Charakterystyka toru
- Długość toru: 5.891 km
- Dystans wyścigu: 52 okrążeń / 306 kilometrów
- Ilość zakrętów: 18 (8 lewych i 10 prawych)
- Dystans z pole position do pierwszej strefy hamowania: 643 metry
- Pole position: Lewa strona toru
- Długość ograniczenia prędkości w alei serwisowej: 510 metrów
- Przejazd przez aleję serwisową z prędkością 80 km/h: 23 sekundy
- Okrążenie toru (czas) przy otwartej pełnej przepustnicy: 68%
- Okrążenie toru (dystans) przy otwartej pełnej przepustnicy: 77%
- Zmiana biegów na okrążenie: 37
- Hamowania powyżej 2G: 4
- Mocne hamowanie (<0.4s @ >4G): 1
- Siła hamowania: Średnia
- Maksymalne obciążenie (G-Force): 5.0 (9 zakręt)
- Maksymalna prędkość: 326.4 km/h
- Zużycie paliwa: Niskie
- Strefa DRS: Z5-6, Z14-15
- Możliwości wyprzedzania: Z6, Z15
- Rekord okrążenia (wyścig): 1:27.097 (Verstappen, 2020)
- Rekord absolutny: 1:24.303 (Hamilton, Q3, 2020)
Statystyki 2024
- Najszybsze okrążenie – Trening 1: 1:27.420
- Najszybsze okrążenie – Trening 2: 1:26.549
- Najszybsze okrążenie — Trening 3: 1:37.529
- Najszybsze okrążenie — Kwalifikacje – Q1: 1:29.547
- Najszybsze okrążenie — Kwalifikacje – Q2: 1:26.559
- Najszybsze okrążenie — Kwalifikacje – Q3: 1:25.819
- Delta T1 – Q3: -1.601 sekundy
- Delta Q1 – Q3: -3.728 sekundy
- Podium: Hamilton, Verstappen, Norris
- Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:28.293 (Sainz)
- Czas zwycięzcy wyścigu: 1:22:27.059
- Średnia prędkość zwycięzcy wyścigu: 222.821 km/h
- Najwyższa prędkość w kwalifikacjach: 332.7 km/h (Piastri)
- Najwyższa prędkość w wyścigu: 335.8 km/h (Perez)
- Wygrywająca strategia: 2 pit stopy (27 i 38 okrążenie)
- Ilość pit stopów: 45
- Wyprzedzeń bez pomocy: 11
- Wyprzedzeń przy pomocy systemu DRS: 15
- Niesklasyfikowań (wypadek / dyskwalifikacja): 0
- Niesklasyfikowań (powód mechaniczny): 2
Charakterystyka wyścigów (2022-2024):
- Wyścigi z wyjazdem samochodu bezpieczeństwa na tor: 3/5
- Ogólna liczna wyjazdów samochodu bezpieczeństwa: 3
- Prawdopodobieństwo wyjazdu samochodu bezpieczeństwa: 60%
- Średnia temperatura otoczenia: 21.3°C
- Maksymalna temperatura otoczenia: 25.9°C
- Średnia temperatura toru: 35.1°C
- Maksymalna temperatura toru: 48.1°C
- Sesji deszczowych: 8/25
- Prawdopodobieństwo opadów: 32%
- Ciśnienie: 998.7 hPa
- Zwycięzcy: Lewis Hamilton (2024), Max Verstappen (2023), Carlos Sainz (2022)
Alokacja ogumienia (ilość na jednego kierowcę):
-
Miękkich zestawów: 8
-
Pośrednich zestawów: 3
-
Twardych zestawów: 2
-
Opony: C2, C3, C4
Fakty o Grand Prix Wielkiej Brytanii:
-
Silverstone Circuit, o długości 5,891 km, jest piątym najdłuższym torem w kalendarzu Formuły 1. Dłuższe są jedynie Spa-Francorchamps (7,004 km), Baku (6,003 km), Las Vegas (6,201 km) oraz Dżudda (6,174 km).
-
Maggots, Becketts, Chapel – Silverstone może pochwalić się jednymi z najbardziej ikonicznych nazw zakrętów w całym motorsporcie. Jest to jeden z zaledwie trzech torów w F1, na których inżynierowie stosują nazwy zakrętów zamiast numerów – pozostałe to Spa-Francorchamps oraz Monako.
-
Kierowcy pokonują niemal 80% jednego okrążenia toru Silverstone z pełnym otwarciem przepustnicy, co stanowi drugi najwyższy odsetek w tym sezonie – tuż po Australii.
-
Na Silverstone zawodnicy doświadczają także jednych z najwyższych przeciążeń bocznych w sezonie – maksymalnie 5,2g w zakręcie Stowe (zakręt 15). Dla porównania: przeciętna waga ludzkiej głowy z kaskiem to około 7 kg, więc w tym momencie szyja kierowcy musi wytrzymać siłę ciągnącą w bok z równowartością aż 35 kg.
-
Długi na niemal 650 metrów dojazd do pierwszego punktu hamowania jest drugim najdłuższym w kalendarzu sezonu 2025 – dłuższy jest tylko w Meksyku (767,5 m).