Pierwsze metry w hybrydowym samochodzie pokonał kierowca fabryczny BMW M Motorsport i BMW M Team WRT Nick Yelloly podczas wdrożenia w Dingolfing, wnosząc swoją wiedzę z przygotowań i pierwszych startów prototypem BMW w północnoamerykańskiej serii IMSA, gdzie samochód odniósł już sukces w tym sezonie.

Po wstępnym teście funkcjonalnym pierwsze przygotowania odbyły się w zeszłym tygodniu w Aragonii. BMW M Hybrid V8 działało bezproblemowo przez trzy dni, pozwalając zespołowi od samego początku zebrać wiele cennych danych. Fabryczni kierowcy BMW Jesse Krohn, Maxime Martin, Sheldon van der Linde i Dreis Vanthoor zmieniali się za kierownicą, natomiast w weekend członkowie ekipy przeprowadzili kolejny test funkcjonalny.

W nadchodzących tygodniach i miesiącach odbędą się liczne dodatkowe testy, podczas których BMW M Team WRT optymalnie przygotuje się do rozpoczęcia sezonu FIA WEC 2 marca 2024 roku w Katarze.

BMW M Hybrid V8 / © BMW AG
BMW M Hybrid V8 / © BMW AG

„Ostatni tydzień był bardzo dobrym początkiem naszego programu przygotowań do WEC” – przyznał Andreas Ross, szef BMW M Motorsport. „BMW M Hybrid V8 działało płynnie podczas pierwszych jazd testowych i od samego początku dało naszym inżynierom oraz zespołowi możliwość zdobycia wielu informacji”.

„To wielki krok, na który wszyscy ciężko pracowaliśmy. To kamień milowy dla zespołu” – podkreślił natomiast Vincent Vosse, szef zespołu Team WRT.

„Bycie w Le Mans zawsze było celem ekipy, ale reprezentowanie w La Mans producenta takiego jak BMW w najwyższej kategorii to spełnienie marzeń. Mam wrażenie, że mamy za sobą najlepszego producenta”.

„Chłopaki wykonali świetną robotę, budując i przygotowując samochód. Wdrożenie poszło dobrze, a potem pokonaliśmy dni testowe bez żadnych problemów”.

„To był ważny pierwszy krok w przygotowaniach do sezonu 2024, więc nie mogę się doczekać i chcę bardzo podziękować wszystkim facetom, którzy są w to zaangażowani”.

BMW M Hybrid V8 / © BMW AG
BMW M Hybrid V8 / © BMW AG