Verstappen zwycięzcą wyścigu, Gasly drugi. Dramat Ferrari na Interlagos!

Max Verstappen odniósł zwycięstwo na brazylijskim torze Interlagos. Zaskakująco na drugiej lokacie finiszował Pierre Gasly z Toro Rosso, wykorzystując nieudany wyścig kierowców Ferrari, którzy zderzyli się ze sobą na ostatnich okrążeniach wyścigu. Trzeci na mecie był Lewis Hamilton, jednak spodziewana jest kara dla Brytyjczyka, który na ostatnim okrążeniu wyścigu uderzył w Alexa Albona.

Max Verstappen obronił pierwszą pozycję na starcie wyścigu, natomiast na drugą lokatę awansował Lewis Hamilton, który wyprzedził Sebastiana Vettela.

Bardzo szybko w górę stawki zaczęli piąć się Charles Leclerc, który po dwóch okrążeniach był już w czołowej dziesiątce, a Carlos Sainz podążał na szesnastej lokacie. Po raz kolejny dobry start zanotował także Robert Kubica, który awansował o dwie lokaty. Polak wprawdzie spadł szybko za McLarena Sainza, który dysponował zdecydowanie lepszym tempem, ale zdołał utrzymać się przed swoim partnerem zespołowym.

Na ósmym okrążeniu doszło do pierwszego incydentu w tym wyścigu, kiedy Daniel Ricciardo, próbując wyprzedzić Kevina Magnussena, zahaczył o bolid rywala, a ten obrócił się na torze. Obaj spadli na dalsze pozycje, a Ricciardo w wyniku uszkodzonego przedniego skrzydła musiał zjechać do alei serwisowej na wymianę. Ponadto sędziowie nałożyli na Australijczyka karę w postaci pięciu sekund.

Tymczasem Charles Leclerc podążał już na szóstej pozycji, choć pogoń za piątym Alexem Albon z Red Bull Racing nie była już tak prosta jak dotychczas. Kierowca Ferrari wprawdzie odrabiał straty, lecz nie tak szybkim tempem jak dotychczas. Pomiędzy kierowcami utrzymywał się dystans w postaci trzech sekund.

Vertappen traci na moment prowadzenie

Lewis Hamilton jako pierwszy kierowca z czołówki pojawił się na swoim stanowisku serwisowym, zakładając nowy komplet miękkich opon. Max Verstappen do alei serwisowej zjechał okrążenie później, jednak na wyjeździe niewiele brakowało, a zderzyłby się z Robertem Kubicą. Holender znalazł się za kierowcą Williamsa, co niestety kosztowało go utratę prowadzenia na rzecz Lewisa Hamiltona. Na torze jednak Verstappen szybko odzyskał pierwszą pozycję i zaczął powiększać przewagę nad rywalem. Natomiast za niebezpieczne wypuszczenie, Robert Kubica otrzymał pięciosekundową karę.

W odróżnieniu do Hamiltona, Valtteri Bottas podczas wymiany otrzymał twardy zestaw opon, podobnie jak Charles Leclerc, co mogło świadczyć o strategii jednego pit stopu. Po tej wymianie Leclerc nadal podążał w wyścigu na szóstej pozycji za Albonem.

W ciągu kilku okrążeń Robert Kubica po raz kolejny zjechał do alei serwisowej na wymianę opon, jednak tym razem w jego samochodzie pojawiła się twarda mieszanka. Polak oczywiście tym samym odbył wspomnianą karę.

Valtteri Bottas na twardych oponach przejechał zaledwie 15 okrążeń, aby następnie po raz drugi zjechać do alei serwisowej po pośredni zestaw opon. Okazało się to dobrym posunięciem, ponieważ Fin od razu zanotował rekordowe okrążenie. Na wymiany opon zdecydowali się także Max Verstappen i Lewis Hamilton, a na pośredniej mieszance obaj byli w stanie notować czasy na poziomie 1:11, czyli wyraźnie szybciej niż w przypadku Sebastiana Vettela, który został nowym liderem wyścigiem, jednak nie odbył jeszcze drugiego pit stopu, a jego pośrednie opony miały na koncie już ponad 20 okrążeń.

Po swoim pit stopie Vettel powrócił na tor za Albona, jednak kierowca RBR w tym momencie zjechał do alei serwisowej na pit stop.

Poważne problemy miał jednak Valtteri Bottas, kiedy z jego samochodu zaczął wydobywać się dym, a zespół poinformował, że ze względu na powstały problem, kierowca musi zakończyć swój udział w wyścigu.

Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, co kilku kierowców wykorzystało, aby dokonać kolejnej wymiany opon. Do boksów zjechał m.in. Max Verstappen, natomiast Lewis Hamilton celowo pozostał na torze.

Restart wyścigu przebiegł idealnie dla kierowców Red Bull Racing. Max Verstappen niemal natychmiast wyprzedził Lewisa Hamiltona, natomiast Alex Albon uporał się z Sebastianem Vettelem, awansując na trzecią pozycję.

Przez moment wydawało się, że Albon będzie w stanie wyprzedzić Lewisa Hamiltona, jednak sytuacja zmieniła się ponownie o 180 stopni, ponieważ o odzyskanie pozycji chciał ponownie zawalczyć Sebastian Vettel.

Dramatyczna sytuacja rozegrała się jednak na ostatnich okrążeniach wyścigu, kiedy walki koło w koło podjęli się kierowcy Ferrari. Niestety rywalizacja zakończyła się katastrofalnie dla obu, ponieważ pomiędzy zawodnikami doszło do kontaktu i obaj odpadli z wyścigu.

W międzyczasie Lewis Hamilton zjechał do alei serwisowej po miękkie opony, dzięki czemu Alex Albon awansował na drugą lokatę, a Pierre Gasly na trzecią.

Z wyścigu musiał wycofać się także Lance Stroll z powodu awarii zawieszenia. Ze względu na wspomniane incydenty oraz porozrzucane części na torze, po raz drugi pojawił się samochód bezpieczeństwa.

Wyścig został wznowiony na okrążenie przed metą i jakby tego było mało, Lewis Hamilton doprowadził do kontaktu z Alexem Albonem, który obrócił się i spadł na dalsze pozycje. Hamilton pozostał trzeci i choć był bliski wyprzedzenie Gasly'ego, ostatecznie kierowca Toro Rosso pozostał drugi, wyprzedzając Hamiltona dosłownie o pół długości bolidu.

Za Hamiltonem linię mety minął Carlos Sainz, a piąta i szósta lokata przypadła kierowcom ekipy Alfa Romeo Sauber. Czołową dziesiątkę zamykali Daniel Ricciardo, Lando Norris, Sergio Perez i Daniił Kwiat.

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata KM/H Naj okr
1. 33 Max Verstappen Aston Martin Red Bull Racing 1:33:14.678 71 196.842 1:10.862 61
2. 10 Pierre Gasly Red Bull Toro Rosso Honda 1:33:20.755 71 6.077 6.077 196.629 1:12.425 65
3. 55 Carlos Sainz McLaren F1 Team 1:33:23.574 71 8.896 2.819 196.530 1:13.158 63
4. 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo Racing 1:33:24.130 71 9.452 0.556 196.510 1:13.135 65
5. 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing 1:33:24.879 71 10.201 0.749 196.484 1:13.020 49
6. 3 Daniel Ricciardo Renault F1 Team 1:33:25.219 71 10.541 0.340 196.472 1:12.733 44
7. 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas Motorsport 1:33:25.817 71 11.139 0.598 196.451 1:11.082 46
8. 4 Lando Norris McLaren F1 Team 1:33:25.882 71 11.204 0.065 196.449 1:12.328 63
9. 11 Sergio Perez SportPesa Racing Point F1 Team 1:33:26.207 71 11.529 0.325 196.438 1:12.840 64
10. 26 Daniil Kvyat Red Bull Toro Rosso Honda 1:33:26.609 71 11.931 0.402 196.423 1:12.385 49
11. 20 Kevin Magnussen Rich Energy Haas F1 Team 1:33:27.410 71 12.732 0.801 196.395 1:13.262 65
12. 63 George Russell ROKiT Williams Racing 1:33:28.277 71 13.599 0.867 196.365 1:13.752 57
13. 8 Romain Grosjean Rich Energy Haas F1 Team 1:33:28.925 71 14.247 0.648 196.342 1:13.619 29
14. 23 Alexander Albon Aston Martin Red Bull Racing 1:33:29.605 71 14.927 0.680 196.319 1:11.087 52
15. 27 Nico Hulkenberg Renault F1 Team 1:33:32.737 71 18.059 3.132 196.209 1:12.934 64
16. 88 Robert Kubica ROKiT Williams Racing 1:33:32.670 70 +1 okr +1 okr 193.428 1:14.553 63
17. 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 1:23:25.347 65 +6 okr +5 okr 201.402 1:11.384 51
18. 16 Charles Leclerc Scuderia Ferrari 1:23:25.801 65 +6 okr 201.384 1:11.423 63
19. 18 Lance Stroll SportPesa Racing Point F1 Team 1:23:44.211 65 +6 okr 200.646 1:12.603 65
Niesklasyfikowani
77 Valtteri Bottas Mercedes AMG Petronas Motorsport 1:03:20.179 51 +20 okr +14 okr 208.126 1:10.698 43
Najszybsze okrążenie
77 Valtteri Bottas Mercedes AMG Petronas Motorsport 1:10.698 219.417 43