Am | 1:58.478 | 25 | 14.193 |
27. | 90 | S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM | TF Sport | LMGTE Am | 1:58.488 | 26 | 14.203 |
28. | 88 | K. AL QUBAISI / A. DE LEENER / T. PREINING | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 1:58.872 | 27 | 14.587 |
29. | 57 | B. KEATING / L. TEN VOORDE / J. BLEEKEMOLEN | Team Project 1 | LMGTE Am | 1:58.880 | 26 | 14.595 |
30. | 56 | E. PERFETTI / D. HEINEMEIER-HANSSON / M. CAIROLI | Team Project 1 | LMGTE Am | 1:59.073 | 24 | 14.788 |
31. | 62 | B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS | Red River Sport | LMGTE Am | 1:59.138 | 27 | 14.853 |