Zespół Alpine podejmie walkę z Ferrari podczas Grand Prix Monako

Esteban Ocon - Alpine F1 Team / © Alpine F1

Zbliżające się Grand Prix Monako może być punktem zwrotnym dla Estebana Ocona, który liczy na równą walkę w Księstwie ze swoim głównym rywalem, jakim jest zespół Ferrari.

Włoska stajnia, po czterech wyścigach, oddaliła się od Alpine na czterdzieści pięć punktów. Obecnie oba składy znajdują się na odpowiednio czwartym i piątym miejscu w klasyfikacji konstruktorów.

W Barcelonie Francuz do niedzielnego starcia zakwalifikował się na piątym miejscu, rozdzielając Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza. Wyścig zakończył jednak za swoimi przeciwnikami, ale jak sam uważa, tempo kwalifikacyjne Alpine zapowiada owocny weekend w Monte Carlo.

„Myślę, że w Monako powinniśmy być w dobrej formie. Wydaję mi się, że uda nam się osiągnąć taki sam wynik [jak w Hiszpanii], więc uważam, że możemy powalczyć z Ferrari oraz innymi samochodami z porównywalnym tempem kwalifikacyjnym do naszego. Jestem tego pewny” - powiedział Esteban Ocon.

„W nadchodzący weekend skupimy się na wyścigu, a na tym torze trudno wyprzedzać. W tej chwili jesteśmy wolniejsi od Ferrari i McLarena, jeśli chodzi o tempo wyścigowe” - dodał Francuz.

To jednak ekipa Ferrari może mieć przewagę na krętym obiekcie Monte Carlo, na co wskazywały lepsze osiągi włoskiej stajni prezentowane w ciasnym i krętym finałowym sektorze toru Barcelona-Catalunya.

„Jeśli spojrzymy na trzeci sektor w Hiszpanii, byliśmy całkiem konkurencyjni” - przyznał Charles Leclerc, kierowca Ferrari. „Oczywiście Monako jest innym torem, ale wydaje mi się, że mamy mocny samochód, więc mam nadzieję, że uda nam się powalczyć i osiągnąć korzystny rezultat.”

Dobrego wyniku na ulicach Księstwa spodziewa się także Carlos Sainz, który jest przekonany o dobrej dyspozycji bolidu SF21.

„Monako to bardzo unikalny obiekt” - dodał Hiszpan. „Dobra siła docisku w ostatnim sektorze w Hiszpanii umocniła nas w pozytywnych przeczuciach przed Grand Prix Monako.”

„To bardzo specyficzny tor, jeśli chodzi o ustawienia samochodu lub przygotowanie opon na kwalifikacje, a bolidy w Monte Carlo są bardzo różne.”

„Musimy skupić się na tym, czego nauczyliśmy się do tej pory i spróbować połączyć to wszystko razem poprzez jak najlepszym plan i najlepszą konfigurację auta, aby zmaksymalizować naszą wydajność."

Image: © Alpine F1