Williams zacieśni współpracę z Mercedesem od sezonu 2022

Williams Racing / © Williams F1

Stajnia z Grove oficjalnie poinformowała, że rozszerzy swoją dotychczasową współpracę techniczną z Mercedesem o dostawę kolejnych komponentów od 2022 roku.

Williams rozpoczął współpracę silnikową z Mercedesem na początku ery hybrydowej, a obecna umowa na dostarczanie jednostek napędowych jest ważna aż do 2025 roku. Wraz z wprowadzeniem nowego regulaminu technicznego na sezon 2022 dotychczasowa synergia ulegnie jeszcze większemu zacieśnieniu, gdyż legendarny zespół będzie korzystał ze skrzyni biegów i elementów hydraulicznych swojego partnera technicznego.

W przeszłości Williams konstruował własne skrzynie biegów i hydraulikę, ale dzięki rozszerzonej współpracy z Mercedesem, zespół z Grove będzie mógł wdrożyć bardziej wydajny proces projektowania i produkcji, co pozwoli lepiej wykorzystać własne zasoby. Brytyjska ekipa nadal będzie natomiast w pełni samodzielnie projektować i budować własne podwozia.

"Cieszę się, że nasze relacje z Mercedesem wykraczają poza dostawy silników" – powiedział Simon Roberts.

"Williams to niezależny zespół, ale Formuła 1 ciągle ewoluuje i jako ekipa musimy się do tego dostosować, aby zapewnić jak najlepsze warunki do bycia konkurencyjnym na torze."

"Ta długoterminowa umowa z Mercedesem jest ważnym krokiem naprzód i stanowi część naszych strategicznych planów na przyszłość. Nadal będziemy utrzymywać jednak nasze własne zaplecze projektowe i produkcyjne."

"Cieszymy się, że dzięki nowej umowie możemy rozszerzyć naszą współpracę technologiczną z Williamsem" – powiedział Toto Wolff.

"Nabycie całego zintegrowanego układu napędowego to bardzo rozsądne rozwiązanie. Z naszego punktu widzenia także bardzo korzystne jest zaopatrywanie zespołu na nowych zasadach."

"Rozmawialiśmy na ten temat od dłuższego czasu. Cieszę się, że w końcu udało nam się rozszerzyć współpracę."

"Widzimy zalety tego rozwiązania, ale nie chcemy zostać zespołem B" – dodał Roberts.

"Chcemy zachować niezależność, ale musimy stać się bardziej konkurencyjni. Jesteśmy więc otwarci na szersze relacje. Ich specyfika zależy jednak od tego, w czym, naszym zdaniem, jesteśmy mocni, a gdzie potrzebujemy wsparcia."

"Krótko mówiąc, jeżeli w czymś jesteśmy dobrzy i potrafimy to zrobić to będziemy się na tym skupiać. Jeżeli mamy z czymś problemy to musimy być gotowi, aby to od kogoś kupić, ponieważ przy nowym limicie kosztów nie możemy pozwolić sobie na nieefektywność."

"Musimy mieć pewność, że jeśli konstruujemy podwozie to jesteśmy w tym dobrzy. Jesteśmy i będziemy niezależni, ale dostrzegamy pole do współpracy."

Image: © Williams F1