Tsunoda wystartuje z końca stawki do Grand Prix Kanady

Yuki Tsunoda ustawi swoje AT03 na ostatnim polu startowym do dziewiątej rundy sezonu 2022, w związku z nieprzepisową wymianą komponentów jednostki napędowej, jak i samego silnika spalinowego.
Bolid kierowcy AlphaTauri został wyposażony w czwarty silnik spalinowy, turbosprężarkę, MGU-H i MGU-K. W konsekwencji Japończyk wystartuje do wyścigu w Kanadzie z końca stawki.
Zespoły mogą legalnie korzystać z trzech jednostek napędowych i wyżej wymienionych komponentów silnika w ciągu całego sezonu. Tsunoda nie jest jednak jedynym kierowcą, u którego zamontowano nowe części w ten weekend.
Przed rozpoczęciem Grand Prix Kanady wiele źródeł głosiło, iż Charles Leclerc otrzyma nadprogramowe elementy, które po jego problemach z Azerbejdżanu spowodowałyby nałożenie kary cofnięcia o dziesięć miejsc na starcie do rundy w Montrealu.
Jak na razie stajnia z Maranello zdecydowała się wymienić jedynie MGU-K, układ MGU-H i magazyn energii, co nie skutkuje żadnymi konsekwencjami.
Reprezentant Scuderii doszedł tym samym do maksimum dozwolonych części, jakie może wykorzystać w ciągu całej tegorocznej kampanii. To z kolei oznacza, iż na jakimś etapie obecnego sezonu, na Charlesa Leclerca zostanie nałożona kara przesunięcia na starcie do wyścigu.
Takie konsekwencje mogą nie ominąć Monakijczyka, jeśli włoski zespół uzna, że w bolidzie 24-latka niezbędne będzie zamontowanie czwartej turbosprężarki.
Esteban Ocon, Kevin Magnussen, Lance Stroll i Nicholas Latifi to kolejni kierowcy z nowymi częściami pod poszyciem swoich konstrukcji. Żaden z nich nie zostanie ukarany za takie posunięcie swoich ekip.
- Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool