Toyota najszybsza na przesychającym torze w Szanghaju podczas pierwszego treningu FIA WEC

Toyota najszybsza na przesychającym torze w Szanghaju podczas pierwszego treningu FIA WEC

Sebastian Buemi w Toyocie Hybrid TS050 #8 uzyskał najlepszy czas podczas pierwszego deszczowego treningu FIA WEC na torze Shanghai International, wyprzedzając siostrzany skład oraz ekipę SMP Racing oznaczoną numerem #17.

Tempo treningu w początkowej fazie ustalił Jenson Button z ekipy SMP Racing, który wraz ze swoim zespołem znalazł się na pierwszej pozycji z czasem 2:00.369 i prowadził do ostatnich minut trwania sesji.

Poprawiające się warunki wykorzystał jednak Sebastien Buemi, który wyposażony w opony przejściowe ustanowił czas na poziomie 1:57.987, co pozwoliło znaleźć się na pierwszej lokacie, a na kolejnych okrążeniach poprawił się na 1:56 oraz 1:54.768.

To wystarczyło aby wyprzedzić siostrzany skład z numerem #7 i najszybszego z trójki kierowców Jose Marię Lopeza, który pokonał tor w Szanghaju o 1.586 sekundy wolniej od Szwajcara.

Na trzecią pozycję awansował tymczasem Tom Dillmann z ByKolles Racing #4, który osiągnął rezultat 1:58.919, jednak finalnie to wystarczyło do czwartej pozycji, po dobrym okrążeniu Egora Orudzeva z SMP Racing #17, który uplasował się za Toyotami z czasem 1:58.880.

Piąta i szósta lokata należała do ekipy Rebellion Racing. Z czasem 1:59.132 za czołową czwórką zakończył skład z numerem #3 oraz #1, który do "trójki" stracił zaledwie 0.107 sekundy. To pozwoliło jednak utrzymać za sobą ekipę SMP Racing #11, w której najszybszym był Witalij Pietrow.

Najwolniejszym składem z klasy LMP1 był zespół DragonSpeed, który nie pojawił się na przesychającym torze i do lidera stracił ponad dwanaście sekund, co dało finalnie miejsce dopiero za wszystkimi ekipami klasy LMP2.

Przesychający tor Shanghai International bardzo dobrze w klasie LMP2 wykorzystał Jazeman Jaafar, który z ekipą Jackie Chan DC Racing uplasował się na pierwszej lokacie z czasem 2:02.923.

Na drugim miejscu finalnie znalazła się ekipa Racing Team Nederland z najszybszym na pokładzie Nyckiem De Vriesem, który do liderów klasy stracił 0.628 sekundy, jednak utrzymał za sobą TDS Racing #28, która zanotowała stratę 1.359 sekundy.

W klasie LMGTE Pro najlepszym składem okazał się BMW Team MTEK i Martin Tomaczyk, który w ostatnich minutach sesji wyznaczył czas na poziomie 2:09.830, wyprzedzając Porsche GT #91 o 2.372 sekundy oraz Astona Martina #97 o kolejne 0.366 sekundy.

Najszybszym w klasie LMGTE Am był tymczasem TF Sport #90 z czasem 2:11.764, przed ekipą Dempsey - Proton Racing #77 (1.718 sekundy) i trzecim w zestawieniu Clearwater Racing #61 (1.874 sekundy.)

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Strata Okr
1. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:54.768 39
2. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:56.354 1.586 37
3. 17 S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / M. ISAAKYAN SMP Racing LMP1 1:58.880 4.112 33
4. 4 O. WEBB / T. DILLMANN / J. ROSSITER Bykolles Racing Team LMP1 1:58.919 4.151 23
5. 3 M. BECHE / T. LAURENT / G. MENEZES Rebellion Racing LMP1 1:59.132 4.364 31
6. 1 N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA Rebellion Racing LMP1 1:59.239 4.471 31
7. 11 M. ALESHIN / V. PETROV / J. BUTTON SMP Racing LMP1 1:59.675 4.907 30
8. 37 J. JAAFAR / W. TAN / N. JEFFRI Jackie Chan DC Racing LMP2 2:02.923 8.155 30
9. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES Racing Team Nederland LMP2 2:03.551 8.783 35
10. 28 F. PERRODO / M. VAXIVIERE / L. DUVAL TDS Racing LMP2 2:04.282 9.514 34
. . .