United Autosports #22 najszybsze w drugim treningu na torze Algarve

United Autosports #22 / © United Autosports

Paul di Resta, kierowca zespołu United Autosports #22, wyznaczył najlepszy czas podczas pierwszego sobotniego treningu przed drugą rundą Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze w Portimao, pokonując Team WRT #31 oraz Inter Europol Competition #34.

Szkot, który w ten weekend zastępuje Filipe'a Albuquerque, swoje najlepsze mierzone okrążenie pokonał w pierwszej części drugiej sesji, osiągając rezultat na poziomie 1:31.984, co pozwoliło utrzymać się składowi United Autosports #22 na pozycji lidera.

Na podobny schemat przygotowań zdecydował się zespół Team WRT #31, w którym najlepszym przejazdem popisał się Robin Frijns. Holender po pierwszym szybkim kółku awansował na trzecią lokatę, jednak już na kolejnym poprawił się na 1:32.004, co dało drugą lokatę i stratę zaledwie 0.020 sekundy do lidera.

Dobre tempo prezentował także polski skład Inter Europol Competition #34 i Alex Brundle, który ustanowił czas na poziomie 1:32.051, co pozwoliło uplasować się ostatecznie na trzecim miejscu i utrzymać za sobą pierwszą ekipą klasy Le Mans Hypercar.

Najszybszym w klasie LMH okazał się francuski zespół Alpine Elf Matmut #36 i Nicolas Lapierre, notujący czas 1:32.074, co umożliwiło utrzymać za sobą oba składy Toyoty, których przedzieliły dwie ekipy Jota #28 oraz #38 oraz DragonSpeed USA #21.

Prototypy japońskiego producenta zakończyły drugi trening na siódmej i dziewiątej pozycji - najlepszym czasem popisał się Brendon Hartley, który wyznaczył rezultat na poziomie 1:32.690 (Toyota #8), natomiast w aucie z numerem siódmym najszybszym był Mike Conway, który do swojego zespołowego kolegi stracił 0.031 sekundy.

Debiutujący w mistrzostwach wytrzymałościowych amerykański skład Glickenhaus Racing zakończył sesję dopiero na trzynastej lokacie w ogólnym zestawieniu. Najlepszym przejazdem popisał się Romana Dumans, który osiągnął wynik 1:33.875, zanim zatrzymał się na torze w trzynastym zakręcie, wywołując pełną żółtą flagę.

Tempo w klasie LMGTE Pro wyznaczył tymczasem Daniel Serra z zespołu AF Corse #52, który najszybsze okrążenie pokonał w czasie 1:38.901, wyprzedzając oba składy Porsche GT.

W aucie z numerem #92 najlepszym przejazdem popisał się Kevin Estre, osiągając czas w postaci 1:39.030, natomiast w Porsche 911 RSR-19 #91 Frederic Makowiecki, notujący 1:39.328.

Klasę zamknęli natomiast Alessandro Pier Guidi i James Calado z wynikiem 1:39.515.

Liderem kategorii LMGTE Am okazał się Team Project 1 #56 z czasem 1:39.266, wyprzedzający Cetilar Racing #47 o 0.153 sekundy oraz GP Racing #86 o kolejne 0.082 sekundy.

Wyniki drugiej sesji treningowej:

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 22 P. HANSON / W. BOYD / P. DI RESTA United Autosports USA LMP2 1:31.984 41
2. 31 R. FRIJNS / F. HABSBURG / C. MILESI Team WRT LMP2 1:32.004 45 0.020
3. 34 J. SMIECHOWSKI / L. DELETRAZ / A. BRUNDLE Inter Europol Competition LMP2 1:32.051 48 0.067
4. 36 A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE Alpine Elf Matmut LMH 1:32.074 40 0.090
5. 28 S. GELAEL / S. VANDOORNE / T. BLOMQVIST Jota LMP2 1:32.175 48 0.191
6. 21 H. HEDMAN / J. MONTOYA / B. HANLEY Dragonspeed USA LMP2 P/A 1:32.598 39 0.614
7. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY Toyota Gazoo Racing LMH - H 1:32.669 41 0.685
8. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON Jota LMP2 1:32.677 44 0.693
9. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMH - H 1:32.721 43 0.737
10. 20 J. MAGNUSSEN / A. FJORDBACH / D. ANDERSEN High Class Racing LMP2 P/A 1:32.772 37 0.788
11. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT Racing Team Nederland LMP2 P/A 1:33.187 45 1.203
12. 70 E. GARCIA / M. BECHE / N. NATO Realteam Racing LMP2 P/A 1:33.325 43 1.341
13. 709 R. BRISCOE / R. DUMAS / R. WESTBROOK Glickenhaus Racing LMH 1:33.875 19 1.891
14. 1 T. CALDERON / S. FLOERSCH / B. VISSER Richard Mille Racing Team LMP2 1:34.338 38 2.354
15. 44 M. KONOPKA / O. WEBB / T. JACKSON ARC Bratislava LMP2 P/A 1:34.799 46 2.815
16. 52 M. MOLINA / D. SERRA AF Corse LMGTE Pro 1:38.901 43 6.917
17. 92 K. ESTRE / N. JANI / M. CHRISTENSEN Porsche GT Team LMGTE Pro 1:39.030 46 7.046
18. 56 E. PERFETTI / M. CAIROLI / R. PERA Team Project 1 LMGTE Am 1:39.266 41 7.282
19. 91 G. BRUNI / R. LIETZ / F. MAKOWIECKI Porsche GT Team LMGTE Pro 1:39.328 41 7.344
20. 47 R. LACORTE / G. SERNAGIOTTO / A. FUOCO Cetilar Racing LMGTE Am 1:39.419 37 7.435
21. 86 M. WAINWRIGHT / B. BARKER / T. GAMBLE GR Racing LMGTE Am 1:39.501 42 7.517
22. 51 A. PIER GUIDI / J. CALADO AF Corse LMGTE Pro 1:39.515 46 7.531
23. 77 C. RIED / J. EVANS / M. CAMPBELL Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 1:39.622 40 7.638
24. 85 R. FREY / M. GATTING / M. GOSTNER Iron Lynx LMGTE Am 1:39.748 44 7.764
25. 60 C. SCHIAVONI / A. PICCINI / M. CRESSONI Iron Lynx LMGTE Am 1:39.998 37 8.014
26. 33 B. KEATING / D. PEREIRA / F. FRAGA TF Sport LMGTE Am 1:40.041 41 8.057
27. 83 F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA AF Corse LMGTE Am 1:40.102 41 8.118
28. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA AF Corse LMGTE Am 1:40.123 37 8.139
29. 88 D. BASTIEN / M. SEEFRIED / J. ANDLAUER Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 1:40.182 39 8.198
30. 57 T. KIMURA / M. JENSEN / S. ANDREWS Kessel Racing LMGTE Am 1:40.229 43 8.245
31. 777 S. HOSHINO / T. FUJII / A. WATSON D'Station Racing LMGTE Am 1:40.398 45 8.414
32. 98 P. DALLA LANA / A. FARFUS / M. GOMES Aston Martin Racing LMGTE Am 1:40.534 43 8.550
Image: © United Autosports