Po ujawnieniu malowania podczas ubiegłotygodniowego wydarzenia w Londynie, Mercedes pokazał teraz prawdziwy bolid, którym George Russell i Andrea Kimi Antonelli będą się ścigać w zbliżającym się sezonie.
W16 reprezentuje fundamentalną zmianę w podejściu Mercedesa do aerodynamiki po stronie podłogi, mającą na celu rozwiązanie niespójności ustawień, które nękały jego poprzedników.
„Otwieramy ekscytującą nową erę w historii naszego zespołu i sportów motorowych w Mercedesie w 2025 roku” – powiedział Toto Wolff, szef zespołu. „Budujemy na niesamowitym dziedzictwie i nie możemy się doczekać wyścigów”.
„Wszyscy w zespole, w Brackley i Brixworth, ciężko pracowali przez całą zimę. Poprzedni sezon był niesamowicie konkurencyjny na torze i chociaż odnieśliśmy kilka zwycięstw, wszyscy skupiamy się na tym, aby konsekwentnie walczyć o wygrane. Poczyniliśmy postępu poza kampanią, ale dowiemy się, gdzie jesteśmy, dopiero podczas pierwszego wyścigu w Australii” – podkreślił Austriak.

Kampania 2025 oznacza czwarty sezon obecnych przepisów dotyczących podwozia i dwunasty, jeśli chodzi o obowiązujące regulacje jednostek napędowych.
„Naszym głównym celem było wyeliminowanie lekkiej niechęci W15 do odpowiedniego pokonywania wolnych zakrętów, a także nierównowagi temperatur opon, która powodowała, że samochód był niespójny z sesji na sesję” – powiedział James Allison, dyrektor techniczny zespołu Mercedes.
Doprowadziło to do zmian każdej powierzchni aerodynamicznej, nowego przedniego zawieszenia i dalszych zmian pod powłoką W16, aby zaradzić niektórym trudniejszym cechom jego poprzednika.
„Jesteśmy zadowoleni z naszych postępów w okresie zimowym i nie możemy się doczekać, aby dowiedzieć się, jak wypadniemy na tle innych”.
Tymczasem rozwój jednostki napędowej pozostaje zamrożony, ale nie oznacza, to, że prace się zatrzymują, jak wyjaśnił szef jednostki napędowej, Hywel Thomas, dyrektor zarządzający Mercedes AMG High Performance Powertrains.
„Przyglądaliśmy się poprawkom, jeśli chodzi o niezawodność i pewnym ulepszeniem kalibracji, aby zapewnić wytrzymałość, wycisnąć ostatnie małe kawałki wydajności z jednostki napędowej i dać sobie najlepszą szansę w tym sezonie. Poczyniliśmy dobre postępy i mamy nadzieję, że to pozwoli nam zwiększyć wydajności na torze”.
