Wewnętrzne konflikty w zespole Red Bull Racing narastały już od długiego czasu. Pierwsze pęknięcia zaczęły pojawiać się po śmierci legendarnego założyciela stajni i współtwórcy marki Red Bull – Dietricha Mateschitza. Sprawa wewnętrznego śledztwa, wszczętego po oskarżeniach w stronę Christiana Hornera na początku sezonu 2024, została szybko zamknięta i oddalona, jednak uwidoczniła pogłębiające się wewnętrzne spory. Wyodrębniły się w ramach Red Bulla różne grupy interesów, w tym między innymi Jos i Max Verstappen, tajscy inwestorzy posiadający 51% udziałów oraz Mark Mateschitz – syn Dietriecha Mateschitza – posiadający 49% udziałów w firmie.

Spory zarówno o kwestie personalne, kierunek rozwoju zespołu oraz podział wpływów i władzy wewnątrz stajni doprowadziły w międzyczasie do odejścia najważniejszych osób związanych z nią od wielu lat. Pierwszym dużym transferem był Rob Marshall – współtwórca bolidów wygrywających mistrzostwa w latach 2010-2013 oraz 2021-2023. W kwietniu 2024, po aferze związanej z Christianem Hornerem, ze stajni odszedł Adrian Newey – jeden z najlepszych inżynierów w historii Formuły 1. Newey po prawie dwóch dekadach spędzonych w Red Bullu zdecydował się na przejście do Astona Martina. Niedługo później, w sierpniu 2024 roku, Red Bulla opuścił także Jonathan Wheatley – były dyrektor sportowy i druga osoba w zespole.

Słabe wyniki stajni w 2025 roku, odejście najlepszych ludzi tworzących zespół od prawie dwóch dekad i coraz częściej pojawiające się pogłoski o potencjalnym transferze Verstappena do Mercedesa pogorszyły sytuację wewnątrz zespołu.

„Red Bull zwolnił Christiana Hornera z obowiązków operacyjnych ze skutkiem od dziś (środa 9 lipca 2025 roku) i mianował Laurenta Mekiesa na stanowisko CEO Red Bull Racing” — powiedział rzecznik prasowy Red Bull.

Oliver Mintzlaff, CEO Corporate Projects and Investments, podziękował Christianowi Hornerowi za jego wyjątkową pracę w ciągu ostatnich 20 lat.

„Chcielibyśmy podziękować Christianowi Hornerowi za jego wyjątkową pracę w ciągu ostatnich dwudziestu lat” — dodał Mintzlaff.

„Dzięki swojemu niestrudzonemu zaangażowaniu, doświadczeniu, wiedzy fachowej i innowacyjnemu myśleniu odegrał kluczową rolę w ustanowieniu Red Bull Racing jako jednego z najbardziej udanych i atrakcyjnych zespołów w Formule 1”.

„Dziękujemy ci za wszystko Christianie i na zawsze pozostaniesz ważną częścią historii naszego zespołu”.

Laurent Mekies, awansowany do roli CEO Red Bull Racing, obejmie także stanowisko szefa stajni, natomiast w Racing Bulls to miejsce zajmie Alan Permane.

„Ostatnie półtora roku to był absolutny zaszczyt móc przewodzić zespołowi z Peterem. To była niesamowita przygoda, móc wspólnie z naszymi utalentowanymi ludźmi przyczyniać się do narodzin Racing Bulls” – powiedział Mekies.

„Duch całego zespołu [Racing Bulls] jest niesamowity i głęboko wierzę, że to dopiero początek. Alan jest idealnym człowiekiem, który przejmie teraz stery i będzie kontynuował naszą drogę. Zna zespół od podszewki i zawsze był ważnym filarem naszych wczesnych sukcesów”.

Alain Permane dodał:

„Czuję się zaszczycony, że mogę pełnić rolę szefa zespołu i chciałbym podziękować Oliverowi [Mintzlaffowi] i Helmutowi [Marko] za zaufanie, jakim mnie obdarzyli”.

„Nie mogę się doczekać współpracy z Peterem [Bayerem], aby kontynuować dobrą pracę, którą on i Laurent wykonali, aby poprowadzić ten zespół do przodu. To dla mnie nowe wyzwanie, ale wiem, że mogę liczyć na wsparcie wszystkich w zespole”.