Verstappen: Naturalnym limitem toru powinny być żwirowe pułapki

Alexander Albon - Red Bull Racing / © Getty Images / Red Bull Content Pool

Max Verstappen kolejny raz zwrócił uwagę na to, aby władze serii zmieniły sposób egzekwowania obecnych przepisów, jednocześnie przyznając, że wprowadzenie pułapek żwirowych na niektórych obiektach pomogłoby wyznaczyć naturalne limity.

Niekonsekwentne wymierzanie kar za naruszenie limitów toru to jedna z najbardziej kontrowersyjnych kwestii obecnego sezonu. Szczególnie boleśnie przekonał się o tym reprezentant stajni z Milton Keynes, który za tego typu przewinienia najpierw stracił wygraną w Bahrajnie, a później pole position i najszybsze okrążenie w wyścigu podczas weekendu w Portugalii.

„Nie sądzę, żeby było jeszcze dużo do zrobienia, aby znaleźć się na szczycie. W Bahrajnie doszło do nieporozumienia pomiędzy zespołami, jeśli chodzi o to, co jest dozwolone, a co nie. Można też spojrzeć na to inaczej. Po prostu próbuję wyciągnąć pełen potencjał z mojego samochodu, kiedy nie jesteśmy na tym samym poziomie co Mercedes. Mógłbym oczywiście z łatwością nie naruszać limitów toru, ale wtedy byłbym na pewno za Mercedesem, czego nie lubię. Zawsze staram się uzyskać jak najlepszy rezultat” – stwierdził Verstappen.

Kierowca Red Bulla odniósł się również do swoich przewinień z GP Portugalii.

„Dwa razy wyjechałem poza granice toru, co kosztowało mnie pole position, a w wyścigu najszybsze okrążenie. Ale dzieje się tak dlatego, że nie zadowalam się drugim czy trzecim miejscem.”

23-latek twierdzi, że na torach, na których odbywają się także wyścigi motocyklowe, nadzorowanie limitów jest jeszcze trudniejsze.

„Na niektórych obiektach, na których ściga się też MotoGP, tarki i krawężniki są nieco inne od tych, jakie preferujemy. Musimy więc znaleźć odpowiednie rozwiązanie, które będzie wszystkim odpowiadało. Nasza prędkość w zakrętach sprawia, że bardzo łatwo możemy nadużywać granic toru ze względu na przyczepność, jaką generują nasze auta. Niekiedy mamy przez to problem, aby dobrze ocenić, czy nie naruszamy wytyczonych limitów.”

Sam zainteresowany zasugerował, aby organizatorzy GP wprowadzili naturalne limity na swoich pętlach.

„W mojej opinii powinniśmy zastosować trochę więcej pułapek żwirowych w takich miejscach. Oczywiście organizatorzy nie zawsze tego chcą, bo kiedy ktoś wypadnie z toru, żwir dostaje się na asfalt i trzeba go uprzątnąć, a to z kolei generuje koszty. Uważam też, że czasami jest to niejasne również z zewnątrz. W niektórych miejscach najeżdża się na krawężnik, a w innych jest tylko biała linia. Myślę, że gdyby istniał sztywny limit, łatwiej byłoby nam się do niego dostosować.”

Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool