Trzydzieści aut podczas Proglogu FIA WEC na torze Barcelona-Catalunya

Długodystansowe Mistrzostwa Świata opublikowały prowizoryczną listę startową przedsezonowego Prologu, w którym udział weźmie trzydzieściu aut w czterech klasach wyścigowych: LMP1, LMP2, LMGTE Pro i LMGTE Am.
W klasie LMP1 na torze Barcelona-Catalunya, gdzie zespoły oraz kierowcy będą mieli do dyspozycji cztery sesje, dające razem szesnaście godzin jazd, pojawi się sześć samochodów, w tym mistrz FIA WEC Toyota Gazoo Racing wraz z pełnym składem, w którym zadebiutuje Brandon Hartley, zastępujący w sezonie 2019/20 Fernando Alonso.
Swoich kierowców nie potwierdził Rebellion Racing, a ekipa Team LNT skorzysta z Charliego Robertsona i Michaela Simpsona, którzy przetestują dwa prototypy Ginetty G60-LT-P1, które zostaną również poddane testowi na torze Paul Ricard jeszcze w tym tygodniu.
Podczas przedsezonwego Prologu miał pojawić się także skład SMP Racing, który zamierzał wystartować w pełnym sezonie 2019/20. Rosyjska ekipa potwierdziła jednak, że żegna się z FIA WEC, o czym pisaliśmy tutaj: SMP Racing nie wystartuje w sezonie 2019/20 FIA WEC
W klasie LMP2 pojawią się tymczasem cztery nowe zespoły, które wystartują w pełnym sezonie. Obok United Autosport rywalizować będą także High Class Racing, Cool Racing i Cetilar Racing.
Na torze Barcelona-Catalunya, a także podczas sezonu, zespół Cetilar Racing skorzysta z usług Andrei Belicchiego, Roberto Lacorte i Giorgio Sernagiotto, którzy sprawdzą Dallarę R217 Gibson, podczas gdy w High Class Racing testować będzie Mark Patterson.
Podobnie jak High Class Racing, także i Cool Racing wystawi w nadchodzącym sezonie prototyp Oreca, który sprawdzą Nicolas Lapierre, Antonin Borga oraz Alexandre Coigny, a amerykański skład United Autosport skorzysta z usług Philipa Hansona, Felipe Albuquerque'a i Paula di Resty.
Na torze Barcelona-Catalunya swoje prototypy testować będą także zespoły Racing Team Nederland, Signatech Alpine Elf, Jackie Chand DC Racing oraz Jota, w składzie: Roberto Gonzalez, Pastor Maldonado i Anthony Davidson.
Tylko pięć samochodów przetestuą ekipy startujące w klasie LMGTE Pro. Obok dwóch Ferrari 488 GTE EVO, które sprawdzać będą James Calado, Alessandro Pier Guidi oraz Davide Rigon, na torze pojawią się dwa nowe Porsche 911 RSR-19 oraz jeden Aston Martin Vantage.
W Porsche, które w tym sezonie ponownie wystartuje z numerami #91 i #92, testować będą Gianmaria Bruni, Richard Lietz, Michael Christensen oraz Kevin Estre, natomiast dla Astona Martina na tor wyjadą Alexander Lynn, Maxime Martin, Marco Sorensen oraz Nicki Thiim.
Aż jedenaście samochodów sprawdzą zespoły startujaće w najniższej klasie LMGTE Am.
Obok ekipy AF Corse, która wystawi dwa auta Ferrari 488 GTE EVO, podczas Prologu zaprezentują się także Red River Sport, MR Racing, Gulf Racing, TF Sport, a także Team Project 1 (dwa Porsche 911 RSR), Dempsey-Proton Racing (dwa Porsche 911 RSR) i Aston Martin Racing w Vantage AMR
Prolog sezonu 2019/20 Długodystansowych Mistrzostw Świata odbędzie się na torze Barcelona-Catalunya w dniach 23-24 lipca.