United Autosports na czele pierwszego treningu przed 6 Hours of Spa-Francorchamps

Zespół United Autosports okazał się najszybszym składem podczas pierwszej sesji treningowej przed sześciogodzinnym wyścigiem na torze Spa-Francorchamps, czyli pierwszą rundą tegorocznego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Najlepszym czasem w czwartkowych przygotowaniach do rywalizacji popisał się Felipe Albuquerque, który w pierwszych minutach sesji wyznaczył rezultat na poziomie 2:04.083, co pozwoliło wskoczyć na czołową pozycję w klasie LMP2, a także ogólnego zestawienia.
Portugalczyk, swoim przejazdem z czwartego okrążenia, wyprzedził pierwszy z prototypów Le Mans Hypercar, Alpine ELf Matmut #36, który znalazł się na drugiej lokacie, po okrążeniu Matthieu Vaxiviere'a (2:04.335).
Czołową trójkę uzupełnił Realteam Racing i najszybszy w prototypie z numerem #70 Norman Nato, który krótko przed zatrzymaniem się w zakręcie Bus Stop, osiągnął wynik 2:04.471. To pozwoliło utrzymać za sobą zespoły Jota #28 (2:04.475) oraz DragonSpeed USA (2:04.482), które zamknęły pierwszą piątkę.
Słabsze tempo i potwierdzenie obaw z oficjalnego dwudniowego prologu, zaprezentowały oba składy Toyoty Gazoo Racing. Najszybszym zawodnikiem japońskiego producenta był Mike Conway, uzyskując czas w postaci 2:04.574 i dopiero siódmą pozycję, podczas gdy Brendon Hartley osiągnął dopiero dziesiąty rezultat (2:04.947).
Pierwszą dziesiątkę sesji uzupełnił Racing Team Nederland (2:04.491), Inter Europol Competition (2:04.826) oraz G-Drive Racing (2:04.869), przygotowujący się do sierpniowego 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
W klasie LMGTE Pro swoją prędkość z początku tygodnia potwierdził tymczasem zespół Porsche GT, który znalazł się na dwóch pierwszych miejscach.
Najlepszym czasem popisał się Kevin Estre, pokonując okrążenie toru Spa-Francorchamps w czasie 2:13.466, co umożliwiło utrzymanie za sobą siostrzanego składu oznaczonego numerem #91 (2:13.500) oraz dwóch ekip AF Corse, które do lidera klasy straciły odpowiednio 0.054 (#51) i 0.249 (#52) sekundy.
Dobre tempo z prologu potwierdził także Matteo Cairoli z ekipy Team Project 1 #56 w LMGTE Am. Włoch swoje najszybsze kółko pokonał w 2:13.941, wyprzedzając oba auta Dempsey-Proton Racing o 0.287 i 0.617 sekundy.
Wyniki pierwszej sesji treningowej:
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 22 | P. HANSON / F. SCHERER / F. ALBUQUERQUE | United Autosports USA | LMP2 | 2:04.083 | 27 | |
2. | 36 | A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE | Alpine Elf Matmut | LMH | 2:04.335 | 33 | 0.252 |
3. | 70 | E. GARCIA / L. DUVAL / N. NATO | Realteam Racing | LMP2 P/A | 2:04.471 | 8 | 0.388 |
4. | 28 | S. GELAEL / S. VANDOORNE / T. BLOMQVIST | Jota | LMP2 | 2:04.475 | 30 | 0.392 |
5. | 21 | H. HEDMAN / J. MONTOYA / B. HANLEY | Dragonspeed USA | LMP2 P/A | 2:04.482 | 33 | 0.399 |
6. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT | Racing Team Nederland | LMP2 P/A | 2:04.491 | 34 | 0.408 |
7. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 2:04.574 | 32 | 0.491 |
8. | 34 | J. SMIECHOWSKI / R. VAN DER ZANDE / A. BRUNDLE | Inter Europol Competition | LMP2 | 2:04.826 | 35 | 0.743 |
9. | 26 | R. RUSINOV / F. COLAPINTO / N. DE VRIES | G-Drive Racing | LMP1 | 2:04.869 | 38 | 0.786 |
10. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 2:04.947 | 35 | 0.864 |
11. | 31 | R. FRIJNS / F. HABSBURG / C. MILESI | Team WRT | LMP2 | 2:05.011 | 32 | 0.928 |
12. | 24 | P. KELLY / G. AUBRY / S. TRUMMER | PR1 Motorsports | LMP2 P/A | 2:05.346 | 35 | 1.263 |
13. | 25 | J. FALB / R. ANDRADE / R. MERHI / D. MENCHACA | G-Drive Racing | LMP2 P/A | 2:05.376 | 35 | 1.293 |
14. | 20 | J. MAGNUSSEN / A. FJORDBACH / D. ANDERSEN | High Class Racing | LMP2 P/A | 2:06.014 | 34 | 1.931 |
15. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 2:06.948 | 31 | 2.865 |
16. | 1 | T. CALDERON / S. FLOERSCH / B. VISSER | Richard Mille Racing Team | LMP2 | 2:07.071 | 26 | 2.988 |
17. | 44 | M. KONOPKA / T. JACKSON / O. WEBB | ARC Bratislava | LMP2 P/A | 2:09.487 | 33 | 5.404 |
18. | 92 | K. ESTRE / N. JANI | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 2:13.466 | 30 | 9.383 |
19. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 2:13.500 | 29 | 9.417 |
20. | 51 | A. PIER GUIDI / J. CALADO | AF Corse | LMGTE Pro | 2:13.520 | 31 | 9.437 |
21. | 52 | M. MOLINA / D. SERRA | AF Corse | LMGTE Pro | 2:13.715 | 30 | 9.632 |
22. | 56 | E. PERFETTI / M. CAIROLI / R. PERA | Team Project 1 | LMGTE Am | 2:13.941 | 32 | 9.858 |
23. | 77 | C. RIED / J. EVANS / M. CAMPBELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 2:14.228 | 26 | 10.145 |
24. | 63 | A. GARCIA / O. GAVIN | Corvette Racing | LMGTE Pro | 2:14.405 | 30 | 10.322 |
25. | 88 | A. HARYANTO / M. SEEFRIED / A. PICARIELLO | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 2:14.558 | 27 | 10.475 |
26. | 60 | C. SCHIAVONI / A. PICCINI / M. CRESSONI | Iron Lynx | LMGTE Am | 2:14.623 | 29 | 10.540 |
27. | 98 | P. DALLA LANA / A. FARFUS / M. GOMES | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 2:14.677 | 33 | 10.594 |
28. | 85 | R. FREY / K. LEGGE / M. GOSTNER | Iron Lynx | LMGTE Am | 2:14.687 | 33 | 10.604 |
29. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 2:14.712 | 32 | 10.629 |
30. | 33 | B. KEATING / D. PEREIRA / F. FRAGA | TF Sport | LMGTE Am | 2:14.744 | 35 | 10.661 |
31. | 47 | R. LACORTE / G. SERNAGIOTTO / A. FUOCO | Cetilar Racing | LMGTE Am | 2:14.763 | 33 | 10.680 |
32. | 86 | M. WAINWRIGHT / B. BARKER / T. GAMBLE | GR Racing | LMGTE Am | 2:14.805 | 22 | 10.722 |
33. | 83 | F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA | AF Corse | LMGTE Am | 2:15.203 | 31 | 11.120 |
34. | 777 | S. HOSHINO / T. FUJII / A. WATSON | D'Station Racing | LMGTE Am | 2:15.788 | 34 | 11.705 |
- Image: © FIA WEC / Nico Mombaerts/AdrenalMedia.com