WEC prezentuje Balance of Performance na pierwszą rundę sezonu 2023

FIA i ACO ujawniły zaktualizowane regulacje równowagi osiągów (Balance of Performance), które będą obowiązywać podczas przedsezonowego prologu oraz pierwszej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na Sebring.
Podczas tegorocznej kampanii wyścigowej w najwyższej klasie FIA WEC wystartują aż trzy różne typy samochodów – Ferrari dołącza do Peugeota i Toyoty w obozie hybrydowym z napędem na cztery koła (LMH), z Glickenhausem rywalizować będzie Vanwall prototypami wyłącznie napędzanymi silnikami spalinowymi z napędem na tylną oś i wreszcie Porsche oraz Cadillac, które również posiadają system hybrydowy (LMDh), lecz są napędzane jedynie na tylne koła.
Trzy różne typy samochodów w kategorii Hypercar postawiło twórców przepisów przed trudnym zadaniem, dlatego zdecydowano się na dwie osobne tabele BoP, pierwszą na otwarcie sezonu w Sebring oraz drugą, która będzie obowiązywać podczas europejskiej części kampanii WEC do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Minimalna sucha masa prototypów:
Konstruktor | Samochód | Waga |
---|---|---|
Cadillac | Cadillac V-LMDh (Hybrid) | 1038 kilogramów |
Ferrari | Ferrari 499P (Hybrid) | 1057 kilogramów |
Glickenhaus | Glickenhaus 007 | 1030 kilogramów |
Peugeot | Peugeot 9x8 (Hybrid) | 1049 kilogramów |
Porsche | Porsche 963 (Hybrid) | 1048 kilogramów |
Toyota | Toyota GR010 - Hybrid | 1062 kilogramów |
Vanwall | Vanwall Vandervell 680 | 1030 kilogramów |
Maksymalna moc wyjściowa:
Konstruktor | Samochód | Maksymalna moc wyjściowa |
---|---|---|
Cadillac | Cadillac V-LMDh (Hybrid) | 513 kilowatów |
Ferrari | Ferrari 499P (Hybrid) | 515 kilowatów |
Glickenhaus | Glickenhaus 007 | 520 kilowatów |
Peugeot | Peugeot 9x8 (Hybrid) | 518 kilowatów |
Porsche | Porsche 963 (Hybrid) | 517 kilowatów |
Toyota | Toyota GR010 - Hybrid | 517 kilowatów |
Vanwall | Vanwall Vandervell 680 | 511 kilowatów |
Maksymalna energia podczas stintu:
Konstruktor | Samochód | Maksymalna energia stintu |
---|---|---|
Cadillac | Cadillac V-LMDh (Hybrid) | 905 Mj |
Ferrari | Ferrari 499P (Hybrid) | 908 Mj |
Glickenhaus | Glickenhaus 007 | 911 Mj |
Peugeot | Peugeot 9x8 (Hybrid) | 909 Mj |
Porsche | Porsche 963 (Hybrid) | 912 Mj |
Toyota | Toyota GR010 - Hybrid | 913 Mj |
Vanwall | Vanwall Vandervell 680 | 900 Mj |
Powyższe wartości bedą obowiązywać podczas przedsezonowych jazd na Sebring oraz pierwszej rundy tegorocznego sezonu wyścigowego, która również odbędzie się na torze na Florydzie.
Określona została także minimalna prędkość uruchamiania systemu hybrydowego dla trzech prototypów LMH z napędem na cztery koła – dla Toyoty i Ferrari prędkość ta wynosi 190 km/h, a dla Peugeota zaledwie 150 km/h, ponieważ francuski samochód został wyposażony w 31-calowe szerokie opony z tyłu i z przodu, natomiast Toyota i Ferrari korzystają z 29-calowych z przodu i 34-calowych z tyłu.
- Image: © Scuderia Ferrari