Wolff: Red Bull może osiągnąć sukces, jeśli będzie korzystać z programu Hondy

Alexander Albon - Aston Martin Red Bull Racing / © Getty Images / Red Bull Content Pool

Szef Mercedesa, Toto Wolff uważa, że Red Bull może odnieść sukces po odejściu Hondy z F1, jeśli zespół będzie realizował program silnikowy japońskiego producenta.

Decyzja Hondy o wycofaniu się z Formuły 1 spowodowała, że Red Bull szuka rozwiązania w kwestii silników dla swoich zespołów. Zamiast powrócić do statusu klienta, Red Bull rozważał przejęcie programu silników Hondy, wprowadzenia go do Milton Keynes i zastosowania we współpracy z nowym producentem.

Jednak Helmut Marko wyjaśnił, że taka opcja byłaby opłacalna tylko wtedy, gdyby trzech dostawców silników zgodziło się na wstrzymanie rozwoju jednostki, co jest uzasadnione niezdolnością zespołu do wzięcia udziału w kosztownej wojnie z innymi ekipami.

Do tej pory zarówno Ferrari, jak i Renault odrzucały ideę silnikowego status quo, gdy Mercedes uważa, że ta propozycja jest rozsądna. Szef niemieckiego zespołu, Toto Wolff uważa, że wewnętrzna bystrość inżynierów Red Bulla może przedłużyć sukces Hondy, mimo tego, że nie będzie już japońskiego producenta w F1.

"Red Bull to nie tylko zespół wyścigowy, ale także firma inżynieryjna" – powiedział Wolff.

"Wygląda na to, że Honda wykonała dobrą robotę, wprowadzając aktualizacje do jednostki napędowej. Red Bull może odnieść sukces, jeśli wprowadzi ich program i będą dalej go opracowywać."

"Wszyscy będziemy powoli wprowadzać innowacje, aby pracować nad nową koncepcją silnika, która może zostać wprowadzona już w 2024 lub 2025 roku. To jest rzecz, na którą wszyscy zwracają uwagę."

Helmut Marko zagroził, że zarówno Red Bull Racing, jak i AlphaTauri odejdą z F1, jeśli producenci silników nie zgodzą się na zamrożenie jednostki napędowej. Wolff podkreśla, że F1 musi upewnić się, że producent napojów energetycznych pozostanie w stawce.

"Wierzę, że Honda dała bardzo dużo tym ekipom. Rozumiem również, że nie chcą wdawać się w wojnę na wydatki z innymi producentami. Red Bull jest niezwykle ważną marką dla Formuły 1 i powinniśmy zrobić wszystko, aby utrzymać oba zespoły w stawce" – tłumaczy Niemiec.

Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool