Zmiany na liście startowej do ostatniej tegorocznej rundy FIA WEC w Bahrajnie

TF Sport #90 i Aston Martin Racing #98 / © FIA WEC

W weekend 14-15 listopada zaplanowano ostatnie wyścigi obecnego sezonu FIA WEC, IMSA WeatherTech Sportscar Championship oraz GT World Challenge Europe. Zbieżność finałowych rund aż trzech serii wyścigowych spowodowała zmiany w listach startowych do każdej z nich.

W niedawno opublikowanym składzie kierowców startujących w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA zmiany te są szczególnie widoczne w GTE-Am.

Zeszłoroczny mistrz tej klasy, Jorg Bergmeister, zastąpi Matteo Cairoli za kierownicą Porsche 911 RSR #56 zespołu Team Project 1. Włoch w tym czasie będzie rywalizował na torze Paul Ricard o tytuł w GT World Challenge Europe.

Kolejnym zespołem z WEC, który planuje zmiany w składzie swoich kierowców, jest Dempsey-Proton Racing wystawiający dwa samochody Porsche 911 RSR. W samochodzie nr #77 Dennis Olsen zastąpi Matta Campbella. Wraz z Norwegiem wystartują także Christian Ried i Riccardo Pera.

W Porsche z numerem #88 potwierdzony został Khaled Al Qubaisi z Abu Zabi. Zawodnik ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich ma ogromne doświadczenie w wyścigach długodystansowych. W przeszłości dwukrotnie wygrywał 24-godzinny wyścig w Dubaju, ma na koncie także zwycięstwo w wyścigu w Bahrajnie, co w 2016 roku pozwoliło mu zdobyć drugie miejsce w klasyfikacji generalnej FIA WEC w klasie GTE-Am. W latach 2014 i 2016 zajął także, za kierownicą samochodów GTE-Am, drugie miejsce w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Do Al Qubaisiego dołączy były kierowca fabryczny Porsche, Niemiec Marco Holzer. Trzeci zawodnik nie został jeszcze ogłoszony.

Kolejne zmiany ogłosił zespół Gulf Racing, w którym regularnego kierowcę ekipy w klasie GTE-Am Andrew Watsona zastąpi mistrz serii ELMS GTE 2020, Alessio Picariello. Belg zasiądzie za kierownicą Porsche 911 RSR nr #86.

W Aston Martin Racing, Brazylijczyk Augusto Farfus wystartuje zamiast Richarda Westbrooka za kierownicą samochodu nr #98.

Do zmian doszło także w klasie LMP2. Zespół Cool Racing postanowił nie przyjeżdżać do Bahrajnu na ostatnią rundę tegorocznego sezonu, dołączając tym samym do ekipy Rebellion Racing z LMP1.

Image: © FIA WEC