Gdy zgasły czerwony światła Piastri dobrze wystartował i od razu zjechał do wewnętrznej, uniemożliwiając Norrisowi atak na pierwszą lokatę. Verstappen chciał wówczas agresywnie zaatakować Leclerca, opóźniając hamowanie, jednak zablokowanie kół uniemożliwiło Holendrowi podjęcie jakichkolwiek działań.

Cały przód stawki przez osiemnaście okrążeń jechał bez najmniejszych przetasowań pozycji, utrzymując taką samą kolejność jak na starcie. Dopiero na sześć okrążeń przed końcem Max Verstappen wykorzystał fakt, że Charles Leclerc wypadł z zasięgu DRS za Oscarem Piastrim. Monakijczyk bezbronny nie mógł utrzymać za sobą napierającego Holendra. Cztery okrążenia później Oscar Piastri oddał swoją pozycję Lando Norrisowi, który objął prowadzenie. Kierowca Red Bulla chciał wykorzystać zamieszanie do ataku na Piastriego, jednak w walce przeszkodził wirtualny samochód bezpieczeństwa wywołany przez awarię w samochodzie Nico Hulkenberga.

Po restarcie Verstappen po raz kolejny rzucił się do ataku, który ostatecznie okazał się nieskuteczny. Dodatkowo przy wznowieniu wyścigu podjechał zbyt blisko Australijczyka, za co został ukarany pięcioma sekundami – karą wystarczającą by po ostatecznych wynikach spadł na czwartą pozycję za Charlesa Leclerca.

„To była jasna rozmowa, którą odbyliśmy z naszymi dwoma kierowcami” – wspomina Stella. „Obaj zawodnicy są całkowicie zgodni, spójni w tego typu podejściu. Jesteśmy w bardzo szczęśliwej sytuacji, mając nie tylko dwóch najszybszych kierowców numer jeden, ale także dwóch świetnych graczy zespołowych”.

„Jeśli chodzi o wykonanie zamiany, oczywiście zależy to od tego, gdzie są inni. Wystarczająca przerwa między drugim a trzecim nigdy tak naprawdę się nie zmaterializowała. Musieliśmy więc czekać, ale jak tylko zobaczyliśmy, że istnieje możliwość wirtualnego samochodu bezpieczeństwa lub samochodu bezpieczeństwa, natychmiast to zrobiliśmy, więc sprint przebiegał zgodnie z planem. Zawsze jest trochę napięty, to zawody Formuły 1 – byłbym zaskoczony, gdyby tak nie było!” – przyznał Norris po zakończeniu zmagań.

McLaren zdobył pierwsze i drugie miejsce w sprincie. Na trzeciej lokacie, po karze dla Verstappena, uplasował się Charles Leclerc.

Piąta pozycja przypadła Carlosowi Sainzowi. Tuż za nim znalazł się George Russell, natomiast ostatnie pozycje punktowe w sprincie zajęli kolejno Pierre Gasly oraz Sergio Perez. W dziesiątce uplasowali się także Liam Lawson oraz Alex Albon.

Jedenasta i dwunasta pozycja przypadła Lewisowi Hamiltonowi i Franco Colapinto. Trzynaste i czternaste miejsce zajęli Esteban Ocon oraz zastępujący chorego Kevina Magnussena – Oliver Bearman.

Stawkę zamknęli kolejno Yuki Tsuonda, Valtteri Bottas, Zhou Guanyu oraz duet Astona Martina z Fernando Alonso na czele.

Zmagań nie ukończył jedynie Nico Hulkenberg.

Wyniki sprintu Grand Prix Sao Paulo:

POZ KIEROWCA ZESPÓŁ CZAS STRATA KM/H OKR
1 Lando Norris McLaren 29:46.045   208.327 24
2 Oscar Piastri McLaren 29:46.638 0.593 208.258 24
3 Max Verstappen Red Bull 29:47.542 1.497 208.153 24
4 Charles Leclerc Ferrari 29:51.701 5.656 207.669 24
5 Carlos Sainz Ferrari 29:53.269 7.224 207.488 24
6 George Russell Mercedes 29:58.520 12.475 206.882 24
7 Pierre Gasly Alpine 30:04.206 18.161 206.230 24
8 Sergio Perez Red Bull 30:04.762 18.717 206.167 24
9 Liam Lawson RB 30:06.818 20.773 205.932 24
10 Alexander Albon Williams 30:10.651 24.606 205.496 24
11 Lewis Hamilton Mercedes 30:15.809 29.764 204.912 24
12 Franco Colapinto Williams 30:19.278 33.233 204.522 24
13 Esteban Ocon Alpine 30:20.173 34.128 204.421 24
14 Oliver Bearman Haas 30:21.552 35.507 204.266 24
15 Yuki Tsunoda RB 30:27.419 41.374 203.610 24
16 Valtteri Bottas Sauber 30:29.276 43.231 203.404 24
17 Zhou Guanyu Sauber 30:40.184 54.139 202.198 24
18 Fernando Alonso Aston Martin 30:42.582 56.537 201.935 24
19 Lance Stroll Aston Martin 30:44.028 57.983 201.777 24
  Nico Hulkenberg Haas 23:26.381 +5 okr 209.417 19