Brytyjski skład odsłonięcia swojej konstrukcji dokonał na torze Silverstone, która była transmitowana na żywo i nie była to zwykła prezentacja, a pierwszy wyjazd na pętlę w wykonaniu Carlosa Sainza w tymczasowym malowaniu.

Stałe malowanie, które będzie wykorzystywane w sezonie 2025, zostanie pokazane podczas wspólnej prezentacji Formuły 1, którą zaplanowano na 18 lutego i odbędzie się w arenie The O2 w Londynie.

Podczas odsłonięcia FW47, szef zespołu Williams, James Vowles, był szczery co do ambicji ekipy z Woking i czasu potrzebnego na ich realizację. Kampania 2025 ma być kamieniem milowym do postępu, który jest oczekiwany w 2026 roku i latach kolejnych.

Carlos Sainz - Atlassian Williams Racing / © Williams F1
Carlos Sainz - Atlassian Williams Racing / © Williams F1

„Chcę mieć pewność, że nie pracujemy jedynie krótkoterminowo, zyskując niewiele, kosztem długoterminowych rezultatów. Jesteśmy tutaj, aby upewnić się, że wrócimy do wygrywania mistrzostw – aby to zrobić, potrzebujemy większej ilości czasu, ale to jest inwestycja, którą podejmujemy” – powiedział James Vowles.

Williams nie przekreśla jednak sezonu 2025, a szef ekipy dał promyk nadziei na nadchodzący rok:

„Przyglądajcie się naszej drodze, ten rok powinien być dobry”.

Carlos Sainz - Atlassian Williams Racing / © Williams F1
Carlos Sainz - Atlassian Williams Racing / © Williams F1

Nowy rozdział dla zespołu Atlassian Williams Racing to także zakontraktowanie Carlosa Sainza, który przeszedł do brytyjskiego składu ze Scuderii Ferrari. Hiszpan poczuł smak już podczas posezonowych testów w Abu Zabi w grudniu ubiegłego roku, natomiast od stycznia jest w pełni zaangażowany w pracę w nowej ekipie.

Sainz jako pierwszy miał okazję zasiąść do kokpitu FW47 i podzielić się swoimi odczuciami po przejechaniu kilku okrążeń po torze Silverstone.

„Mogę powiedzieć, że wszystko poszło dobrze, co jest dobrą wiadomością” – powiedział Sainz w rozmowie z Jensonem Buttonem.

„Okrążenie instalacyjne nowego samochodu zawsze jest trochę trudne, ale wszystko działało tak, jak powinno i teraz jesteśmy gotowi, aby przejść do planowanych przejazdów”.

„Teraz muszę przekazać inżynierom opinię na temat dwóch lub trzech rzeczy, które moim zdaniem można by poprawić, wrażenia z kokpitu i wszystko, o czym chcę z nimi porozmawiać”.

„Następnie przygotujemy samochód od jazdy na oponach typu slick i prawdopodobnie zaczniemy mocniej naciskać” – podsumował Sainz.

Carlos Sainz - Atlassian Williams Racing / © Williams F1
Carlos Sainz - Atlassian Williams Racing / © Williams F1