Trzy strefy DRS podczas Grand Prix Miami

Miami International Autodrome

Trzy strefy DRS będą mieli do dyspozycji kierowcy podczas nadchodzącego Grand Prix Miami na pętli Miami International Autodrome, potwierdziło FIA.

Nowy obiekt, który charakteryzuje się wysokimi prędkościami na prostych, otrzymał trzy strefy DRS, w których zawodnicy będą mogli skorzystać z mniejszych oporów generowanych przez tylne skrzydło, jednak w dwóch z nich nie będą w stanie wykorzystać pełnego potencjału toru.

Pierwszy punkt detekcji, dla strefy numer jeden, został ulokowany osiemdziesiąt trzy metry za zakrętem numer osiem, natomiast możliwość otworzenia płatu tylnego skrzydła w bolidach Formuły 1 będzie możliwy po przekroczeniu sześćdziesiątego siódmego metra za zakrętem numer dziewięć.

Drugi z punktów detekcji znalazł swoje miejsce siedemdziesiąt trzy metry za zakrętem numer szesnaście, czyli na granicy pomiędzy sektorami dwa a trzy. Początek drugiej strefy DRS został tymczasem umiejscowiony czterysta pięćdziesiąt metrów za zakrętem numer szesnaście, jednak długi odcinek prostej pozwoli kierowcom na walkę o wyższe lokaty.

Finałowa strefa DRS znalazła ostatecznie swoje miejsce na prostej start/meta. Punkt detekcji został ulokowany dziewiętnaście metrów za zakrętem numer dziewiętnaście, natomiast początek strefy ma swoje miejsce w wierzchołku dziewiętnastego zakrętu.

Prędkość kierowców na torze Miami International Autodrome będzie mierzona dwieście metrów przed zakrętem numer siedemnaście.