AMR25 to ewolucja poprzednika, ze zmianami mającymi na celu uczynienie samochodu łatwiejszym w prowadzeniu, jak również poprawę ogólnego zachowania, jeśli chodzi o odczucia kierowcy. Bolid został mocno zmodyfikowany po stronie aerodynamicznej w porównaniu do AMR24, przy czym najbardziej zauważalne zmiany dotyczą przednich i tylnych skrzydeł, bocznych osłon, pokrywy silnika oraz podłogi.

„Cieszę się, że rozpoczynamy ten sezon i jutro w Bahrajnie zobaczymy AMR25” – powiedział szef zespołu, Andy Cowell. „To ukoronowanie ciężkiej pracy i poświęcenia w AMR Technology Campus. Wszyscy jesteśmy zainspirowani DNA Astona Martina i nieustannie dążymy do doskonałości, zarówno na torze, jak i poza nim”.

„W przypadku tegorocznego samochodu naprawdę wzięliśmy pod uwagę wnioski i opinie z zeszłego sezonu. Skupiliśmy się na stworzeniu bardziej nadającego się do jazdy auta dla Lance'a i Fernando oraz ciężko pracowaliśmy, aby był łagodniejszy”.

„Nasze cele są realistyczne, jeśli chodzi o to, jak możemy nieustannie się doskonalić we wszystkich obszarach, zwłaszcza że my, podobnie jak wszystkie zespoły, zbliżamy się do istotnej zmiany przepisów w 2026 roku”.

Aston Martin AMR25 / © Aston Martin Aramco Formula One Team
Aston Martin AMR25 / © Aston Martin Aramco Formula One Team

Detale AMR25

Przednie skrzydło AMR25 to znacząca ewolucja i zostało ono wprowadzone pod koniec zeszłego roku. Zmiany mają na celu poprawę docisku przy niskiej prędkości, balansu samochodu i zapewnienie kierowcom większej stabilności we wszystkich fazach pokonywania zakrętów.

Boczne osłony AMR25 zostały przeprofilowane i są najbardziej rzucającą się w oczy zmianą w porównaniu do poprzednika. Głęboko podcięte, mają opadający kanał wzdłuż górnej powierzchni, aby lepiej kierować przepływem powietrza.

Aston Martin AMR25 / © Aston Martin Aramco Formula One Team
Aston Martin AMR25 / © Aston Martin Aramco Formula One Team

Ściśle upakowany układ chłodzenia został przekonfigurowany, aby pomieścić nową konstrukcję bocznych sekcji. Chłodnice odgrywają kluczową rolę w regulacji temperatury układu napędowego.

Osłona silnika ma ząbkowany, ostry jak brzytwa grzbiet biegnący od skrzynki powietrznej w kierunku tylnego skrzydła, aby kierować przepływ powietrza do tyłu samochodu.

Aston Martin AMR25 / © Aston Martin Aramco Formula One Team
Aston Martin AMR25 / © Aston Martin Aramco Formula One Team

Konstrukcja podłogi została zmieniona w celu poprawy przepływu powietrza pod samochodem. Nowa konstrukcja bocznych osłon i nadwozia uzupełnia to, umożliwiając lepsze zarządzanie przepływem powietrza pod samochodem i nad tylnym skrzydłem.

AMR25 ma zwieszenie typu push-rod z przodu i z tyłu; zespół kół jest połączony z podwoziem za mocą konstrukcji diagonalnej z wyższym punktem mocowań na nadwoziu auta.

Aston Martin AMR25 / © Aston Martin Aramco Formula One Team
Aston Martin AMR25 / © Aston Martin Aramco Formula One Team

Nowe kanały hamulcowe z przodu i z tyłu samochodu zostały zaprojektowane w celu poprawy chłodzenia hamulców i zarządzania przepływem powietrza. Kanały hamulcowe kierują powietrze do i z zespołu hamulcowego; w AMR25 składa się on z zacisków hamulcowych Brembo oraz tarcz i klocków z włókna węglowego Carbon Industrie.

Stabilny tył poprawia również pokonywanie zakrętów poprzez ograniczenie poślizgu; tylne skrzydło AMR25 zostało zaprojektowane właśnie z myślą o tym.

Aston Martin AMR25 / © Aston Martin Aramco Formula One Team
Aston Martin AMR25 / © Aston Martin Aramco Formula One Team

Lance Stroll i Fernando Alonso po raz pierwszy zapoznają się z nowym autem już w poniedziałek, kiedy wyjadą na tor w Bahrajnie, przed przedsezonowymi testami w dniach 26-28 lutego.

Aston Martin AMR25 / © Aston Martin Aramco Formula One Team
Aston Martin AMR25 / © Aston Martin Aramco Formula One Team