Najbardziej zauważalne zmiany wizualne planuje wprowadzić Peugeot w prototypie 9X8, którego konstruktorzy już od kilku miesięcy rozważają opcję zmiany pakietu aerodynamicznego.

Samochody LMH, w przeciwieństwie do samochodów LMDh, mogą skorzystać z maksymalnie pięciu modyfikacji związanych z wydajnością, jednak proces ten wymaga wielu testów i czasu.

FIA i ACO muszą dopilnować, aby producenci prototypów Hypercar nie wprowadzili ulepszeń, które zakłócałyby proces równowagi osiągów, który jest obecnie stosowany w celu zapewnienia konkurencyjności wszystkich prototypów LMH i LMDh.

W rezultacie mamy do czynienia z długotrwałym procesem zatwierdzania sprawdzającym, jak ulepszenia w zakresie niezawodności lub bezpieczeństwa wpływają na osiągi samochodu.

W zeszłym miesiącu w Fuji, dyrektor techniczny Peugeot Sport, Olivier Jansonnie, podkreślił, że nadal potrzeba większej jasności ze strony władz FIA i ACO co do tego, jak daleko producenci LMH mogą przesuwać granice poprawy wydajności swoich konstrukcji.

„Nasze stanowisko jest takie samo. Nadal chcemy większej przejrzystości i nie możemy wprowadzać aktualizacji bez ich zgody. To, co moglibyśmy zrobić, nie zostało jeszcze zamrożone i wciąż nad tym dyskutujemy” – stwierdził Jansonnie.

„Odbyliśmy prywatne rozmowy z ACO i FIA, oni znają naszą opinię na ten temat, a my znamy ich. Czekamy teraz na wspólne porozumienie” – dodał.

Wydaje się jednak, że władze serii i Peugeot doszli do porozumienia. Jest praktycznie pewne, że francuski producent zdecydował się na bardzo istotne przeróbki samochodu, nadal opartego na tym samym nadwoziu, jednak z dużą zmianą koncepcji pakietu aerodynamicznego.

Model 9X8 bez tylnego skrzydła nie sprostał oczekiwaniom konstruktorów, dlatego Peugeot Sport zdecydował się na przeprojektowanie samochodu w oparciu o znacznie bardziej konwencjonalne rozwiązania.

Pierwsze testy konstrukcji z pełnowymiarowym tylnym skrzydłem i płaską podłogą odbędą się prawdopodobnie pod koniec tego roku.