WEC prezentuje Balance of Performance na pierwszą rundę sezonu 2023

Ferrari 499P (Hybrid) / © Scuderia Ferrari

FIA i ACO ujawniły zaktualizowane regulacje równowagi osiągów (Balance of Performance), które będą obowiązywać podczas przedsezonowego prologu oraz pierwszej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na Sebring.

Podczas tegorocznej kampanii wyścigowej w najwyższej klasie FIA WEC wystartują aż trzy różne typy samochodów – Ferrari dołącza do Peugeota i Toyoty w obozie hybrydowym z napędem na cztery koła (LMH), z Glickenhausem rywalizować będzie Vanwall prototypami wyłącznie napędzanymi silnikami spalinowymi z napędem na tylną oś i wreszcie Porsche oraz Cadillac, które również posiadają system hybrydowy (LMDh), lecz są napędzane jedynie na tylne koła.

Trzy różne typy samochodów w kategorii Hypercar postawiło twórców przepisów przed trudnym zadaniem, dlatego zdecydowano się na dwie osobne tabele BoP, pierwszą na otwarcie sezonu w Sebring oraz drugą, która będzie obowiązywać podczas europejskiej części kampanii WEC do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

Minimalna sucha masa prototypów:

Konstruktor Samochód Waga
Cadillac Cadillac V-LMDh (Hybrid) 1038 kilogramów
Ferrari Ferrari 499P (Hybrid) 1057 kilogramów
Glickenhaus Glickenhaus 007 1030 kilogramów
Peugeot Peugeot 9x8 (Hybrid) 1049 kilogramów
Porsche Porsche 963 (Hybrid) 1048 kilogramów
Toyota Toyota GR010 - Hybrid 1062 kilogramów
Vanwall Vanwall Vandervell 680 1030 kilogramów

Maksymalna moc wyjściowa:

Konstruktor Samochód Maksymalna moc wyjściowa
Cadillac Cadillac V-LMDh (Hybrid) 513 kilowatów
Ferrari Ferrari 499P (Hybrid) 515 kilowatów
Glickenhaus Glickenhaus 007 520 kilowatów
Peugeot Peugeot 9x8 (Hybrid) 518 kilowatów
Porsche Porsche 963 (Hybrid) 517 kilowatów
Toyota Toyota GR010 - Hybrid 517 kilowatów
Vanwall Vanwall Vandervell 680 511 kilowatów

Maksymalna energia podczas stintu:

Konstruktor Samochód Maksymalna energia stintu
Cadillac Cadillac V-LMDh (Hybrid) 905 Mj
Ferrari Ferrari 499P (Hybrid) 908 Mj
Glickenhaus Glickenhaus 007 911 Mj
Peugeot Peugeot 9x8 (Hybrid) 909 Mj
Porsche Porsche 963 (Hybrid) 912 Mj
Toyota Toyota GR010 - Hybrid 913 Mj
Vanwall Vanwall Vandervell 680 900 Mj

Powyższe wartości bedą obowiązywać podczas przedsezonowych jazd na Sebring oraz pierwszej rundy tegorocznego sezonu wyścigowego, która również odbędzie się na torze na Florydzie.

Określona została także minimalna prędkość uruchamiania systemu hybrydowego dla trzech prototypów LMH z napędem na cztery koła – dla Toyoty i Ferrari prędkość ta wynosi 190 km/h, a dla Peugeota zaledwie 150 km/h, ponieważ francuski samochód został wyposażony w 31-calowe szerokie opony z tyłu i z przodu, natomiast Toyota i Ferrari korzystają z 29-calowych z przodu i 34-calowych z tyłu.

Image: © Scuderia Ferrari