Nowy obiekt o długości 5,47 kilometra, podlegający homologacji FIA i ostatecznym specyfikacjom projektowym, będzie składał się z dwudziestu zakrętów, a przewidywany czas okrążenia kwalifikacyjnego to 1 minuta i 32 sekundy.

Tor zbudowany wokół światowej klasy centrum wystawowego IFEMA będzie także obejmował wysokiej klasy Paddock z nową wieżą wyścigową oraz przestrzeń biurową, strefami gościnnymi dla VIP-ów i strefami rozrywki.

Przewiduje się, że obiekt będzie w stanie pomieścić ponad sto dziesięć tysięcy fanów dziennie, którzy będą korzystali z trybun, wstępu ogólnego oraz gościnności w strefie VIP. W pierwszej połowie umowy planowane jest także zwiększenie przepustowości toru do stu czterdziestu tysięcy dziennie.

„Madryt to niesamowite miasto z niesamowitym dziedzictwem sportowym i kulturowym, a dzisiejsze ogłoszenie rozpoczyna nowy, ekscytujący rozdział dla F1 w Hiszpanii” – powiedział Stefano Domenicali, szef Formuły 1.

„Chciałbym podziękować zespołowi IFEMA MADRID, władzom regionalnym Madrytu i burmistrzowi miasta za przygotowanie fantastycznej propozycji”.

„To naprawdę uosabia wizję Formuły 1, zakładającą stworzenie wielodniowego spektaklu sportu i rozrywki, który zapewnia fanom maksymalną wartość i uwzględnia innowacyjne oraz zrównoważony rozwój” – dodał Włoch.

Przebieg toru w Madrycie / © Formula 1
Przebieg toru w Madrycie / © Formula 1

Formuła 1 ścigała się na ulicach Hiszpanii trzykrotnie: w latach pięćdziesiątych w dzielnicy Pedralbes w Barcelonie, a następnie w parku Montjuic, gdzie odbyły się cztery rundy Grand Prix – ostatnia miała miejsce w 1975 roku. W latach 2008-2012 na terenie portu w Walencji, gdzie F1 rywalizowała pod nazwą GP Walencji.

Po raz ostatni królowa sportów motorowych gościła w rejonie Madrytu w 1981 roku na obiekcie Jarama, gdzie odbył się jeden wyścig o Grand Prix Hiszpanii.

Pod ogromnym znakiem zapytania pozostaje tymczasem przyszłość obiektu Circuit de Barcelona-Catalunya, który posiada kontrakt do 2026 roku.

Tor w Barcelonie co roku gości Formułę 1 od czasu jego budowy w 1991 roku, a od wielu lat był miejsce przedsezonowych testów.

Wszystko wskazuje na to, że włodarze serii prowadzą rozmowy z promotorem toru w Barcelonie na temat przyszłości pętli.