Charakterystyka toru

  • Długość toru: 5.891 km
  • Dystans wyścigu: 52 okrążeń / 306 kilometrów
  • Ilość zakrętów: 18 (8 lewych i 10 prawych)
  • Dystans z pole position do pierwszej strefy hamowania: 643 metry
  • Pole position: Lewa strona toru
  • Długość ograniczenia prędkości w alei serwisowej: 510 metrów
  • Przejazd przez aleję serwisową z prędkością 80 km/h: 23 sekundy
  • Okrążenie toru (czas) przy otwartej pełnej przepustnicy: 68%
  • Okrążenie toru (dystans) przy otwartej pełnej przepustnicy: 77%
  • Zmiana biegów na okrążenie: 37
  • Hamowania powyżej 2G: 4
  • Mocne hamowanie (<0.4s @ >4G): 1
  • Siła hamowania: Średnia
  • Maksymalne obciążenie (G-Force): 5.0 (9 zakręt)
  • Maksymalna prędkość: 326.4 km/h
  • Zużycie paliwa: Niskie
  • Strefa DRS: Z5-6, Z14-15
  • Możliwości wyprzedzania: Z6, Z15
  • Rekord okrążenia (wyścig): 1:27.097 (Verstappen, 2020)
  • Rekord absolutny: 1:24.303 (Hamilton, Q3, 2020)

Statystyki 2024

  • Najszybsze okrążenie – Trening 1: 1:27.420
  • Najszybsze okrążenie – Trening 2: 1:26.549
  • Najszybsze okrążenie — Trening 3: 1:37.529
  • Najszybsze okrążenie — Kwalifikacje – Q1: 1:29.547
  • Najszybsze okrążenie — Kwalifikacje – Q2: 1:26.559
  • Najszybsze okrążenie — Kwalifikacje – Q3: 1:25.819
  • Delta T1 – Q3: -1.601 sekundy
  • Delta Q1 – Q3: -3.728 sekundy
  • Podium: Hamilton, Verstappen, Norris
  • Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:28.293 (Sainz)
  • Czas zwycięzcy wyścigu: 1:22:27.059
  • Średnia prędkość zwycięzcy wyścigu: 222.821 km/h
  • Najwyższa prędkość w kwalifikacjach: 332.7 km/h (Piastri)
  • Najwyższa prędkość w wyścigu: 335.8 km/h (Perez)
  • Wygrywająca strategia: 2 pit stopy (27 i 38 okrążenie)
  • Ilość pit stopów: 45
  • Wyprzedzeń bez pomocy: 11
  • Wyprzedzeń przy pomocy systemu DRS: 15
  • Niesklasyfikowań (wypadek / dyskwalifikacja): 0
  • Niesklasyfikowań (powód mechaniczny): 2

Charakterystyka wyścigów (2022-2024):

  • Wyścigi z wyjazdem samochodu bezpieczeństwa na tor: 3/5
  • Ogólna liczna wyjazdów samochodu bezpieczeństwa: 3
  • Prawdopodobieństwo wyjazdu samochodu bezpieczeństwa: 60%
  • Średnia temperatura otoczenia: 21.3°C
  • Maksymalna temperatura otoczenia: 25.9°C
  • Średnia temperatura toru: 35.1°C
  • Maksymalna temperatura toru: 48.1°C
  • Sesji deszczowych: 8/25
  • Prawdopodobieństwo opadów: 32%
  • Ciśnienie: 998.7 hPa
  • Zwycięzcy: Lewis Hamilton (2024), Max Verstappen (2023), Carlos Sainz (2022)

Alokacja ogumienia (ilość na jednego kierowcę):

  • Miękkich zestawów: 8

  • Pośrednich zestawów: 3

  • Twardych zestawów: 2

  • Opony: C2, C3, C4

Fakty o Grand Prix Wielkiej Brytanii:

  • Silverstone Circuit, o długości 5,891 km, jest piątym najdłuższym torem w kalendarzu Formuły 1. Dłuższe są jedynie Spa-Francorchamps (7,004 km), Baku (6,003 km), Las Vegas (6,201 km) oraz Dżudda (6,174 km).

  • Maggots, Becketts, Chapel – Silverstone może pochwalić się jednymi z najbardziej ikonicznych nazw zakrętów w całym motorsporcie. Jest to jeden z zaledwie trzech torów w F1, na których inżynierowie stosują nazwy zakrętów zamiast numerów – pozostałe to Spa-Francorchamps oraz Monako.

  • Kierowcy pokonują niemal 80% jednego okrążenia toru Silverstone z pełnym otwarciem przepustnicy, co stanowi drugi najwyższy odsetek w tym sezonie – tuż po Australii.

  • Na Silverstone zawodnicy doświadczają także jednych z najwyższych przeciążeń bocznych w sezonie – maksymalnie 5,2g w zakręcie Stowe (zakręt 15). Dla porównania: przeciętna waga ludzkiej głowy z kaskiem to około 7 kg, więc w tym momencie szyja kierowcy musi wytrzymać siłę ciągnącą w bok z równowartością aż 35 kg.

  • Długi na niemal 650 metrów dojazd do pierwszego punktu hamowania jest drugim najdłuższym w kalendarzu sezonu 2025 – dłuższy jest tylko w Meksyku (767,5 m).