Tor Portimão będzie gościł już w najbliższy weekend ostatnią rundę European Le Mans Series, a nawet… dwie rundy. Załoga żółto-zielonego Ligiera LMP3 z numerem #13 walczy o trzecie podium w tym sezonie, a także o tytuł mistrzowski.

Po weekendzie w Portimão wszystkie oczy zwrócone będą na Bahrajn, gdzie zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans w samochodzie ORECA #34 także mają szansę na zdobycie tytułu mistrzowskiego.

Nowe wyzwanie na rok 2024

Podczas gdy tegoroczny sezon zmierza ku końcowi, zeszłotygodniowa informacja, że zespół będzie rywalizować w mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar Championship pod nazwą Inter Europol by PR1/Mathiasen Motorsports, jest wiadomością o kluczowym znaczeniu. Wkrótce poznamy więcej szczegółów na ten temat.

Współpraca z PR1/Mathiasen Motorsports zapowiada się wyjątkowo ekscytująco. W miniony weekend amerykańska ekipa zajęła trzecie miejsce w wyścigu Motul Petit Le Mans, po raz kolejny zdobywając tytuł mistrzowski w klasie LMP2. Wielkie gratulacje dla naszych amerykańskich partnerów!

Po występach na torach Fuji Speedway i Spa Francorchamps

Fuji to oszałamiający tor, z fantastycznymi kibicami i bogatą historią. Niestety, w tym roku nie był łaskawy dla zespołu Inter Europol Competition. Kuba Śmiechowski, Fabio Scherer i Albert Costa oraz zespół nie byli w stanie wycisnąć z samochodu prędkości, którą tak często demonstrowali w tym roku. Dziewiąte miejsce na mecie było rozczarowaniem. Pomimo to, przed ostatnią rundą serii w Bahrajnie, zespół wciąż ma matematyczne szanse na tytuł.

Następnie zespół udał się po raz drugi w tym roku na tor Spa-Francorchamps, tym razem na rundę European Le Mans Series. Dzięki wysokiej drugiej pozycji na mecie załoga LMP3 Miguel Cristóvão, Wyatt Brichaček i Kai Askey zachowała szanse na tytuł mistrzowski, o który powalczy w dwóch wyścigach w Portimão. Załoga prototypu Oreca #43 w klasie LMP2 Rui Andrade, Olli Caldwell i Jonathan Aberdein utrzymywała świetne tempo, ale pechowy błąd wyeliminował ją z wyścigu.

Przed Portimao i Bahrajnem

W zeszłym roku o tej porze załoga #13 jechała do Portimão z jasnym celem, jakim było zdobycie tytułu w klasie LMP3. Początkowo wszystko szło zgodnie z planem, ale pod koniec wyścigu niezwykle pechowy zbieg okoliczności odebrał polskiej ekipie szanse walki o tytuł. W tym roku zespół chce odwrócić kartę i liczy na uśmiech fortuny.

Miguel, Wyatt i Kai mają trudne zadanie, aby wygrać oba czterogodzinne wyścigi, obserwując przy tym, co zrobią rywale. Załoga zajmuje obecnie drugie miejsce w mistrzostwach i marzy o zdobyciu tytułu. Podczas tego długiego weekendu wiele może się wydarzyć.

W Bahrajnie prototypy LMP2 będą rywalizować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata po raz ostatni. Dlatego zespół pragnie zakończyć ten wspaniały, wyjątkowy sezon pozytywnym akcentem. Także i tu walka o tytuł będzie bardzo trudna, ale cel jest możliwy do osiągnięcia. Kuba, Albert i Fabio są zdeterminowani, aby doprowadzić prototyp Oreca #34 do mety na jak najwyższym miejscu i zakończyć sezon w dobrym stylu.

Harmonogram weekendu ELMS Portimão (wszystkie czasy CET)

Środa, 18 października

  • 09:00 – Sesja testowa 1
  • 13:30 – Sesja testowa 2

Czwartek, 19 października

  • 09:50 – Sesja treningowa 1
  • 16:20 – Sesja testowa dla kierowców brązowych

Piątek, 20 października

  • 10:15 – Sesja kwalifikacyjna 1
  • 14:45 – Wyścig 4h Algarve

Sobota, 21 października

  • 11:30 – Sesja treningowa 2
  • 17:35 – Sesja kwalifikacyjna 2

Niedziela, 22 października

  • 13:00 – Wyścig 4h Portimão

Harmonogram weekendu FIA WEC w Bahrajnie (wszystkie czasy CET)

Czwartek, 2 listopada

  • 09:15 – Sesja treningowa 1
  • 15:30 – Sesja treningowa 2

Piątek, 3 listopada

  • 10:00 – Sesja treningowa 3
  • 14:40 – Sesja kwalifikacyjna

Sobota, 4 listopada

  • 12:00 – Wyścig 8h Bahrain

Pretendenci do tytułu w sezonie 2023

Sześciu kierowców w dwóch seriach mistrzowskich, w dwóch prototypach i klasach będzie walczyć do końca o tytuły mistrzowskie zarówno w European Le Mans Series w Portimão, jak i w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w Bahrajnie. Choć jest to dość odległa perspektywa, dzięki ciężkiej pracy zarówno zespołu, jak i kierowców, nadal są szanse.

Źródło: Inter Europol Competition