Wolff: F1 niedostatecznie dobrze promuje silniki hybrydowe

Toto Wolff - Mercedes AMG Petronas F1 Team / © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images

Zdaniem Toto Wolffa, Formuła 1 nie kładzie wystarczającego nacisku na promocję silników hybrydowych.

Hybrydowe, turbodoładowane silniki 1,6 V6 są jednymi z najbardziej zaawansowanych tego typu konstrukcji na świecie. Osiągają moc ponad tysiąca koni mechanicznych, a ich sprawność przekracza 50%. Takie jednostki napędowe są jednak niezwykle skomplikowane, a co za tym idzie, ich cena jest niezwykle wysoka.

„Jeśli spojrzeć na koszty jednostek napędowych to okazuje się, że są one ogromne. Dlatego Formuła 1 nie zdołała przyciągnąć nowych dostawców silników i nowych producentów” – stwierdził Christian Horner.

Konsekwencją takiego stanu rzeczy jest między innymi wycofanie się Hondy. Oznacza to, że jeżeli Red Bull nie zdecyduje się na produkcję własnego silnika, w oparciu o technologię pozyskaną od Japończyków, to po roku 2021 w Formule 1 pozostanie zaledwie trzech dostawców jednostek napędowych.

„Wycofanie się Hondy to prawdziwy wstyd dla Formuły 1” – dodał szef ekipy Red Bulla.

Świadomy zbyt wysokich kosztów obecnych silników jest także Toto Wolff.

„Teraz wiemy, że musimy spojrzeć na koszty. Nie możemy popełnić tego samego błędu, kiedy kierowaliśmy się wyłącznie aspektami inżynierskimi, tak jak miało to miejsce przy obecnych jednostkach napędowych. Musimy być pewni, że nowe silniki będą czymś innowacyjnym, trwałym, wydajnym i oszczędnym, ale przede wszystkim w rozsądnej cenie” – powiedział Austriak.

Mercedes, który zdominował mistrzostwa świata w erze hybrydowej, stanowi dla innych producentów punkt odniesienia. Nic więc dziwnego, że pomimo deklaracji o konieczności opracowania tańszej alternatywy, zespół z Brackley jest bardzo przywiązany do obecnej formuły silnikowej, która zdaniem szefa ekipy, jest niedostatecznie promowana przez FIA i Liberty Media.

„Uważam, że historia hybrydy nie jest należycie dobrze opowiadana.”

„Dzięki sprawności cieplnej wynoszącej ponad 50% oraz złożoności technologii w naszych samochodach, wykorzystujących odzyskiwanie energii kinetycznej i cieplnej, a także poprzez zaawansowane technicznie akumulatory, jesteśmy świetną wizytówką dla silników hybrydowych.”

Image: © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images