Toyota powraca na czoło klasyfikacji w ostatnim treningu rundy w Szanghaju

Toyota powróciła na pierwszą lokatę w sobotnim treningu przed kwalifikacjami do 4 Hours of Shanghai Długodystansowych Mistrzostwach Świata, wyprzedzając obie ekipy Team LNT.
Składy japońskiego producenta nie prezentowały dobrego tempa w dwóch pierwszych treningach, jednak już na początku trzeciego bardzo dobrym i najlepszym czasem weekendu, popisał się Kamui Kobayashi z ekipy oznaczonej numerem #7, który wskoczył na prowadzenie z czasem 1:47.184, którego nie oddał do końca sesji.
Japończyk tuż po rozpoczęciu sesji wykorzystał czysty tor do przeprowadzenia sesji kwalifikacyjnej, która przyniosła ponad sekundę przewagi nad drugim w zestawieniu składem Team LNT #5, w którym najszybszym kierowcą był Egor Orudzhev ustanawiający czas w postaci 1:48.193.
Rezultat rosyjskiego kierowcy pozwolił jednak utrzymać za sobą drugą ekipę Team LNT #6, w której czasem 1:48.680 popisał się Mike Simpson, jednak strata do najszybszej Toyoty wyniosła prawie półtorej sekundy.
Czwarta lokata należała finalnie do zespołu Rebellion Racing #1, w której najlepszy czas 1:49.450 ustanpwił Gustavo Menezes, co dało ponad sekundę przewagi nad drugą Toyotą, która spadła w ogólnym zestawieniu na dziesiątą pozycję, tracąc do siostrzanego składu 3.293 sekundy.
Najlepszym tempem w klasie LMP2 popisał się tymczasem mistrz Formuły 2 Nyck de Vries z zespołu Racing Team Nederland #29, który najszybsze okrążenie pokonał w czasie 1:49.637, a to dało 0.111 sekundy przewagi nad drugim w zestawieniu składem Jackie Chan DC Racing #37.
Trzecim czasem w klasie popisał się Antonio Felix Da Costa z zespołu Jota #38, który okrążył chińską pętlę pod Szanghajem w czasie 1:49.879, utrzymując za sobą United Autosports #22 oraz Signatech Alpine Elf #36, którzy zamknęli czołową piątkę.
Już pierwsze pomiarowe okrążenie Michaela Christensena 1:58.786 dało zespołowi Porsche GT #92 pierwszą lokatę w klasie LMGTE Pro, którą ekipa utrzymała do końca sesji.
Na drugiej pozycji sesję ukończył skład Calado - Pier Guidi z AF Corse #51, którzy zbliżyli się do prowadzącego Porsche jedynie na 0.825 sekundy, utrzymując za sobą dwa szybkie Aston Martiny, #95 i #97.
Klasę zamknęły składy Porsche #91 i AF Corse #71 ze stratami odpowiednio 1.097 i 1.166 sekundy.
Porsche na czele znalazło się także w kategorii LMGTE Am, w której najlepszym okrążeniem popisał się skład Team Project 1 #56 wykorzystujący 911 RSR. Matteo Cairoli swoje najszybsze kółko pokonał w czasie 2:00.109, wyprzedzając o 0.470 sekundy Aston Martina #98 oraz o kolejne 0.027 sekundy ekipę Dempsey - Proton Racing #88.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:47.184 | 28 | |
2. | 5 | J. KING / B. HANLEY / E. ORUDZHEV | Team LNT | LMP1 | 1:48.193 | 27 | 1.009 |
3. | 6 | C. ROBERTSON / M. SIMPSON / G. SMITH | Team LNT | LMP1 | 1:48.680 | 24 | 1.496 |
4. | 1 | B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO | Rebellion Racing | LMP1 | 1:49.450 | 23 | 2.266 |
5. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES | Racing Team Nederland | LMP2 | 1:49.637 | 26 | 2.453 |
6. | 37 | H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 1:49.748 | 27 | 2.564 |
7. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 1:49.879 | 25 | 2.695 |
8. | 22 | P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / P. DI RESTA | United Autosports | LMP1 | 1:49.890 | 23 | 2.706 |
9. | 36 | T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES | Signatech Alpine ELF | LMP2 | 1:50.465 | 21 | 3.281 |
10. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:50.477 | 25 | 3.293 |
11. | 42 | N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY | Cool Racing | LMP2 | 1:51.058 | 24 | 3.874 |
12. | 47 | R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO | Cetilar Racing | LMP2 | 1:51.256 | 24 | 4.072 |
13. | 33 | M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH | High Class Racing | LMP2 | 1:52.683 | 26 | 5.499 |
14. | 92 | M. CHRISTENSEN / K. ESTRE | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:58.786 | 20 | 11.602 |
15. | 51 | J. CALADO / A. PIER GUIDI | AF Corse | LMGTE Pro | 1:59.611 | 24 | 12.427 |
16. | 95 | M. SØRENSEN / N. THIIM | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 1:59.764 | 22 | 12.580 |
17. | 97 | A. LYNN / M. MARTIN | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 1:59.832 | 20 | 12.648 |
18. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:59.883 | 21 | 12.699 |
19. | 71 | D. RIGON / M. MOLINA | AF Corse | LMGTE Pro | 1:59.952 | 26 | 12.768 |
20. | 56 | E. PERFETTI / D. HEINEMEIER-HANSSON / M. CAIROLI | Team Project 1 | LMGTE Am | 2:00.109 | 23 | 12.925 |
21. | 98 | P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 2:00.579 | 22 | 13.395 |
22. | 88 | A. NEGRO / W. BAMBER / T. PREINING | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 2:00.606 | 23 | 13.422 |
23. | 90 | S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM | TF Sport | LMGTE Am | 2:00.610 | 22 | 13.426 |
24. | 86 | M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER | Gulf Racing | LMGTE Am | 2:00.772 | 25 | 13.588 |
25. | 83 | F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN | AF Corse | LMGTE Am | 2:01.093 | 24 | 13.909 |
26. | 78 | P. PRETTE / L. PRETTE / V. ABRIL | Proton Competition | LMGTE Am | 2:01.126 | 25 | 13.942 |
27. | 57 | B. KEATING / L. TEN VOORDE / J. BLEEKEMOLEN | Team Project 1 | LMGTE Am | 2:01.222 | 25 | 14.038 |
28. | 62 | B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS | Red River Sport | LMGTE Am | 2:01.346 | 24 | 14.162 |
29. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 2:01.449 | 24 | 14.265 |
30. | 77 | C. RIED / R. PERA / M. CAMPBELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 2:01.506 | 25 | 14.322 |
31. | 70 | M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO | MR Racing | LMGTE Am | 2:02.049 | 26 | 14.865 |