Toyota prezentuje zaktualizowaną wersję hybrydy GR010 przed sezonem 2022

Toyota Gazoo Racing GR010 Hybrid / © Toyota Motorsport GmbH

Zespół Toyota Gazoo Racing zaprezentował zaktualizowaną wersję prototypu GR010, przed drugą kampanią FIA WEC, w której japoński producent będzie bronił tytułu w klasie Le Mans Hypercar.

Toyota przystępuje do drugiego sezonu w LMH z przebudowanym autem, do którego wprowadzono niezbędne poprawki w oparciu o wybór nowego rozmiaru kół i opon, na który zdecydował się skład.

Oba prototypy GR010 będą wykorzystywać 12,5-calowe koła z przodu oraz 14-calowe z tyłu, zastępując 13-calówki, które były wykorzystywane w zeszłym roku.

Nowy rozmiar kół i opon zaowocował wprowadzeniem kilku poprawek nadwozia, w tym zmieniony tył auta oraz powiększoną płetwę na osłonie silnika, aby zachować aerodynamiczne osiągi.

Toyota, w ramach dążenia do neutralności węglowej, dostosowała również swoją 3,5-litrową jednostkę napędową.

„Cały zespół jest podekscytowany możliwością ponownego ścigania się, a my czujemy się w dobrej formie po bardzo wydajnym programie przedsezonowych testów” – powiedział dyrektor techniczny ekipy Pascal Vasselon.

„Rozwój w klasie Hypercar jest ściśle kontrolowany przez przepisy homologacyjne. latego też doszło do niewielu zmian w naszym hybrydowym GR010 na rok 2022.”

„Producenci hipersamochodów mogę wybierać między oponami 31-31 lub 29-34, a my w tym roku zdecydowaliśmy się na opcję 29-34, powodując pewne zmiany w nadwoziu w celu chłodzenia i utrzymania wydajności aerodynamicznej.”

„Spodziewamy się, że ta zmiana będzie odpowiedzią na wyzwania, z którymi musieliśmy się zmierzyć w zeszłym sezonie przy zarządzaniu tylnymi oponami.

Toyota Gazoo Racing GR010 Hybrid / © Toyota Motorsport GmbH

„Ponadto wprowadzenie nowego paliwa odnawialnego oznaczało konieczność dostosowania ustawień silnika, aby uwzględnić nieco inne właściwości.”

„Nowe paliwo jest ważnym krokiem na drodze do neutralności węglowej dla Toyoty Gazoo Racing i WEC, dlatego bardzo wspieramy taką innowację.”

„Zatwierdziliśmy wszystkie zmiany podczas naszych zimowych testów i podejmiemy ostatnie kroki przygotowawcze w ten weekend podczas Prologu w Sebring przed rozpoczęciem wyścigów; nie możemy się doczekać.”

Toyota podczas tegorocznej kampanii wyścigowej ponownie wystawi dwa prototypy: w składzie z numerem siedem wystartują Mike Conway, Jose Maria Lopez oraz nowy szef zespołu Kamui Kobayashi, natomiast ósemkę poprowadzą Sebastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa.

„Wszyscy w zespole nie mogą się doczekać rozpoczęcia sezonu 2022, zwłaszcza w Sebring, który jest tak znanym miejscem wyścigów długodystansowych” – powiedział Kamui Kobayashi.

„W zeszłym roku wygraliśmy Le Mans i mistrzostwa świata, więc to ponownie jest nasz cel.”

„Znaleźliśmy kilka obszarów, w których można było dostosować hybrydę GR010, więc pracowaliśmy nad nimi i uważam, że nasz samochód będzie teraz bardziej spójny.”

„Dziękuję wszystkim w Toyocie, naszym partnerom i członkom zespołu za ciężką pracę i wsparcie, aby przygotować się na nową kampanię 2022.”

„Jestem pewien, że w klasie Hypercar będzie to ekscytujący rok. Z radością witamy wyzwanie ze strony Peugeota, Glickenhausa oraz Alpine i czekamy na wiele bitew w nadchodzących miesiącach. Z góry dziękuję za wsparcie.”

Toyota Gazoo Racing GR010 Hybrid / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH