Autorzy
Obserwator sportów motorowych, szczególnie Formuły 1 oraz Długodystansowych Mistrzostw Świata. Twórca Motorsport Grand Prix.
Coś o mnie
Rywalizację na torach całego świata obserwuję od wielu lat, a w 2011 roku podjąłem decyzję o stworzeniu serwisu Motorsport Grand Prix i zajęciu się dziennikarstwem sportowym.
Swoją uwagę w motorsporcie poświęcam w szczególności Formule 1, Długodystansowym Mistrzostwom Świata, 24-godzinnemu wyścigowi Le Mans, IndyCar i legendarnej rywalizacji Indianapolis 500, ale także na te mniej popularne.
Prócz zamiłowania do pisania i śledzenia sportów motorowych lubię także dobrą książkę, a przede wszystkim kryminały. Sięgam również po inne pozycje, w tym te ze sportu oraz ciekawe reportaże, jak np. „O północy w czarnobylu”.
Bardzo lubię zwiedzać nowe miejsca i odkrywać polskie miasta, ale nie odmawiam sobie spacerów na łonie natury, gdzie mogę naładować baterie do dalszej pracy. Dobrą odskocznią jest również muzyka filmowa oraz klasyczna.
Mam na imię Zuza i od dziewiątego roku życia interesuję się Formułą 1. Subiektywnie – fanka zespołu Red Bull Racing i jego kierowców, obiektywnie – zakochana we wszystkim, co wiąże się z królową motorsportu.
Coś o mnie
Z wykształcenia jestem technikiem weterynarii, jednak swoją przyszłość wiążę z wszelako pojętym światem literatury, bowiem jednym z moich największych marzeń oraz planów na życie jest pisanie książek. Uwielbiam podróżować, odkrywać nowe miejsca, fotografować, słuchać dobrej muzyki – zwłaszcza tej z lat 80-tych – oraz przebywać w otoczeniu kotów; najlepiej tylu, że nie ogarnęłabym ich wszystkich wzrokiem.
Miłość do Formuły 1 zawdzięczam mojej babci, która lubiła oglądać każdą dyscyplinę sportu z udziałem polskich zawodników. Moje początki z F1 łączą się z pierwszymi występami Roberta Kubicy na szczycie motorsportu. Dorastałam wraz z jego pierwszym pole position w Bahrajnie oraz pierwszym zwycięstwem w Kanadzie. Pomimo wypadku w rajdzie Ronde di Andora i długoletniej nieobecności Polaka w świecie wyścigów, moje ogromne zamiłowanie do nich przetrwało, a sam długotrwały proces rehabilitacyjny oraz niesamowity powrót Roberta do czynnego sportu trwał równolegle wraz z moim wkraczaniem w trudną i brutalną dla mnie dorosłość.
Na co dzień pracuję w firmie farmaceutycznej, mieszkam w jednym z najdroższych miast w Polsce oraz wychowuję ośmioletniego kota, Guzika. Zmagam się również z podstępną depresją i za swoją misję uważam słuchanie oraz wspieranie każdej osoby, która zwróci się do mnie z problemem. Świat jest naprawdę dobry – zwłaszcza, że jest w nim Formuła 1. I koty ;)
Entuzjastka królowej motorsportu, futbolu, nauki języków obcych, muzyki oraz marketingu. Swoją przygodę z dziennikarstwem sportowym rozpoczęła w 2021 roku.
Coś o mnie
Ze sportem związana od wielu lat. Trenowała pływanie, piłkę ręczną oraz taniec. Jednak wiele czasu poświęca na swoją drugą pasję, którą jest nauka języków obcych, w szczególności języka niemieckiego.
W przyszłości swoje życie zawodowe chciałaby połączyć z dziennikarstwem i ogólnie pojętym biznesem w branży sportowej lub muzycznej. Interesuje się marketingiem, biznesem międzynarodowym oraz reklamą. Od dziecka pisała opowiadania i eseje, które rozwinęły jej kreatywność i wpłynęły na fascynację słowem pisanym.
Wolny czas poświęca na śledzenie nowinek ze świata Formuły 1 i piłki nożnej, czytanie, a także na relaks z filiżanką kawy i dobrą muzyką.
Mam na imię Damian i jestem autorem na Motorsport Grand Prix. Fan motorsportu, szczególnie wyścigów długodystansowych. Instruktor kartingu halowego.
Coś o mnie
Sportem motorowym interesuję się od najmłodszych lat. Pochodzę z Mrągowa na Mazurach, gdzie rozgrywane są jedne z najszybszych i najbardziej widowiskowych rajdów, w przeszłości zaliczanych nawet do rangi Mistrzostw Świata, które w dzieciństwie niejednokrotnie miałem okazję oglądać.
Od 2012 roku zaczęła się moja przygoda z kartingiem halowym, w tym samym roku uzyskałem także licencję sędziego sportu samochodowego Polskiego Związku Motorowego. Trzy lata później zacząłem pracę jako koordynator techniczny i instruktor na halowym torze kartingowym w Olsztynie, gdzie do tej pory szkolę najmłodszych z techniki jazdy wyścigowej.
Przygodę z pisaniem rozpocząłem w 2016 roku od artykułów związanych z Formułą 1, stopniowo przechodząc do relacjonowania wydarzeń z Długodystansowych Mistrzostw Świata. Od trzech sezonów zasiadam również na prawym fotelu rajdówki, rywalizując w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Powiatu Olsztyńskiego.
Na co dzień pracuję jako doradca klienta w serwisie samochodów ciężarowych Scania. W wolnych chwilach biorę udział w ćwiczeniach oraz zabezpieczeniach medycznych jako ratownik KPP. Prywatnie posiadacz i ogromny miłośnik kotów. Od niedawna nowo rozwijającą się pasją stał się CrossFit i biegi.
Mam na imię Ola. Na Motorsport Grand Prix będę odpowiadać za recenzje książek, filmów, seriali, jakie ukazują się o motorsporcie.
Coś o mnie
Jestem absolwentką stosunków międzynarodowych. Kiedyś w marzeniach było dziennikarstwo sportowe, lecz zabrakło trochę odwagi.
Pasjonuje się Formułą 1 od 2007 roku. Przez jakiś czas prowadziłam nawet bloga o tej dyscyplinie na jednym z dwóch głównych portali informacyjnych w Polsce. Niepoprawna optymistka przynajmniej jeżeli chodzi o wiarę, że w końcu Scuderia Ferrari się ogarnie. Także można mnie określić jak na tym memie, gdzie Tifosi dostaje kolejny cios od teamu i podpis „spokojnie to nasz najtwardszy Tifosi”.
Z biegiem czasu oprócz zainteresowania F1 doszły inne dyscypliny motorsportowe jak rajdy czy wyścigi długodystansowe. W wolnych chwilach lubię także oglądać siatkówkę i czytać książki głównie kryminały, ale nie tylko. Moje recenzje, często też przedpremierowe, można od 2019 roku znaleźć na Instagramie, ponieważ zdarza mi się współpracować z wydawnictwami.
Znany wielu jako redaktor naczelny MotoHigh. W przeszłości współpracował z Motorsport24, Auto Motor i Sport Polska oraz prowadził F1ch-world.
Coś o mnie
Mam 27 lat i dość bogate doświadczenie w sieci, które zbieram już od 2008 roku. Jestem absolwentem dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Zaczynałem od integracji z forumowiczami na stronach o F1, prowadziłem różne blogi oraz centrum gry F1 Challenge '99-'02. Swego czasu miałem także grupy moddingowe, a jedna z nich - VMT - przetrwała do września 2016 roku. Chociaż są jeszcze zalążki reaktywacji jej w 2017 roku.
Miłość do gry i dzielenia się ze społecznością kompletnym pakietem dawały sporo frajdy i satysfakcji. Postanowiłem jednak w pełni oddać się dziennikarskiej pasji, nie pisząc o samej grze, grupach fanów czy ligach itp.
Będąc już studentem zaangażowałem się w rozwój redakcji Motorsport24, gdzie zacząłem nie tylko „trzaskać newsy”, ale i przybliżać ludzkie historie czy analizować bolidy po prezentacjach. W międzyczasie współpracowałem też z polskim oddziałem Auto Motor i Sport we Wrocławiu. Początkowo pisałem głównie o samochodach, ale po jakimś czasie reaktywowałem sekcję motorsport. Wówczas trafiłem na Formułę Student.
Z czasem uświadomiłem sobie, jak widziałbym siebie i co chciałbym zmienić na polskiej scenie dziennikarskiej. Tak zrodził się pomysł na blog Power-Car, a następnie fuzję z MotoHigh. Poza pisaniem o sportach motorowych mam też przyjemność testować i recenzować nowe samochody, a niedawno sprawdziłem też bolid Formuły Renault 2.0.
Wielokrotnie zboczyłem ze ścieżki, chcąc projektować strony internetowe oraz zaznać reżyserii filmowej. Jednakże to pasja do sportów motorowych pokierowała moim życiem i dała sporo możliwości, co skłoniło mnie do dzielenia się tym z wami w jeszcze inny sposób.
Dwudziestoletni dziennikarz, pasjonat Formuły 1, kibic Ferrari i student.
Coś o mnie
Pierwsze wyścigi Formuły 1 zacząłem oglądać kibicując Robertowi Kubicy. Później pasje do królowej morosportu poszerzyłem o pisanie artykułów o wszystkich wydarzeniach ze świata Formuły 1. Od tego czasu F1 na stałe została częścią mojego życia i codzienności.
Jestem niepoprawnie optymistycznym kibicem Ferrari, którego nie zniechęcają do Scuderii nawet najgłupsze strategie. Wszystkie zepsute przez pitwall Ferrari niedziele wynagrodziło mi zobaczenie zwycięstwa Charlesa Leclerca na Red Bull Ringu w 2022 roku na żywo.
Oprócz Formuły 1, ze świata sportów od kilku lat śledzę każdy sezon futbolu amerykańskiego, którego mecze oglądam z wielką przyjemnością.
Poza opisywaniem świata Formuły 1 studiuje stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W wolnym czasie interesuje się polityką i innymi kulturami i zawsze wykorzystam okazje do podróżowania.
Miłośnik sportów, przede wszystkim motorowych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem w 2022 roku.
Coś o mnie
Formułą 1 zachwycam się od 2019 roku. Od zawsze kibicuję Ferrari i co roku łudzę się, że to ten rok! Oprócz Królowej Motorsportu śledzę Formułą 2, Formułą 3, Długodystansowymi Mistrzostwami Świata (FIA WEC) i IndyCar. Poza sportami motorowymi interesuję się tenisem, siatkówką i piłką nożna. Przynajmniej tutaj mój zespół notuje dobre wyniki.
Na co dzień uczęszczam do technikum. Mój zawód nie koniecznie jest związany z dziennikarstwem. Owszem wypisuję, ale różnego rodzaju druczki z usługami hotelowymi. Może pewnego dnia na recepcji spotkam Leclerca? Za marzenia nie karzą.
W 2023 roku spełniłem marzenie z dzieciństwa, jakim był wyjazd na weekend Formuły 1. To przeżycie tylko utwierdziło moje zamiłowanie do tego sportu.
Wolne chwile lubię spędzać aktywnie wraz ze znajomymi. Wieczór z fajnym filmem? Też lubię – idealny na odstresowanie dla każdego Tifosi...
Zagorzały fan królowej motorsportu, historii, muzyki oraz kina akcji – zwłaszcza filmów z Tomem Cruise'm i Hugh Jackman'em.
Coś o mnie
Pasją do Formuły 1 zaraził mnie mój tata, który oglądał wyścig o Grand Prix San Marino w sezonie 2005 – z tego miejsce serdeczne podziękowanie dla mojego taty za wszczepienie tej miłości do królowej sportów motorowych. Kapitalna obrona Fernando Alonso w trakcie tego wyścigu przed zdecydowanie szybszym bolidem Ferrari Michaela Schumachera zachwyciła mnie do tego stopnia, że od 2005 roku do chwili obecnej przegapiłem maksymalnie dziesięć wyścigów.
Od zetknięcia się z F1 nie kibicuje zespołowi, lecz zawsze wiernie jednemu kierowcy – Fernando Alonso. Wspomniane dziesięć wyścigów, które ominąłem, bądź przegapiłem, miały miejsce w latach 2019-2020, tj. w sezonach, w których kierowca z Oviedo zrobił sobie przerwę od F1 i zdobył w tym czasie mistrzostwo FIA WEC, dwukrotnie triumfował w 24-godzinnym wyścigu Le Mans oraz zwyciężył w Rolex 24 at Daytona. Występy Alonso w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA WEC), Indy 500 czy Dakarze, pchnęły mnie ku temu, aby zaznajomić się z zasadami i przepisami obowiązującymi w tych kategoriach motorsportu.
Z wykształcenia jestem prawnikiem a swoją przyszłość wiążę z adwokaturą.
Współpracujemy z ambitnymi ludźmi i markami.
Zbudujmy wspólnie ciekawą platformę.
Copyright © 2023 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone