United Autosports na czele pierwszego treningu przed 6 Hours of Spa-Francorchamps

United Autosports #22 / © FIA WEC / Nico Mombaerts/AdrenalMedia.com

Zespół United Autosports okazał się najszybszym składem podczas pierwszej sesji treningowej przed sześciogodzinnym wyścigiem na torze Spa-Francorchamps, czyli pierwszą rundą tegorocznego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Najlepszym czasem w czwartkowych przygotowaniach do rywalizacji popisał się Felipe Albuquerque, który w pierwszych minutach sesji wyznaczył rezultat na poziomie 2:04.083, co pozwoliło wskoczyć na czołową pozycję w klasie LMP2, a także ogólnego zestawienia.

Portugalczyk, swoim przejazdem z czwartego okrążenia, wyprzedził pierwszy z prototypów Le Mans Hypercar, Alpine ELf Matmut #36, który znalazł się na drugiej lokacie, po okrążeniu Matthieu Vaxiviere'a (2:04.335).

Czołową trójkę uzupełnił Realteam Racing i najszybszy w prototypie z numerem #70 Norman Nato, który krótko przed zatrzymaniem się w zakręcie Bus Stop, osiągnął wynik 2:04.471. To pozwoliło utrzymać za sobą zespoły Jota #28 (2:04.475) oraz DragonSpeed USA (2:04.482), które zamknęły pierwszą piątkę.

Słabsze tempo i potwierdzenie obaw z oficjalnego dwudniowego prologu, zaprezentowały oba składy Toyoty Gazoo Racing. Najszybszym zawodnikiem japońskiego producenta był Mike Conway, uzyskując czas w postaci 2:04.574 i dopiero siódmą pozycję, podczas gdy Brendon Hartley osiągnął dopiero dziesiąty rezultat (2:04.947).

Pierwszą dziesiątkę sesji uzupełnił Racing Team Nederland (2:04.491), Inter Europol Competition (2:04.826) oraz G-Drive Racing (2:04.869), przygotowujący się do sierpniowego 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

W klasie LMGTE Pro swoją prędkość z początku tygodnia potwierdził tymczasem zespół Porsche GT, który znalazł się na dwóch pierwszych miejscach.

Najlepszym czasem popisał się Kevin Estre, pokonując okrążenie toru Spa-Francorchamps w czasie 2:13.466, co umożliwiło utrzymanie za sobą siostrzanego składu oznaczonego numerem #91 (2:13.500) oraz dwóch ekip AF Corse, które do lidera klasy straciły odpowiednio 0.054 (#51) i 0.249 (#52) sekundy.

Dobre tempo z prologu potwierdził także Matteo Cairoli z ekipy Team Project 1 #56 w LMGTE Am. Włoch swoje najszybsze kółko pokonał w 2:13.941, wyprzedzając oba auta Dempsey-Proton Racing o 0.287 i 0.617 sekundy.

Wyniki pierwszej sesji treningowej:

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 22 P. HANSON / F. SCHERER / F. ALBUQUERQUE United Autosports USA LMP2 2:04.083 27
2. 36 A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE Alpine Elf Matmut LMH 2:04.335 33 0.252
3. 70 E. GARCIA / L. DUVAL / N. NATO Realteam Racing LMP2 P/A 2:04.471 8 0.388
4. 28 S. GELAEL / S. VANDOORNE / T. BLOMQVIST Jota LMP2 2:04.475 30 0.392
5. 21 H. HEDMAN / J. MONTOYA / B. HANLEY Dragonspeed USA LMP2 P/A 2:04.482 33 0.399
6. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT Racing Team Nederland LMP2 P/A 2:04.491 34 0.408
7. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMH - H 2:04.574 32 0.491
8. 34 J. SMIECHOWSKI / R. VAN DER ZANDE / A. BRUNDLE Inter Europol Competition LMP2 2:04.826 35 0.743
9. 26 R. RUSINOV / F. COLAPINTO / N. DE VRIES G-Drive Racing LMP1 2:04.869 38 0.786
10. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY Toyota Gazoo Racing LMH - H 2:04.947 35 0.864
11. 31 R. FRIJNS / F. HABSBURG / C. MILESI Team WRT LMP2 2:05.011 32 0.928
12. 24 P. KELLY / G. AUBRY / S. TRUMMER PR1 Motorsports LMP2 P/A 2:05.346 35 1.263
13. 25 J. FALB / R. ANDRADE / R. MERHI / D. MENCHACA G-Drive Racing LMP2 P/A 2:05.376 35 1.293
14. 20 J. MAGNUSSEN / A. FJORDBACH / D. ANDERSEN High Class Racing LMP2 P/A 2:06.014 34 1.931
15. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON Jota LMP2 2:06.948 31 2.865
16. 1 T. CALDERON / S. FLOERSCH / B. VISSER Richard Mille Racing Team LMP2 2:07.071 26 2.988
17. 44 M. KONOPKA / T. JACKSON / O. WEBB ARC Bratislava LMP2 P/A 2:09.487 33 5.404
18. 92 K. ESTRE / N. JANI Porsche GT Team LMGTE Pro 2:13.466 30 9.383
19. 91 G. BRUNI / R. LIETZ Porsche GT Team LMGTE Pro 2:13.500 29 9.417
20. 51 A. PIER GUIDI / J. CALADO AF Corse LMGTE Pro 2:13.520 31 9.437
21. 52 M. MOLINA / D. SERRA AF Corse LMGTE Pro 2:13.715 30 9.632
22. 56 E. PERFETTI / M. CAIROLI / R. PERA Team Project 1 LMGTE Am 2:13.941 32 9.858
23. 77 C. RIED / J. EVANS / M. CAMPBELL Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 2:14.228 26 10.145
24. 63 A. GARCIA / O. GAVIN Corvette Racing LMGTE Pro 2:14.405 30 10.322
25. 88 A. HARYANTO / M. SEEFRIED / A. PICARIELLO Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 2:14.558 27 10.475
26. 60 C. SCHIAVONI / A. PICCINI / M. CRESSONI Iron Lynx LMGTE Am 2:14.623 29 10.540
27. 98 P. DALLA LANA / A. FARFUS / M. GOMES Aston Martin Racing LMGTE Am 2:14.677 33 10.594
28. 85 R. FREY / K. LEGGE / M. GOSTNER Iron Lynx LMGTE Am 2:14.687 33 10.604
29. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA AF Corse LMGTE Am 2:14.712 32 10.629
30. 33 B. KEATING / D. PEREIRA / F. FRAGA TF Sport LMGTE Am 2:14.744 35 10.661
31. 47 R. LACORTE / G. SERNAGIOTTO / A. FUOCO Cetilar Racing LMGTE Am 2:14.763 33 10.680
32. 86 M. WAINWRIGHT / B. BARKER / T. GAMBLE GR Racing LMGTE Am 2:14.805 22 10.722
33. 83 F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA AF Corse LMGTE Am 2:15.203 31 11.120
34. 777 S. HOSHINO / T. FUJII / A. WATSON D'Station Racing LMGTE Am 2:15.788 34 11.705
Image: © FIA WEC / Nico Mombaerts/AdrenalMedia.com