Stajnia z Enstone oficjalnie ogłosiła, że w wyniku restrukturyzacji działu technicznego nowe stanowiska obejmą Pat Fry i Matt Hartman.
Ogłoszona decyzja wpisuje się w ramy zapoczątkowanego jesienią ubiegłego roku planu, mającego w zamierzeniu pozwolić na zmaksymalizowanie osiągów samochodu i w konsekwencji osiągnąć cek, jaki wyznaczył zespołowi szef grupy Renault, Luca de Meo, czyli włączenie się do walki o zwycięstwa w ciągu 100 pierwszych startów Alpine.
Zadowolenia z ogłoszonych dziś decyzji personalnych nie krył dyrektor generalny Alpine:
„Znacząco wzmacniamy zespół Alpine F1 witając Pata i Matta na czołowych stanowiskach inżynieryjnych w Enstone" - powiedział Laurent Rossi.
„Pat to jeden z najbardziej doświadczonych inżynierów w F1, natomiast zapał i wiedza Matta będą kluczowe dla wydobycia pełnego potencjału z naszych samochodów, szczególnie biorąc pod uwagę jego wyjątkową wiedzę na temat integracji podwozia i silnika."
Do zadań Pata Fry'a należeć będzie nadzór nad wszelkimi działaniami technicznymi, jakie mieć będą miejsce w fabryce zespołu. Będzie on również sprawować pieczę nad wyznaczaniem docelowych osiągów bolidu, a także nad określaniem niezbędnych możliwości technicznych i umiejętności. Będzie on także mieć decydujący głos w kwestii ewentualnych kompromisów oraz przy ustalaniu długoterminowej strategii rozwoju przy ograniczonym budżecie.
Matt Hartman będzie natomiast skupiał się na zapewnieniu maksymalnej wydajności w warunkach torowych, a także nadzorował kierunek rozwoju podwozia i jego integrację z nową jednostką napędową wzmacniając tym samym współpracę na linii Viry - Enstone.
- Image: © Alpine F1 Team