Vasseur: Ferrari musi zbadać niezwykłą niekonsekwencję w Grand Prix Miami

Frederic Vasseur - Scuderia Ferrari / © Scuderia Ferrari

Frederic Vasseur podkreślił, iż Ferrari będzie analizowało zagmatwany weekend na Hard Rock Stadium, w którym jego kierowcy przeżyli szalenie różne doświadczenia i rozstrzygnięcia.

Włoski zespół nie może zaliczyć tego wyścigu do udanych. Carlos Sainz najpierw przegrał walkę z Fernando Alonso o podium, a później został cofnięty o dwie pozycje za karę pięciu sekund, która została na niego nałożona za przekroczenie prędkości podczas zjazdu do alei serwisowej.

Charles Leclerc natomiast pozostał na siódmej pozycji, z której wystartował do tego wyścigu, jednak po swoim pit stopie stracił sporo czasu za wolniejszymi samochodami, a w końcowym etapie wyścigu został wyprzedzony przez Lewisa Hamiltona.

Vasseur zwrócił uwagę na wiele niespójności w wyścigu swojej ekipy, w tym na to, że każdy kierowca preferował różne mieszanki opon.

„To był ciężki weekend i trudny wyścig, ponieważ tempo [w kwalifikacjach] było przyzwoite, ale nie byliśmy w stanie zebrać wszystkiego razem. Wyścig był dość dobry, pierwszy przejazd wyszedł Carlosowi dobrze, stracił kilka sekund w pierwszej z trzech części [rywalizacji], a następnie dwadzieścia pięć sekund w kolejnych dwóch” – wyjaśnił Vasseur.

„Byliśmy zbyt niekonsekwentni w przechodzeniu między jednym samochodem a drugim i z jednego na kolejne okrążenie, jednak w niektórych etapach radziliśmy sobie w porządku. W przejeździe na pośrednich oponach Carlos stracił tylko pięć sekund na osiemnastu okrążeniach i ten okres był dla nas świetny, natomiast dla Charlesa było odwrotnie” – kontynuował Francuz.

„[Leclerc] był w niezłej dyspozycji w kilku momentach drugiego przejazdu, ponieważ miał znacznie większe problemy w początkowej części wyścigu. Naprawdę musimy się nad tym pochylić, gdyż jest to dla nas kluczowe.”

„W przypadku Charlesa mieliśmy znacznie lepsze osiągi na twardych [oponach], a jeśli chodzi o Carlosa to miał znacznie lepsze osiągi na pośrednich i nawet na tym samym ogumieniu na przestrzeni dwóch okrążeń mamy nierówne tempo” – podsumował Frederic Vasseur.

Image: © Scuderia Ferrari