Toyota na prowadzeniu w nocnym treningu przed 1000 Miles of Sebring

Toyota Gazoo Racing ponownie okazała się najszybszym składem podczas drugiego treningu na torze Sebring, gdzie odbędzie się szósta runda sezonu 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Najlepszym kierowcą był Jose Maria Lopez w prototypie oznaczonym numerem #7. Argentyńczyk już podczas pierwszego mierzonego okrążenia pokonał obiekt w 1:41.730 i wyszedł na prowadzenie, które pozostało niezagrożone do końca trwania sesji.
Na drugiej lokacie uplasował się Kazuki Nakajima, który ponownie był najszybszy w prototypie z numerem #8, jednak jego wynik to jedynie 1:42.517, co dało aż 0.787 sekundy straty do najszybszej Toyoty #7.
Do zmiany kolejności doszło także w klasie niehybrydowej, w której najlepszym składem okazał się SMP Racing #17 i Stephane Sarrazin za kierownicą. Francuz pokonał obiekt Sebring w czasie 1:43.009, o dziesięć setnych szybciej niż plasujący się z nim Brendon Hartley z prototypu BR Engineering BR1 #11, który utrzymał za sobą oba Rebelliony - #3 przed #1 oraz zamykający stawkę zespół DragonSpeed #10.
Liderem w klasie LMP2 został tymczasem skład Jackie Chan DC Racing #38, w którym najlepszym okrążeniem popisał się Stephane Richelmi, osiągając rezultat w postaci 1:47.716.
Załoga z numerem #38 wyprzedziła drugą w klasyfikacji ekipę Signatech Alpine Matmut #36 o 0.497 sekundy oraz trzeci w zestawieniu skład TDS Racing z numerem #28, który finalnie stracił ponad pół sekundy.
Problemy w klasie LMP2 dopadły natomiast zespół DragonSpeed, który spowodował wywieszenie pełnych żółtych flag, czego przyczyną było odpadnięcie lewego tylnego koła. Zespół powrócił na tor, jednak stracił ponad godzinę.
Klasa LMGTE Pro ponownie należała do Aston Martina #97. Najszybszym tym razem okazał się Alex Lynn, który wyznaczył czas na poziomie 1:57.792, wyprzedzając dwa składy Forda - #67 przed #66, które straciły odpowiednio 0.033 i 0.169 sekundy.
Na czwartej lokacie uplasował się tym razem skład AF Corse #51 (1:58.063), który wyprzedził drugiego Astona Martina #95, za którym znalazły się dwie fabryczne maszyny Porsche - #92 przed #91, a także drugie AF Corse #71.
Ostatnie minuty sesji bardzo dobrze wykorzystał Ben Barker z ekipy Gulf Racing #86, który wskoczył na prowadzenie z czasem 1:59.327 w klasie LMGTE Am.
Ze stratą 0.080 sekundy, na drugiej pozycji zameldował się skład Spirit of Race #54, natomiast trzecie miejsce przypadło zespołowi Dempsey - Proton Racing #88, który stracił ponad jedną dziesiątą.
Na tor zdołała wyjechać także ekipa Team Project 1 #56, która podczas testów straciła samochód z powodu pożaru. Bergmeister, Lindsey i Perfetti pokonali w sumie trzydzieści dwa okrążenia i osiągneli czas 2:00.156.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas / Strata |
---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:41.730 |
2. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 0.532 |
3. | 17 | S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / S. SIROTKIN | SMP Racing | LMP1 | 1.279 |
4. | 11 | M. ALESHIN / V. PETROV / B. HARTLEY | SMP Racing | LMP1 | 1.289 |
5. | 3 | N. BERTHON / T. LAURENT / G. MENEZES | Rebellion Racing | LMP1 | 1.632 |
6. | 1 | N. JANI / M. BECHE / B. SENNA | Rebellion Racing | LMP1 | 2.334 |
7. | 10 | H. HEDMAN / B. HANLEY / R. VAN DER ZANDE | DragonSpeed | LMP1 | 4.320 |
8. | 38 | H. TUNG / G. AUBRY / S. RICHELMI | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 5.986 |
9. | 36 | N. LAPIERRE / A. NEGRAO / P. THIRIET | Signatech Alpine Matmut | LMP2 | 6.483 |
10. | 28 | F. PERRODO / M. VAXIVIERE / L. DUVAL | TDS Racing | LMP2 | 6.586 |
. . . |