Zatwierdzono zmiany w regulacjach FIA WEC na sezon 2021

Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła zmiany w przepisach Długodystansowych Mistrzostw Świata na sezon 2021.
Potwierdzono powrót uproszczonego formatu kwalifikacji - z najszybszym czasem okrążenia tylko jednego kierowcy na samochód zamiast łącznego średniego czasu dwóch zawodników, co było stosowane do tej pory. Od przyszłego roku odbywać się będą dwie odrębne 10-minutowe sesje, jedna dla prototypów Le Mans Hypercar i LMP2, a druga dla LMGTE Pro i Am. W klasie LMGTE Am do udziału w kwalifikacjach zobowiązany będzie kierowca z brązową licencją.
Nie dojdzie natomiast do zmian w składach kierowców LMP2, gdzie co najmniej jeden zawodnik na zespół będzie musiał dysponować srebrną lub brązową licencją. Pojawi się jednak nowa i specyficzna klasyfikacja w kategorii LMP2 dla zespołów, które mają kierowców brązowych.
Ze względu na wprowadzenie nowej kategorii Le Mans Hypercar, w sezonie 2021 odbędzie się więcej testów przed i w trakcie sezonu. Skorzystają na tym także klasy LMP2 i LMGTE Am.
W ramach wdrożenia kontroli kosztów, zespoły z prototypami Le Mans Hypercar będą ograniczeni do 40 pracowników lub 43 w przypadku samochodów z układami hybrydowymi (z wyjątkiem wyścigu Le Mans).
Okres 24-godzinnego wyścigu Le Mans zostanie skrócony do 10 dni zamiast dotychczasowych dwóch tygodni. Badania kontrolne odbędą się w piątek i sobotę, tydzień przed wyścigiem i będą liczyły się zarówno do dnia testowego i samej 24-godzinnej rywalizacji.
Zmiany będą również dotyczyły formatu 24-godzinnego wyścigu Le Mans, który w tym roku został zmieniony z powodu panującej pandemii.
- Image: © FIA WEC / AdrenalMedia.com