Z wysokiego „C” sobotnią walkę o punkty na torze Shanghai International rozpoczął Lewis Hamilton, który lepiej ruszył z drugiego miejsca i już w pierwszym zakręcie poradził sobie ze zdobywcą pole position Lando Norrisem. Brytyjczyk przez długi prawy zakręt próbował utrzymać się u boku swojego starszego kolegi, lecz brak przyczepności tylnej osi spowodował, że kierowca McLarena musiał uznać wyższość aż pięciu zawodników i spadł na siódmą lokatę.

Obronną ręką z całej sytuacji na pierwszym okrążeniu wyszedł Fernando Alonso, który znalazł się za Lewisem Hamiltonem, lecz nie był w stanie utrzymać się w niewielkiej odległości za kierowcą Mercedesa. Początkowe dobre tempo Hiszpana pozwalało jednak trzymać na dystans Maxa Verstappena, który zgłaszał problemy z baterią i przez pierwsze okrążenia musiał bronić się przed atakującym go Carlosem Sainzem.

W drugiej dziesiątce straty próbował odrabiać tymczasem George Russell, który jako jedyny zdecydował się na miękkie ogumienie, w porównaniu do pośrednich mieszanek u pozostałych zawodników. Brytyjczyk już na starcie poradził sobie z Valtterim Bottasem oraz Kevinem Magnussenem, co dało awans na dziesiątą lokatę i możliwość rozpoczęcia pogoni za bohaterem lokalnej publiczności, Zhou Guanyu.

Gdy opony nabrały odpowiedniej temperatury, bardzo szybko o sobie dał znać Max Verstappen, który poradził sobie z ustawieniami swojego auta i mógł powalczyć o coś więcej niż jedynie trzecia lokata. Lider klasyfikacji kierowców już na siódmym okrążeniu poradził sobie z Fernando Alonso, a po kolejnych trzech kółkach był już przed Lewisem Hamiltonem, który narzekał na brak przyczepności i wyraźny brak chęci Mercedesa W15 na odpowiednie pokonywanie wolniejszych zakrętów.

Jedynym zmartwieniem Hamiltona od tej pory było utrzymanie drugiej pozycji, ponieważ Verstappen z okrążenia na okrążenie zyskiwał coraz to większą przewagę. Brytyjczykowi w zapewnieniu sobie drugiego miejsca pomógł Alonso, znajdujący się pod silną presją ze strony Carlosa Sainza, lecz przez kilka kolejnych okrążeń żaden z kierowców nie podejmował większego ryzyka i utrzymywał swoje lokaty.

W drugiej dziesiątce również nie dochodziło do żadnych zmian – na jedenastym miejscu plasował się Kevin Magnussen przed Valtterim Bottasem, Danielem Ricciardo, Lancem Strollem, Nico Hulkenbergiem, Estebanem Oconem oraz Pierrem Gaslym. Jedyny postęp w środku pola odnotował Russell, który poradził sobie z Zhou i wskoczył na dziewiąte miejsce.

Wszystko zmieniło się na szesnastym okrążeniu, kiedy próby wyprzedzenia Fernando Alonso podjął się Carlos Sainz. Hiszpan przez kilka zakrętów próbował poradzić sobie z bardziej doświadczonym rodakiem, lecz niewielki kontakt obu zawodników i wyjazd poza optymalną linię jazdy wykorzystał Sergio Perez, który wskoczył na trzecią lokatę.

Największym przegranym powyższej sytuacji okazał się kierowca Astona Martina, który musiał pojawić się w boksach na wymianę opon, po stwierdzeniu niewielkiego przebicia. Okrążenie później Hiszpan wycofał się ostatecznie z walki w sprincie, po spadku na przedostatnią pozycję.

Zwycięzcą sobotniej walki o punkty okazał się Max Verstappen, który pojawił się na mecie z przewagą ponad trzynastu sekund przed drugim Lewisem Hamiltonem oraz trzecim w zestawieniu Sergio Perezem. Na czwartym miejscu dojechał natomiast Charles Leclerc, a czołową piątkę zamknął ostatecznie Carlos Sainz, uznając wyższość Monakijczyka.

Szósty finalnie był Lando Norris przed Oscarem Piastrim i George'em Russellem, który wywalczył jeden punkt.

Wyniki sprintu Grand Prix Chin:

POZ. KIEROWCA ZESPÓŁ CZAS STRATA KM/H OKR
1 Max Verstappen Red Bull Racing 32:04.660   193.366 19
2 Lewis Hamilton Mercedes 32:17.703 13.043 192.064 19
3 Sergio Perez Red Bull Racing 32:19.918 15.258 191.845 19
4 Charles Leclerc Ferrari 32:22.146 17.486 191.625 19
5 Carlos Sainz Ferrari 32:25.356 20.696 191.309 19
6 Lando Norris McLaren 32:26.748 22.088 191.172 19
7 Oscar Piastri McLaren 32:29.373 24.713 190.914 19
8 George Russell Mercedes 32:30.356 25.696 190.818 19
9 Zhou Guanyu Sauber 32:36.611 31.951 190.208 19
10 Kevin Magnussen Haas 32:42.058 37.398 189.680 19
11 Daniel Ricciardo RB 32:42.500 37.840 189.637 19
12 Valtteri Bottas Sauber 32:42.955 38.295 189.593 19
13 Esteban Ocon Alpine 32:44.501 39.841 189.444 19
14 Lance Stroll Aston Martin 32:44.959 40.299 189.400 19
15 Pierre Gasly Alpine 32:45.498 40.838 189.348 19
16 Yuki Tsunoda RB 32:46.530 41.870 189.249 19
17 Alexander Albon Williams 32:47.658 42.998 189.140 19
18 Logan Sargeant Williams 32:51.012 46.352 188.818 19
19 Nico Hulkenberg Haas 32:54.290 49.630 188.505 19
20 Fernando Alonso Aston Martin 29:29.513 +2 okr 188.140 17