United Autosports potwierdza skład kierowców na sezon 2021 FIA WEC

United Autosports / © United Autosports

Panujący mistrzowie klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, Filipe Albuquerque i Phil Hanson powrócą do rywalizacji w sezonie 2021 z zespołem United Autosports, do którego dołączy nowa twarz w osobie Fabio Scherera.

Scherer w kokpicie Oreca 07 Gibson wraz z Albuquerque i Hansonem, zasiądzie z oceną srebrną, po awansie Brytyjczyka do statusu złotego kierowcy.

Richard Dean, współwłaściciel United Autosports przyznał wcześniej, że chciałby utrzymać skład kierowców, który zdobył tytuły w tegorocznym sezonie WEC i ELMS, pomimo zmiany statusu Hansona oraz nowego wyzwania dla Portugalczyka, jakim będą starty w Stanach Zjednoczonych w serii IMSA.

"Cieszymy się, że ponownie mamy u siebie Phila i Filipe'a" - powiedział Dean. "Są w dużym stopniu częścią rodziny United. Obaj pokazali, do czego są zdolni, wygrywając razem w zeszłym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata, Le Mans i ELMS. Próba utrzymania naszych tytułów w 2021 roku jest dla nas ekscytującym wyzwaniem."

"Cieszę się również, że w zespole mogę powitać Fabio. Jego doświadczenie z F3 i DTM pomoże mu dostosować się do samochodów sportowych i chociaż będzie to jego pierwszy wyścig w WEC, jestem pewien, że osiedli się w zespole i szybko przyspieszy, aby pomóc nam obronić tytuł FIA WEC w LMP2."

Nowy kierowca zespołu United Autosports ostatni sezon wyścigowy spędził w serii DTM, w której walczył z zespołem WRT, zdobywając dwa piąte miejsca na torze Zolder.

"Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę być częścią zespołu United Autosports w 2021 roku" - przyznał Scherer.

"Połączenie sił z aktualnymi mistrzami i zwycięzcami Le Mans, Philem Hansonem i Filipe Albuquerque to świetna okazja i kolejny duży krok w mojej karierze."

"Długodystansowe Mistrzostwa Świata to jedne z najbadziej znanych i konkurencyjnych mistrzostw świata. 24-godzinny wyścig Le Mans będzie najważniejszym momentem mojej dotychczasowej kariery wyścigowej. Możliwość ścigania się na tak kultowych torach wyścigowych obok Le Mans, jak Sebring, Spa, Fuji, Monza i Bahrajn to świetna okazja, aby sprawdzić się w wyścigach długodystansowych."

"Już odliczam dni do otwarcia sezonu w marcu" - dodał Szwajcar.

United Autosports nie potwierdził jednak, czy w sezonie 2021 w FIA WEC wystawi drugi prototyp LMP2, choć Richard Dean potwierdził, że zespół przygląda się i ocenia taką możliwość.

Image: © United Autosports