Toyota powraca na czoło klasyfikacji w ostatnim treningu rundy w Szanghaju

Toyota powraca na czoło klasyfikacji w ostatnim treningu rundy w Szanghaju

Toyota powróciła na pierwszą lokatę w sobotnim treningu przed kwalifikacjami do 4 Hours of Shanghai Długodystansowych Mistrzostwach Świata, wyprzedzając obie ekipy Team LNT.

Składy japońskiego producenta nie prezentowały dobrego tempa w dwóch pierwszych treningach, jednak już na początku trzeciego bardzo dobrym i najlepszym czasem weekendu, popisał się Kamui Kobayashi z ekipy oznaczonej numerem #7, który wskoczył na prowadzenie z czasem 1:47.184, którego nie oddał do końca sesji.

Japończyk tuż po rozpoczęciu sesji wykorzystał czysty tor do przeprowadzenia sesji kwalifikacyjnej, która przyniosła ponad sekundę przewagi nad drugim w zestawieniu składem Team LNT #5, w którym najszybszym kierowcą był Egor Orudzhev ustanawiający czas w postaci 1:48.193.

Rezultat rosyjskiego kierowcy pozwolił jednak utrzymać za sobą drugą ekipę Team LNT #6, w której czasem 1:48.680 popisał się Mike Simpson, jednak strata do najszybszej Toyoty wyniosła prawie półtorej sekundy.

Czwarta lokata należała finalnie do zespołu Rebellion Racing #1, w której najlepszy czas 1:49.450 ustanpwił Gustavo Menezes, co dało ponad sekundę przewagi nad drugą Toyotą, która spadła w ogólnym zestawieniu na dziesiątą pozycję, tracąc do siostrzanego składu 3.293 sekundy.

Najlepszym tempem w klasie LMP2 popisał się tymczasem mistrz Formuły 2 Nyck de Vries z zespołu Racing Team Nederland #29, który najszybsze okrążenie pokonał w czasie 1:49.637, a to dało 0.111 sekundy przewagi nad drugim w zestawieniu składem Jackie Chan DC Racing #37.

Trzecim czasem w klasie popisał się Antonio Felix Da Costa z zespołu Jota #38, który okrążył chińską pętlę pod Szanghajem w czasie 1:49.879, utrzymując za sobą United Autosports #22 oraz Signatech Alpine Elf #36, którzy zamknęli czołową piątkę.

Już pierwsze pomiarowe okrążenie Michaela Christensena 1:58.786 dało zespołowi Porsche GT #92 pierwszą lokatę w klasie LMGTE Pro, którą ekipa utrzymała do końca sesji.

Na drugiej pozycji sesję ukończył skład Calado - Pier Guidi z AF Corse #51, którzy zbliżyli się do prowadzącego Porsche jedynie na 0.825 sekundy, utrzymując za sobą dwa szybkie Aston Martiny, #95 i #97.

Klasę zamknęły składy Porsche #91 i AF Corse #71 ze stratami odpowiednio 1.097 i 1.166 sekundy.

Porsche na czele znalazło się także w kategorii LMGTE Am, w której najlepszym okrążeniem popisał się skład Team Project 1 #56 wykorzystujący 911 RSR. Matteo Cairoli swoje najszybsze kółko pokonał w czasie 2:00.109, wyprzedzając o 0.470 sekundy Aston Martina #98 oraz o kolejne 0.027 sekundy ekipę Dempsey - Proton Racing #88.

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:47.184 28
2. 5 J. KING / B. HANLEY / E. ORUDZHEV Team LNT LMP1 1:48.193 27 1.009
3. 6 C. ROBERTSON / M. SIMPSON / G. SMITH Team LNT LMP1 1:48.680 24 1.496
4. 1 B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO Rebellion Racing LMP1 1:49.450 23 2.266
5. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES Racing Team Nederland LMP2 1:49.637 26 2.453
6. 37 H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS Jackie Chan DC Racing LMP2 1:49.748 27 2.564
7. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON Jota LMP2 1:49.879 25 2.695
8. 22 P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / P. DI RESTA United Autosports LMP1 1:49.890 23 2.706
9. 36 T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES Signatech Alpine ELF LMP2 1:50.465 21 3.281
10. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:50.477 25 3.293
11. 42 N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY Cool Racing LMP2 1:51.058 24 3.874
12. 47 R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO Cetilar Racing LMP2 1:51.256 24 4.072
13. 33 M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH High Class Racing LMP2 1:52.683 26 5.499
14. 92 M. CHRISTENSEN / K. ESTRE Porsche GT Team LMGTE Pro 1:58.786 20 11.602
15. 51 J. CALADO / A. PIER GUIDI AF Corse LMGTE Pro 1:59.611 24 12.427
16. 95 M. SØRENSEN / N. THIIM Aston Martin Racing LMGTE Pro 1:59.764 22 12.580
17. 97 A. LYNN / M. MARTIN Aston Martin Racing LMGTE Pro 1:59.832 20 12.648
18. 91 G. BRUNI / R. LIETZ Porsche GT Team LMGTE Pro 1:59.883 21 12.699
19. 71 D. RIGON / M. MOLINA AF Corse LMGTE Pro 1:59.952 26 12.768
20. 56 E. PERFETTI / D. HEINEMEIER-HANSSON / M. CAIROLI Team Project 1 LMGTE Am 2:00.109 23 12.925
21. 98 P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN Aston Martin Racing LMGTE Am 2:00.579 22 13.395
22. 88 A. NEGRO / W. BAMBER / T. PREINING Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 2:00.606 23 13.422
23. 90 S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM TF Sport LMGTE Am 2:00.610 22 13.426
24. 86 M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER Gulf Racing LMGTE Am 2:00.772 25 13.588
25. 83 F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN AF Corse LMGTE Am 2:01.093 24 13.909
26. 78 P. PRETTE / L. PRETTE / V. ABRIL Proton Competition LMGTE Am 2:01.126 25 13.942
27. 57 B. KEATING / L. TEN VOORDE / J. BLEEKEMOLEN Team Project 1 LMGTE Am 2:01.222 25 14.038
28. 62 B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS Red River Sport LMGTE Am 2:01.346 24 14.162
29. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA AF Corse LMGTE Am 2:01.449 24 14.265
30. 77 C. RIED / R. PERA / M. CAMPBELL Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 2:01.506 25 14.322
31. 70 M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO MR Racing LMGTE Am 2:02.049 26 14.865