Toyota najszybsza na przesychającym torze w Szanghaju podczas pierwszego treningu FIA WEC

Sebastian Buemi w Toyocie Hybrid TS050 #8 uzyskał najlepszy czas podczas pierwszego deszczowego treningu FIA WEC na torze Shanghai International, wyprzedzając siostrzany skład oraz ekipę SMP Racing oznaczoną numerem #17.
Tempo treningu w początkowej fazie ustalił Jenson Button z ekipy SMP Racing, który wraz ze swoim zespołem znalazł się na pierwszej pozycji z czasem 2:00.369 i prowadził do ostatnich minut trwania sesji.
Poprawiające się warunki wykorzystał jednak Sebastien Buemi, który wyposażony w opony przejściowe ustanowił czas na poziomie 1:57.987, co pozwoliło znaleźć się na pierwszej lokacie, a na kolejnych okrążeniach poprawił się na 1:56 oraz 1:54.768.
To wystarczyło aby wyprzedzić siostrzany skład z numerem #7 i najszybszego z trójki kierowców Jose Marię Lopeza, który pokonał tor w Szanghaju o 1.586 sekundy wolniej od Szwajcara.
Na trzecią pozycję awansował tymczasem Tom Dillmann z ByKolles Racing #4, który osiągnął rezultat 1:58.919, jednak finalnie to wystarczyło do czwartej pozycji, po dobrym okrążeniu Egora Orudzeva z SMP Racing #17, który uplasował się za Toyotami z czasem 1:58.880.
Piąta i szósta lokata należała do ekipy Rebellion Racing. Z czasem 1:59.132 za czołową czwórką zakończył skład z numerem #3 oraz #1, który do "trójki" stracił zaledwie 0.107 sekundy. To pozwoliło jednak utrzymać za sobą ekipę SMP Racing #11, w której najszybszym był Witalij Pietrow.
Najwolniejszym składem z klasy LMP1 był zespół DragonSpeed, który nie pojawił się na przesychającym torze i do lidera stracił ponad dwanaście sekund, co dało finalnie miejsce dopiero za wszystkimi ekipami klasy LMP2.
Przesychający tor Shanghai International bardzo dobrze w klasie LMP2 wykorzystał Jazeman Jaafar, który z ekipą Jackie Chan DC Racing uplasował się na pierwszej lokacie z czasem 2:02.923.
Na drugim miejscu finalnie znalazła się ekipa Racing Team Nederland z najszybszym na pokładzie Nyckiem De Vriesem, który do liderów klasy stracił 0.628 sekundy, jednak utrzymał za sobą TDS Racing #28, która zanotowała stratę 1.359 sekundy.
W klasie LMGTE Pro najlepszym składem okazał się BMW Team MTEK i Martin Tomaczyk, który w ostatnich minutach sesji wyznaczył czas na poziomie 2:09.830, wyprzedzając Porsche GT #91 o 2.372 sekundy oraz Astona Martina #97 o kolejne 0.366 sekundy.
Najszybszym w klasie LMGTE Am był tymczasem TF Sport #90 z czasem 2:11.764, przed ekipą Dempsey - Proton Racing #77 (1.718 sekundy) i trzecim w zestawieniu Clearwater Racing #61 (1.874 sekundy.)
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Strata | Okr |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:54.768 | 39 | |
2. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:56.354 | 1.586 | 37 |
3. | 17 | S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / M. ISAAKYAN | SMP Racing | LMP1 | 1:58.880 | 4.112 | 33 |
4. | 4 | O. WEBB / T. DILLMANN / J. ROSSITER | Bykolles Racing Team | LMP1 | 1:58.919 | 4.151 | 23 |
5. | 3 | M. BECHE / T. LAURENT / G. MENEZES | Rebellion Racing | LMP1 | 1:59.132 | 4.364 | 31 |
6. | 1 | N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA | Rebellion Racing | LMP1 | 1:59.239 | 4.471 | 31 |
7. | 11 | M. ALESHIN / V. PETROV / J. BUTTON | SMP Racing | LMP1 | 1:59.675 | 4.907 | 30 |
8. | 37 | J. JAAFAR / W. TAN / N. JEFFRI | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 2:02.923 | 8.155 | 30 |
9. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES | Racing Team Nederland | LMP2 | 2:03.551 | 8.783 | 35 |
10. | 28 | F. PERRODO / M. VAXIVIERE / L. DUVAL | TDS Racing | LMP2 | 2:04.282 | 9.514 | 34 |
. . . |