Zespół Inter Europol Competition zaprezentował malowanie na sezon 2020

Inter Europol Competition, polski zespół rywalizujący w Europejskiej Serii Le Mans oraz 24-godzinnym wyścigu Le Mans, zaprezentował nowe, bardziej jaskrawe barwy, których będą bronić w sezonie 2020.
Sezon 2020 dla polskiego składu miał rozpocząć się w Europejskiej Serii Le Mans, a także startem w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w klasie LMP2, jednak pandemia koronawirusa pokrzyżowała plany całego świata.
Polski zespół na start opóźnionego sezonu 2020 postanowił zmienić malowanie swoich prototypów LMP2 oraz LMP3 na bardziej jaskrawszy zielony kolor, który w tegorocznej kampanii jeszcze wyraźniej będzie prezentował się na torach wyścigowych.
Pandemia COVID-19 spowodowała jednak, że polska ekipa nie będzie mogła wykorzystać swojego pełnego potencjału, a mianowicie skorzystać z czterech aut, czego powodem jest problem z podróżowaniem niektórych zakontraktowanych kierowców, którzy mieli ścigać się w LMP2 #33 oraz LMP3 #14.
Inter Europol Competition wystartuje finalnie jednym prototypem LMP2 #34, którym rywalizować będą Kuba Śmiechowski, Rene Binder i Matevos Isaakyan oraz autem LMP3 #13, za kierownicą którego zasiądą Martin Hippe i Nigel Moore.
„Posiadaliśmy zakontraktowanych kierowców do naszych samochodów, jednak restrykcje w podróżowaniu z powodu pandemii COVID-19 i powrotu do wyścigów nieco za wcześnie, przy powolnym otwieraniu gospodarek, kierowcy nie widzieli możliwości dotrzymania swoich umów, po prostu dlatego, że nie mogli podróżować” – powiedział Sascha Fassbender, menadżer zespołu Inter Europol Competition.
„Staraliśmy się także, aby nasz trzeci kierowca z #13 ze Stanów Zjednoczonych, Austin McCusker, dotarł do Europy, ale bezskutecznie. Tak więc to Martin Hippe i Nigel Moore będą startowali w LMP3 #13, natomiast Kuba Śmiechowski, Rene Binder oraz Matevos Isaakyan w LMP2 #34 podczas sezonu 2020 w Europejskiej serii Le Mans.”
„W międzyczasie robimy wszystko, co możliwe, aby auta LMP3 #14 i LMP2 #33 powróciły na tor” – dodał Fassbender.
Zespół Inter Europol Competition powróci na tor 15 lipca podczas oficjalnego testu na Paul Ricard, aby cztery dni później wystartować w pierwszej rundzie ELMS. Polski skład w sierpniu zagości na torach Spa-Francorchamps oraz Barcelona-Catalunya, a następnie uda się do Francji na 24-godzinny wyścig Le Mans, który został zaplanowany na 19-20 września. Sezon 2020 zakończy się dla ekipy IEC na torze Monza w październiku oraz Portimao na początku listopada.
- Image: © Inter Europol Competition