United Autosports #22 na czele finałowych przygotowań do 8 Hours of Portimao

Zespół United Autosports #22 w osobie Paula di Resty potwierdził swój potencjał i osiągnął najlepszy wynik podczas finałowych przygotowań do drugiej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Algarve.
Podobnie, jak miało to miejsce w pierwszym sobotnim treningu, także i w drugim swoje dobre tempo wykorzystał Paul di Resta, który tor w Portimao okrążył w czasie 1:31.628, co pozwoliło wyprzedzić poprawiający się skład Alpine Elf Matmut #36, który do liderów sesji stracił zaledwie 0.024. sekundy.
Czołową trojkę uzupełnił zespół Jota oznaczony numerem #38 i Antonio Felix da Costa, który na szóstym pomiarowym kółku wywalczył rezultat w postaci 1:31.765, tracąc do swoich bezpośrednich rywali w klasie LMP2 jedynie 0.137 sekundy.
Pierwsze niepowodzenia i słabsze osiągi, w dwóch pierwszych sesjach, poszły w zapomnienie w zespole Glickenhaus Racing, który udowodnił chęć walki o jak najlepszy wynik oraz wysoką lokatę startową. Richard Westbrook wykorzystał dobre warunki, panujące pod koniec sesji i pokonał okrążenie w czasie 1:31.916, co umożliwiło wyprzedzenie dwóch prototypów Toyoty Gazoo Racing.
Odpowiedzi na dobry czas Amerykanów w ostatnich minutach treningu szukał Sebastien Buemi, jednak 1:31.974 wystarczyło do jedynie piątej lokaty i obrony przed siostrzaną ekipą, w której wynikiem w postaci 1:32.064 popisał się Brendon Hartley.
Aspiracje do walki w ośmiogodzinnym starciu potwierdził także polski skład Inter Europol Competition #34, który w pierwszych minutach popisał się dobrym rezultatem i pozycją lidera, jednak finalnie znalazł się na szóstym miejscu w ogólnym zestawieniu i trzecim w LMP2. Alex Brundle po raz kolejny udowodnił bardzo dobrą dyspozycję, co przełożyło się na 1:31.998 i stratę 0.370 sekundy.
Czołową piątkę kategorii Le Mans Prototype 2 uzupełnił Racing Team Nederland #29 z wynikiem 1:32.065 oraz Team WRT #31, w którym ponownie swoją szybkość zaprezentował Robin Frijns, notując 1:32.195.
Na pozycję lidera w LMGTE Pro powrócił natomiast zespół Porsche GT, choć różnica pomiędzy obiema ekipami wzrosła aż do 0.768 sekundy. Kevin Estre z #92 zanotował wynik w postaci 1:38.082, natomiast Gianmaria Bruni z auta oznaczonego numerem #91 1:38.850.
Trzecia i czwarta lokata należała do zespołu AF Corse - Daniel Serra i Miguel Molina odnotowali czas 1:38.953, natomiast Alessandro Pier Guidi i James Calago 1:39.199.
W klasie LMGTE Am po raz kolejny niezwykłe tempo prezentował Matteo Cairoli z ekipy Team Project 1 #56, osiągając 1:39.186, co dało pierwszą lokatę oraz przewagę 0.391 sekundy nad Dempsey - Proton Racing #77. Czołową trójkę uzupełniło AF Corse #54 z wynikiem 1:39.583.
Wyniki trzeciej sesji treningowej:
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 22 | P. HANSON / W. BOYD / P. DI RESTA | United Autosports USA | LMP2 | 1:31.628 | 30 | |
2. | 36 | A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE | Alpine Elf Matmut | LMH | 1:31.652 | 34 | 0.024 |
3. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 1:31.765 | 31 | 0.137 |
4. | 709 | R. BRISCOE / R. DUMAS / R. WESTBROOK | Glickenhaus Racing | LMH | 1:31.916 | 33 | 0.288 |
5. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 1:31.974 | 36 | 0.346 |
6. | 34 | J. SMIECHOWSKI / L. DELETRAZ / A. BRUNDLE | Inter Europol Competition | LMP2 | 1:31.998 | 35 | 0.370 |
7. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT | Racing Team Nederland | LMP2 P/A | 1:32.065 | 34 | 0.437 |
8. | 31 | R. FRIJNS / F. HABSBURG / C. MILESI | Team WRT | LMP2 | 1:32.195 | 31 | 0.567 |
9. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 1:32.310 | 29 | 0.682 |
10. | 21 | H. HEDMAN / J. MONTOYA / B. HANLEY | Dragonspeed USA | LMP2 P/A | 1:32.378 | 31 | 0.750 |
11. | 28 | S. GELAEL / S. VANDOORNE / T. BLOMQVIST | Jota | LMP2 | 1:32.511 | 32 | 0.883 |
12. | 70 | E. GARCIA / M. BECHE / N. NATO | Realteam Racing | LMP2 P/A | 1:32.626 | 30 | 0.998 |
13. | 20 | J. MAGNUSSEN / A. FJORDBACH / D. ANDERSEN | High Class Racing | LMP2 P/A | 1:32.827 | 35 | 1.199 |
14. | 1 | T. CALDERON / S. FLOERSCH / B. VISSER | Richard Mille Racing Team | LMP2 | 1:33.356 | 32 | 1.728 |
15. | 44 | M. KONOPKA / O. WEBB / T. JACKSON | ARC Bratislava | LMP2 P/A | 1:33.842 | 33 | 2.214 |
16. | 92 | K. ESTRE / N. JANI / M. CHRISTENSEN | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:38.082 | 27 | 6.454 |
17. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ / F. MAKOWIECKI | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:38.850 | 30 | 7.222 |
18. | 52 | M. MOLINA / D. SERRA | AF Corse | LMGTE Pro | 1:38.953 | 32 | 7.325 |
19. | 56 | E. PERFETTI / M. CAIROLI / R. PERA | Team Project 1 | LMGTE Am | 1:39.186 | 31 | 7.558 |
20. | 51 | A. PIER GUIDI / J. CALADO | AF Corse | LMGTE Pro | 1:39.199 | 27 | 7.571 |
21. | 77 | C. RIED / J. EVANS / M. CAMPBELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 1:39.577 | 31 | 7.949 |
22. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 1:39.583 | 30 | 7.955 |
23. | 86 | M. WAINWRIGHT / B. BARKER / T. GAMBLE | GR Racing | LMGTE Am | 1:39.625 | 32 | 7.997 |
24. | 47 | R. LACORTE / G. SERNAGIOTTO / A. FUOCO | Cetilar Racing | LMGTE Am | 1:39.709 | 31 | 8.081 |
25. | 83 | F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA | AF Corse | LMGTE Am | 1:39.721 | 32 | 8.093 |
26. | 85 | R. FREY / M. GATTING / M. GOSTNER | Iron Lynx | LMGTE Am | 1:39.889 | 32 | 8.261 |
27. | 60 | C. SCHIAVONI / A. PICCINI / M. CRESSONI | Iron Lynx | LMGTE Am | 1:39.984 | 32 | 8.356 |
28. | 88 | D. BASTIEN / M. SEEFRIED / J. ANDLAUER | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 1:40.087 | 28 | 8.459 |
29. | 777 | S. HOSHINO / T. FUJII / A. WATSON | D'Station Racing | LMGTE Am | 1:40.236 | 29 | 8.608 |
30. | 57 | T. KIMURA / M. JENSEN / S. ANDREWS | Kessel Racing | LMGTE Am | 1:40.402 | 31 | 8.774 |
31. | 33 | B. KEATING / D. PEREIRA / F. FRAGA | TF Sport | LMGTE Am | 1:40.479 | 30 | 8.851 |
32. | 98 | P. DALLA LANA / A. FARFUS / M. GOMES | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 1:40.595 | 30 | 8.967 |
- Image: © United Autosports