AMR25 to ewolucja poprzednika, ze zmianami mającymi na celu uczynienie samochodu łatwiejszym w prowadzeniu, jak również poprawę ogólnego zachowania, jeśli chodzi o odczucia kierowcy. Bolid został mocno zmodyfikowany po stronie aerodynamicznej w porównaniu do AMR24, przy czym najbardziej zauważalne zmiany dotyczą przednich i tylnych skrzydeł, bocznych osłon, pokrywy silnika oraz podłogi.
„Cieszę się, że rozpoczynamy ten sezon i jutro w Bahrajnie zobaczymy AMR25” – powiedział szef zespołu, Andy Cowell. „To ukoronowanie ciężkiej pracy i poświęcenia w AMR Technology Campus. Wszyscy jesteśmy zainspirowani DNA Astona Martina i nieustannie dążymy do doskonałości, zarówno na torze, jak i poza nim”.
„W przypadku tegorocznego samochodu naprawdę wzięliśmy pod uwagę wnioski i opinie z zeszłego sezonu. Skupiliśmy się na stworzeniu bardziej nadającego się do jazdy auta dla Lance'a i Fernando oraz ciężko pracowaliśmy, aby był łagodniejszy”.
„Nasze cele są realistyczne, jeśli chodzi o to, jak możemy nieustannie się doskonalić we wszystkich obszarach, zwłaszcza że my, podobnie jak wszystkie zespoły, zbliżamy się do istotnej zmiany przepisów w 2026 roku”.

Detale AMR25
Przednie skrzydło AMR25 to znacząca ewolucja i zostało ono wprowadzone pod koniec zeszłego roku. Zmiany mają na celu poprawę docisku przy niskiej prędkości, balansu samochodu i zapewnienie kierowcom większej stabilności we wszystkich fazach pokonywania zakrętów.
Boczne osłony AMR25 zostały przeprofilowane i są najbardziej rzucającą się w oczy zmianą w porównaniu do poprzednika. Głęboko podcięte, mają opadający kanał wzdłuż górnej powierzchni, aby lepiej kierować przepływem powietrza.

Ściśle upakowany układ chłodzenia został przekonfigurowany, aby pomieścić nową konstrukcję bocznych sekcji. Chłodnice odgrywają kluczową rolę w regulacji temperatury układu napędowego.
Osłona silnika ma ząbkowany, ostry jak brzytwa grzbiet biegnący od skrzynki powietrznej w kierunku tylnego skrzydła, aby kierować przepływ powietrza do tyłu samochodu.

Konstrukcja podłogi została zmieniona w celu poprawy przepływu powietrza pod samochodem. Nowa konstrukcja bocznych osłon i nadwozia uzupełnia to, umożliwiając lepsze zarządzanie przepływem powietrza pod samochodem i nad tylnym skrzydłem.
AMR25 ma zwieszenie typu push-rod z przodu i z tyłu; zespół kół jest połączony z podwoziem za mocą konstrukcji diagonalnej z wyższym punktem mocowań na nadwoziu auta.

Nowe kanały hamulcowe z przodu i z tyłu samochodu zostały zaprojektowane w celu poprawy chłodzenia hamulców i zarządzania przepływem powietrza. Kanały hamulcowe kierują powietrze do i z zespołu hamulcowego; w AMR25 składa się on z zacisków hamulcowych Brembo oraz tarcz i klocków z włókna węglowego Carbon Industrie.
Stabilny tył poprawia również pokonywanie zakrętów poprzez ograniczenie poślizgu; tylne skrzydło AMR25 zostało zaprojektowane właśnie z myślą o tym.

Lance Stroll i Fernando Alonso po raz pierwszy zapoznają się z nowym autem już w poniedziałek, kiedy wyjadą na tor w Bahrajnie, przed przedsezonowymi testami w dniach 26-28 lutego.
